{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.695 visninger | Oprettet:

Boxer Kennel {{forumTopicSubject}}

Hej

har en god ven der søger efter hans næste hund. Han har besluttet sig for gerne at ville have boxer, og leder derfor efter gode kenneler.

Det er vigtigt at hundene har gode drifter da han dyrker IPO, men samtidig også kan finde ud af at være rimelig rolig inderdørs.

Nogen der kender eller kan anbefale


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boxer Kennel
  • #4   5. aug 2016 har selv fået anbefalet Ellinghaus af en bekendt, men skader jo ikke at lytte til flere med erfaring inden for racen.

  • #5   5. aug 2016 Syd for grænsen - der er ikke nogle herhjemme der avler boxere der funker til ipo, men mindre altså at den "bare skal kunne træne det".

    Kig evt her www.working-dog.eu

    Eller kontakt Jette Eklund - hun er vist den eneste herhjemme der bruger sin boxer til IPO på et vist plan smiley


  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 25
    #6   5. aug 2016 Martine, vil lige sige vi avler boxer der bliver brugt til IPO prøver,begge vores piger har IPO3, og de ene tæve har deltaget i de Tyske Mesterskaber,som den eneste danske hund,vi har for øvrigt Kennel Imine´s

  • #9   6. aug 2016 My mistake .. så er der én kennel smiley


  • #10   6. aug 2016 Og ja .. jeg hørte faktisk om en hund, boxer, der var så dygtig at den på kun 3 uger fik en ipo1 prøve i Tyskland smiley

    Og så kom der en forbi hjemmesiden og tænkte "nå der er da boxere, der kan det der IPO" .. smiley

    Ikke alt er lige troværdigt ...


  • #12   6. aug 2016 Det er slet ikke der jeg vil hen.
    Jeg har set boxere (ikke mange, men dog) til FCI vm, som var helt og aldeles anderledes end de boxere jeg har set herhjemme.

    Hvis man bare disser boxeren ved at sætte den op imod mallen og schæferen, så er det jo nemt nok at bruge dem som undskyldning for manglende brugsegenskaber hos racen .. når svaret bør og kan findes indenfor selve racen.

    Derfor mit postulat om, at vil man boxer og ipo, så er det det rigtige at køre syd for grænsen.


  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 25
    #13   6. aug 2016 Martine
    I stedet for at postulere, og disser seriøse opdrættere inden for deres opdrætsrace, burde du blive lidt mere undersøgende på det du postulerer. Alle har holdninger i denne "hundeverden" om hvad er bedst osv. Det må du også have. Men måske drejer det sig også bare en anelse om, at boxeren er en følsom og klog hund, som måske ikke trives under de former som der trænes med i schæfer og malle miljøet....man kan ikke være expert på allt , og i øvrigt
    "Postulater er for de uvidende"


  • #15   6. aug 2016 charlotte

    Hvis du lægger mærke til det, så er det ikke mig, der sidestiller malle og schæferhund med en boxer, men den kommer jo altid op i diskussioner om ipo. Det er naturligvis også nemmere, men .. det er temmeligt irrelevant i denne her sammenhæng.
    Jeg sidestiller boxer med boxer - og derfor min udtalelse om, at de boxere man har i Danmark ikke kan følge med dem syd for grænsen, når man taler brugsegenskaber.

    Jeg er klar over, at det er nemmere at disse mig som "uvidende" end at tage mine udsagn for gode varer - det er som regel sådan, at er man ikke ejer af den race der nu er i spil, så aner man ikke hvad man taler om.

    Du kan naturligvis vedblive at disse mine knapt 25 års gang i brugsverdnen, som også inkluderer boxere, både i DK og syd for grænsen - du kan vedblive at tro, at jeg sidestiller boxer med malle - du kan ovenikøbet kalde mig uvidende. Det vil jeg ikke blande mig i.

    Faktum er, at der i Danmark ikke findes boxere der kan begå sig til hverken et DKK ipo3 dm, for slet ikke at tale om FCI ipo3 vm.

    Derfor min anbefaling til at køre sydpå for at finde en boxer, hvis det er ipo, der står på ønskesedlen.


  • charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 25
    #16   6. aug 2016 Martine
    Dinanbefaling kan jeg godt forstå, det kunne være ønskeligt med mere fokus på boxerens brugsegenskaber i avlen, såvel dk som syd for grænsen, og ja tyskerne har bibeholdt kravet om bid i deres avlskåring. Det burde også være et krav i dk. Det betyder også at alle tyske hunde har været i et ærme inden de bruges i avlen. Det giver da en bedre chance for at bibeholde egenskaberne ift. C delen.
    Jeg ved ikke hvad du har af viden og erfaring på brugsverdenen, men med 25 år, ved du også at programmet der konkurreres i er det samme, men at hundene løser opgaven som de kan udfra de enkelte racers egenskaber. Hvilket jeg finder befriende i en sport, hvor eliten som regel definerer rigtigt og forkert.
    Måske det er derfor, som du har fat , er der ingen boxere bl.a. til DKK dm, da boxere bør sammenlignes med boxere, således som denne verden ser ud nu.
    Lukker for nu da det ikke er hensigten at starte noget shit. Vil slutte med at iPo er for alle brugshunderacer, og dejligt med engagement ift. Denne sport.


  • #19   6. aug 2016 charlotte -

    Mja, der er faktisk sket en del justeringer i programmet igennem tiden. Og så er kravene skærpet helt ekstremt, så når man ser videoer fra for bare 5-10 år siden, vil toppræstationer fra dengang, ikke kunne opnå points i nærheden af dem, de dengang udløste. Det er både godt og skidt.

    Jeg personligt, synes det var sjovere "før i tiden" hvor vi herhjemme så flere forskellige racer end tilfældet er i dag, til DKK´s IPO3 dm - nu er det næsten udelukkende malle og schæferhund man oplever.
    Det sjove er så bare, at syd for grænsen ser man også andre hunderacer. I det netop nu afholdte tyske mesterskab for alle racer, er den foreløbige stilling da også den, at der i top 10 lige nu, befinder sig en hovawart, en airedale terrier samt en riesenschnauzer.
    Så kan man jo kun gisne om, hvorfor det ikke kan lade sig gøre herhjemme ? Jeg tror bestemt en del af det handler om, at der er gået for meget udstillingsavl i de fleste racer og at folk opgiver dem .... istedet for at søge udenlands.
    Men DET er blot endnu et postulat og jeg har ikke rigtigt noget af have lige netop det i smiley



  • #20   6. aug 2016 Jeg er sikker på min havde været god til ipo hvis jeg havde været dygtig nok/havde interesse til at træne det.

    Hvorfor er du sikker på det ?


  • #21   6. aug 2016 Kunne det tænkes at mange forhenværende Boxerfolk vælger andre racer, pga sundheden og det fact at de VED de taber til Malle og Schæfer, fordi disse er blevet bedre med tiden..?

    Det er da sikkert en af grundene .. men hvorfor tror du at de er blevet bedre med tiden ?

    Og ikke fordi Boxeren er blevet så meget ringere.. Og pga de 2 andre er hurtigere at lære op kontra Boxeren.. Tid idag er jo altafgørende for mange..

    Der jeg så ikke enig - jeg synes der er gået alt for meget udstillingsavl i boxeren herhjemme, så jo, som jeg ser den (og husker den fra tidligere) så ER den blevet ringere.
    Hvordan ved du iøvrigt at en malle er hurtigere at lære op ?
    .. det eneste sted jeg ser tiden som "altafgørende" er hos udstillingsfolket, som skal bruge titler til deres hunde inden udstilling.
    Brugsfolket er jo som oftest klar over, at en hund ikke er mentalt klar i en ung alder .. og giver den den ekstra tid den har brug for. En hund, der er pacet igennem i højt tempo, holder ikke på den lange bane.
    Så det der med altafgørende mht tid - det er hos udstillingsfolket.

    Træningsmetoderne har også ændret sig, hvilket jo også har en indflydelse.

    Hvordan har de ændret sig - og hvilken indflydelse har det ?


  • #23   6. aug 2016 #22
    Hvordan skal hundens adfærd da være, når den skal være god til IPO ?


Kommentér på:
Boxer Kennel

Annonce