{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.716 visninger | Oprettet:

Boxer kennel? {{forumTopicSubject}}

Her inden for den næste år, vil jeg gerne have en hund. Og har mere eller mindre besluttet at det skal være en Boxer.

I den forbindelse ville jeg jo gerne høre om I har nogle opdrætter som i kan anbefale??

Om der er stamtavle eller ej er ikke så vigtigt. Det vigtigste er at hundene har haft det godt og er sunde og raske.

Og hvis i andre gode råd er de selvfølge også meget velkommen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boxer kennel?
  • #1   17. sep 2007 ville klart kikke i frankrig de har de skønneste linier af boxere. og de er meget flotte og gode brugshunde.

  • #2   17. sep 2007 Frankrig? Det var da langt væk hjemme fra;)
    Er der så stor forskel på de linier herhjemme fra også deres?


  • #3   17. sep 2007 kennel preisler har også nogle flotte hunde og netop hvalpe nu så kig ind www.kennel-preisler.dk

  • #4   17. sep 2007 Gert Popp er en af de bedtse i den verden

  • #5   17. sep 2007 bedste


  • #6   17. sep 2007 jeg ville kigge på www.hundeweb.dk under opdrættere

  • #7   17. sep 2007 Min bror og hans kæreste har lige fået den skønneste boxerhvalp fra skovsøhøj, og de har været yderst tilfredse. Deres hjemmeside adresse er:(link fjernet)

  • #8   17. sep 2007 Det er sku også nogle flotte hunde de har her:

    http://www.vonellinghaus.com/



  • #9   17. sep 2007 (link fjernet) virker også som nogle virkelig flotte hunde. Også ser det virkelig ud til at hundene har det godt.

  • #10   17. sep 2007 kennel febæk
    der har vi købt vores vidunder..og det er et rigtigt godt sted syntes vi..men en god ide er at besøge nogle forskellige steder inde de får hvalpe så du også ser hvordan hunden har det


  • #11   17. sep 2007 Lasse- franskmænd har haft meget held med at avle sygdom væk ved mange hunderacer og samtidligt har mange af hundene beholdt deres smukke udseende... Derfor hvis jeg skulle have en boxere ville jeg kikke der...

  • #12   18. sep 2007 Okay. Tror at jeg vil prøve at kigge lidt nærmere på den franske marked.

  • #13   18. sep 2007 Mette: at franskmænd skulle være femme med sygsomme er ikke mit indtryk - indenfor DDB'er kan man netop få en god HD status på en dårlig hund, i frankrig

    Gert Popp fra kennel von Ellinghaus er, som andre skriver, nok den bedste i DK - jeg har selv boxer derfra. Til næste sommer forventer vi at vores røde tæve skal have hvalpe med Gerts franske hanhund Vadim du val D'Europe - der kommer kun røde hvalpe


  • #14   18. sep 2007 hvis du vælger frankrig, så vil jeg kigge på kennelen du val D'Europe - du fínder et link på von ellinghaus hjemmesiden - Francios engelsk er dog ikke så godt, men han er en super flink og en reel mand og opdrætter sunde hunde

  • #15   18. sep 2007 min hjemmeside:

    www.123hjemmeside.dk/heartsofhope


  • #16   18. sep 2007 platugler- det er heller ikke alle racer, bullmastiffen er det samme der, som her.... Dobberman, f.eks. har de osse nogle meget gode linier, men de er et par cm. højere dernede og det duer ikke her i dk.

