{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Aktivering af hund billedtråd {{forumTopicSubject}}

Der er flere der har skrevet at de ikke forstod det med "posen med leverpostej" som jeg bruger når Asterix skal aktiveres.

Så her kommer en grundigere beskrivelse, og så håbede jeg at andre ville deltage med hvad i laver af aktiviteter, gerne med billeder evt.

Hele ideen er at sætte klatter i et træ, som hunden skal finde, og spise. Det kan være leverpostej, dåsemad, eller man blender det som hunden nu ellers spiser.. Lav din egen mos. Fyld det i en lille frysepose så det er i det ene hjørne kun, sno posen og bind en knude. Klip et hul i hjørnet så du kan klemme mosen ud af hullet.
For de dovne, kan man købe i meny en tube med tun eller makrel, den er klar til brug!

Så finder man et træ! Her skal man vide hvor lang ens hund er så man kan sætte klatter i den højde hvor hunden kun lige kan nå, hvis den står på 1 ben og strækker sig imens den holder fast om træet med poterne!
Sæt højt og lavt, husk også helt nede ved jorden, og er der grene der stikker ud så brug dem. Placer også klatterne på undersiden af grene så man skal bukke sig ind under for at finde det.

Man kan også bruge væltede træer, som hunden kan balancere rundt om/over/under mens den finder maden.

Når hunden har lært det kan man bruge to eller tre træer, i nærheden af hinanden, så man har både et stående træ og et liggende træ for eksempel

Der er garanti for en træt hund, hvis du ellers kan holde dig i ro og lade være med at dirigere og pege, lad hunden arbejde, og har den brug for hjælp så hjælp men forsøg så vidt muligt at lade den klare det selv!

Jeg vil optage en video næste gang vi gør det, så kan i se hvor fint Asterix arbejder, meget koncentreret.

Jeg spammer lige med billeder så i kan se Asterix løse opgaven.

Kommentarer på:  Aktivering af hund billedtråd
Kommentér på:
Aktivering af hund billedtråd