{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Foder til den drægtige tæve {{forumTopicSubject}}

Der var en der spurgte mig hvad hans drægtige tæve skal have af kosttilskud.. Han snakkede om kød og benmel ??
Umiddelbart ville jeg jo bare sige et godt hvalpefoder, en det er ikke noget jeg har sat mig ind i.

Så spørgsmålet helt enkelt :
Hvad skal en drægtig tæve have af foder og kosttilskud ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til den drægtige tæve
  • #1   28. feb 2010 Et godt hvalpefoder fra 4. drægtighedsuge (ca.... en tynd tæve kan få det hele drægtigheden igennem og en lidt for tyk kan vente til de sidste 2 uger før fødsel.)

    Jeg ville aldrig give min tæve tilskud - bare et fornuftigt foder.


  • #2   28. feb 2010 Hvad så når hun har født ?
    Evt ekstra kalcium ?


  • #3   28. feb 2010 jeg giver hvalpefoder under hele drægtigheden og starter faktisk allerede når hun kommer i løbetid...efter anvisning fra DKK

    når hun har født giver dyrlægen hende en kalkindsprøjtning, det er det eneste tilskud hun får.
    og så fri hvalpefoder


  • #4   28. feb 2010 Super. Tak for hjælpen

  • #5   28. feb 2010 Tina og Alex N: Nej, bare hvalpefoder. Nogle dyrlæger anbefaler en kalksprøjte efter fødslen, men det er der nogen diskussion om. Man kan også købe Calcium-Sandoz i håndkøb på apoteket og give tæven lidt de første dage - det skader ikke.

    Connie: Birgitte Schjøth anbefaler faktisk, at man (ideelt set) sætter tæven op i energi (aka skifter til hvalpefoder eller øger mængden af det normale foder) lige så snart man fornemmer løbetiden er på vej, da dette vil øge ovulationen. Princippet kaldes flushing og bruges en del i landbruget. Har tænkt mig at gøre det med min tæve (og så, som dig, bare lade hende fortsætte på hvalpefoder derfra). Min tæve er til den slanke side, så jeg tror ikke jeg får problemer med vægten.


  • #6   28. feb 2010 jeg var noget skeptisk første gang jeg gjorde det. mine tæver er nemlig nemme til at blive for tykke.
    men de bliver faktisk ikke tykke af det.

    min erfaring er at hvalpene har en lille smule større fødselsvægt


Kommentér på:
Foder til den drægtige tæve

Annonce