  • #17   18. sep 2007 Bodil: det passer absolut ikke det du siger - boxer i DK er rigtig godt med indenfor HD - 70 % af alle de boxer der de sidste 10 år er blevet tjekket for HD er fri for HD - det er da meget godt....kun 6 % har DH i svær grad - hvor er det lige du ser at det står sløjt til ??
    Helle(kan ikke huske hendes efternavn) som tidliger var dyrlæge hos DKK, har været til avlsseminar i boxerklubben og har udtalt at hos boxeren ser det så flot ud HD-mæssigt at vi ikke skal regne med at kunne forbedre det ret meget mere, men bare skal fastholde sundheden

    Ang spondylose, så er det rigtig at det ikke er en avlsrestriktion i DK - men det er det nu heller ikke i tyskland - i tyskland skal resultatet bare forligge, men du må stadig avle på hunden, ligemeget hvor galt det er.

    Ang. gert popp, så kan jeg fortælle dig at de hunde han bruger i avl, alle er tjekket for HD, AD, Hjerte og spondylose og er fri i dem alle - tror faktisk at Vadim's B hofter er det eneste der er at komme efter - og helt ærlig, hvis det ikke er at avle efter sundhed, så ved jeg ikek hvad der er.


    Min egen tæve har HD A og hun er ikke tjekke for andet, men hendes datter som skal i avl til næste år, med Vadim, er tjekket for HD og AD og har HD A og AD 0 - hun er forfotograferet for spondylose, da det først kan gøres med officielt status, når hun er 2 år og hun er fundet fri - når hun bliver 2 skal hun selvfølgelig tjekkes igen og have den officielle status. om en måned køre jeg til tyskland, for at få den bedste dyrlæge til at hjertescanne hende.

    Så jeg synes ikke at det er fair at skrive at vi ikke gøre noget for sundhed i dk.

    selvfølgelig er der brådne kar, men kigger man sig lidt for, så er det ikke særligt svært at købe en boxerhvalp fra et fornuftigt sted. men husk det er naturen vi arbejder med - intet er givet på forhånd


  • #18   18. sep 2007 Platugler:

    Jeg kan læse på jeres hjemmeside. At jeg nok har det lidt ligesom Jesper. Er nemlig ikke super vild med deres udseende. Men på alle andre punkter er det boxeren som passer bedst med det jeg vil have i en hund.

    Det skal være en familiehund, Men som også kan være lidt på vagt når den er med på arbejde. Dog uden at skræmme vores kunder væk. smiley
    Hunden som vi skal have. Kommer ikke til at være meget alene. Da den kommer til at skulle med mig på arbejde. Det kommer til at gå på værkstedet sammen med mig. Der er en tilhørende have som den også kan være i.





  • #19   18. sep 2007 Lasse: det lyder jo rigtig fint og jeg vil sige at det er altså ikke så svært at finde en kennel i dk der går op i det med sundhed.......men være ude i godt tid, da der er kø hos mange af opdrætterne. selv har jeg to på venteliste til næste kuld og en mere på vej. For tiden er der mangel på tæver.

    hvilket køn ønsker du. hvis du ingen udstillingsønsker har, er det selvfølgelig lidt nemmer


  • #20   18. sep 2007 den skal ikke bo i værkstedet om natten vel ?

  • #21   18. sep 2007 Nej den skal ikke være i værkstedet om natten. Den skal med på arbejde så den ikke skal være alene hele dagen. Også for at holde mig med selvskab når jeg går alene her på arbejdet.


    Jeg har ingen udstillingsønsker. Det der er vigtigst for mig er at hunden er sund og rask. Og at den har haft en god start på livet.

    Vi skal først have hund til foråret. Derfor er vi begyndt at kigge lidt på hunde/kenneler allerede nu. Så vi kan træffe et fornuftig valg.
    Det skal være en Han hund.


  • #22   18. sep 2007 god ide at være ude i så god til - ring til nogle kenneler i synes lyder fornuftige og få en god snak - tag ud og besøge flere af dem, inden de få hvalpe, så i møder den kommende morhund og mærker om hendes sind er noget for jer, ellers skal i ikke have en hvalp derefter. og når der ikke er hvalpe endnu er det nemmer at være objektiv og vælge dem fra men ikek synes om.
    kemi mellem opdrætter om køber er utrolig vigtig.

    og på den måde finder i også frem til dem der skal have hvalpe til næste år - husk på at det kan være at i bliver nød til at vente lidt efter en hvalp det rigtige sted og husk at hundeverden er holdepladsen for misundelse, så lad være med ukritisk at lytte til sladder - besøg selv opdrætterne


  • #23   18. sep 2007 Ja hundeverden er sku lidt speciel. Da jeg boede hjemme ved mine forældre havde vi et par Rhodesian ridgebacks. Og der var jeg til udstilling en enkelt gang. Sikke en høsegård. Så meget sladder samlet på et sted. Ikke lige det jeg havde regnet med.

  • #24   18. sep 2007 lasse: det har du ret i - så man skal ikke ukritisk høre på det andre fortæller - personligt fraråder jeg ikke at købe hvalp, hvis det er en DKK opdrætter, for til syvende og sidste kender jeg dem jo ikke - har jo bare hørt en masse, som jeg ikke naer om er sandt eller sladder - der er nogle få jeg kender rigtig godt og dem anbefaler jeg gerne, men det betyder jo ikke at det er det rigtige sted for dig at købe din hvalp - et andet sted kan jo være et endnu bedre sted for dig.

  • #25   19. sep 2007
    Bodil: det er da et meget tyndt udvalg at drage sin mening fra. som jeg skriver, så er 70 % af alle HD tjekkede boxer de sidste 10 år, fri for HD 6 % har svær - resten har middel - DKK's tidliger dyrlæge siger at vi ikke skal regne med at komme nedenuden det - hvad mere vil du have - det kan da ikke blive meget flotter.

    På boxerklubbens hjemmeside, er der kun 2 parringer der ikke overholder DKK's retningslinier for et sundt avl - nemlig at de to forældredyr tilsammen giver index på 200. Det betyder ikke at der er noget galt med at bruge en hund der har under 100 i index, men at man så skal bruge en partner der har tilsvarende højre index det er sådan det skal bruges og ikke til at udelukke dem under 100.
    Så er der nogel hvor hannen ikke har et index - oftest fordi han er fra udlandet - så det kan du da ikke bare konkludere er useriøst avl.

    -ang spondylose og hjerte - så er Vadim og Ago tjekket g fundet helt fri.

    vil tro at Gaio og El Piero også er det, da det da de et tysk ejet og der er det er krav.
    vil også tro at Tenzing er tjekket, men ved det ikke - kan sikkert finde ud af det, hvis du ønsker.

    Så jeg kan ikke se at dine antagelser har nogen hold i virkeligheden.
    Jeg er ked af at din venninde har mistet sine hunde og endnu mere ked af at opdrætteren er sådan en tåbe, men det betyder altså ikke at du kan skære alle boxeropdrætter over en kam og det er det du gør. Bla ved at skrive at man kan tjekke på hundeweb - har du overhovedet gjort det - for der står der kun at det vi skal tjekke for, ser fornuftigt ud.
    feks ser man praktisk talt ikke AA hos boxer.




  • #26   19. sep 2007 Jeg vil nu råde dig til og gå efter en med stamtavle, jeg snakker af bitter erfaring smiley
    Min tæve er uden stamtavle og har haft så utrolig mange problemer. Hun har dårlige øjne og dårlige hofter.
    Så med mindre du ved de er gennemtjekket uden tavler vil det være mit råd.

    Af opdrættere kan jeg anbefale:

    Hearts of Hopes Hvor mit nye familiemedlem kommer fra (som jeg nok snart skal oprette)

    Og

    Kennel von Ellinghaus.



  • #27   19. sep 2007 Jepss - gå absorlut efter stamtavle-hunde og gå efter dem der er tjekket for hjertefejl, HD og spondylose - jeg kan selv anbefale Kennel Chabrinell.

    De laver ikke mange kuld om året, men deres hunde er tjekket forfra og bagfra og gør sig rigtig godt både i brugs og udstiling - dvs de er mentalt sunde, smukke og er uden de "alm." Boxer-sygdomme som tidligere nævnt.


  • #28   19. sep 2007 Karina: tjekker de deres avlsdyr på HD, AA, spondylose og hjerte ??
    har du et link til dem - synes nemlig ikke jeg ser dem på udstillingerne - men nogle gange ser man ikke skoven for bare trær og ligger kun mærke til de kenneler man kender - så vil da gerne kigge nærmer på dem


  • #29   19. sep 2007 Platugler - ja det ved jeg med sikkerhed at de gør, for alle 3 ting - hundene har de kåringer de skal have, men derud over bruger de mest tid ude på træningsbanen *ss*

    Her ude er det : (link fjernet)


  • #30   19. sep 2007 ...sorry....alle 4 ting..

  • #31   19. sep 2007 der er kun en avlskåring i dk - har man den behøver man ikke udstille hunden

  • #32   19. sep 2007 det er et link til en boxergruppe - ikke til kennelen - ved du om de har en hjemmeside

  • #33   19. sep 2007 Det har de ikke - det er klubben de træner i jeg linkede til....ss......... Under klublinks står både deres kennel og kennel www.kennel-preisler.dk mener jeg at det er :o)

  • #34   19. sep 2007 fandt lige deres sidste parring på boxer klubbens hjemmeside....er du sikker på de tjekker - for der står kun er tæven er tjekket for HD og AD(AA) - det samme for den han de har brugt - der står ikke at de er tjekket for hjerte og spondylose

  • #35   19. sep 2007 ok - prøver lige inge - før ville den slet ikke åbne for link

  • #36   19. sep 2007 ...sorry....det var så Kennel Clamon de også linker til + andre Boxer sider.

  • #37   19. sep 2007 Du skal dobb. klikke på linksne derinde.....tog mig også noget tid at hitte ud af *ggs

  • #38   19. sep 2007 nu fandt jeg dem - de skriver nu kun om Enci og han er tjekker for alt - det er jo dejligt at se ... det er det jeg siger - det er ikke så svært at finde en dansk boxerkennel som går op i sundhed

  • #39   19. sep 2007 så det var ikke dem sevl der havde Enci ?? eller ?

  • #40   19. sep 2007 citat: platugler ;
    Skrevet: 19-09-2007 18:56:10
    ....fandt lige deres sidste parring på boxer klubbens hjemmeside....er du sikker på de tjekker - for der står kun er tæven er tjekket for HD og AD(AA) - det samme for den han de har brugt - der står ikke at de er tjekket for hjerte og spondylose

    svar: Det er hvad jeg får at vide af hvalpe købere fra den kennel, ellers ville jeg aldrig anbefale dem.

    Kender fok der har haft en skøn og dejlig Boxer med hjertefejl, han levede i 4 år! - den købe-fejl ville de ikke gøre 2 gange, nu de ved hvad de skal tjekke efter hos opdrætterne.


  • #41   19. sep 2007 Jeg kender ikke den kennel personligt, så jeg bliver dig svar skyldig om Enci er deres....ss...... Kender omtale af kennelen og folk der har købt fra dem :o)

  • #42   19. sep 2007 så har de sikkert bare ikke fået det ført ind på siden

  • #43   19. sep 2007 det er også den gode måde at få et indtryk af en kennel på

  • #44   19. sep 2007 Ja det mener jeg også - og jeg mener sørme også at det er uhyre vigtigt at avlsarbejdet herhjemme bliver så godt, at vi med tiden kan sige at racen er sygdoms fri (fri for avelige sygdomme)......ved godt det nok aldrig kan blive 100%....men så bare næsten ;o)

  • #45   19. sep 2007 nu er det naturen vi arbejder med, så der vil altid være noget. desuden så skal vi huske at vores racehunde jo er "lavet" på grundlag af kraftig indavl, i tidernes morgen - feks ved boxeren betyder det at vi kan spore alle FCI boxer tilbage til 4 individer - det betyder at genmaterialet er meget snævert og dermed er der visse ting vi aldrig slipper af med. Intet individ er perfekt - bare se os mennesker - vi fejler alt muligt. så vi er også nød til at erkende at det er levende dyr vi arbejder med og ikke en køleskab...men når det er sagt, så skal det ikke blive en hvilepude, men vi skal altid stræve efter at forbedre sundeheden, ligesom vi stræber efter skønhed

  • #46   19. sep 2007 og selv om man har en hund der halte i en af sundhedsdisiplinerne, er det at skyde racen i foden at tage hunden totalt ud af alv - selvfølgelig alt efter graden og hvor alvorlig det er - for skal alle hunde være i top, så bliver antallet af avlsyr så lille at man hurtig ødelægger racen og ender med indavl og med de skavanker det medføre og nyge sundhedsproblemer.
    man skal finde en avlspartner der er totalt i top, på de område hvor dne andne halter - dens forældre skal også være i top


  • #47   19. sep 2007 lyder som et dejligt sted - og vi kan kun være enig om at det med kontakt, det skal forsætte - ellers ville jeg ikke kunne sende hvalpene afsted. Mine hvalpekøber har lov til at ringe hvornår på døgnet der skulle opstå et problem og det i hele hundens levetid - ligesom jeg stadig har kontakt til den kennel hvor jeg har fået mine boxer fra

  • #49   21. sep 2007 Virkeligt lækkert med alle de gode råd. Vil helt sikkert bruge efteråret og vinteren på at besøge nogle forskellige kenneler. Så vi finde det rigtige sted for os.

  • julie M
    julie M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 10
    #50   31. jan 2015 Jeg ved, at dette er en gammel tråd, men jeg vil gerne høre hvad folk har af erfaring med kennel kulsvierkrogen. Min kæreste og jeg skal have en boxerdreng til sommer, og vi har kigget meget på bostobox og kulsvierkrogen.
    Hvis I har andre gode kenneler, må I meget gerne smide et svar. Vi er dog ikke interesseret i hverken linjer fra Von Elling Haus eller Hearts og Hope!

    På forhånd tak smiley


  • julie M
    julie M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 10
    #52   31. jan 2015 Jeg kan ikke finde ud af at lave en tråd selv på telefonen smiley
    Kirsten laver rigtig flotte og sunde hunde. Jeg ved, at hun venter hvalpe nu, men de kommer stadig for tidligt for os.
    Ellers tak for svar


  • #54   31. jan 2015 Jeg har ikke såååå meget forstand på boksere, men jeg ved at det er en RIGTIG god ide at tjekke hundeweb og kikke på feks. HD, hjerte og spondylose status. Det kan vise sig at være en god investering af din tid, både for din pengepung og din fremtidige hunds velbefindende.

  • julie M
    julie M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 10
    #55   31. jan 2015 Jeg ved det godt, vi har også kigget i over et halvt år, og været ude og kigge forskellige steder og været med på udstillinger. Jeg er vokset op med boxere, og ved lidt om dem i forvejen, men det er altid dejligt at høre andres meninger og erfaringer stadig smiley man kan jo kun blive klogere.

  • julie M
    julie M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 10
    #58   31. jan 2015 Der står også meget uddybede information på mange kennelers stamtavler på deres hjemmeside, det er også en stor hjælp smiley men igen, det er rart at høre om andres erfaringer.

  • julie M
    julie M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 10
    #60   31. jan 2015 Det vigtigste for mig er selvfølgelig, at min hund er sund og rask, og at den har et godt temperament. Når det så er sagt, vil jeg rigtig gerne have en hund, jeg kan udstille også smiley
    Vi har masser af plads og et 'dampbarn' i forvejen, så vi søger ikke en 'rolig' boxer.


  • julie M
    julie M Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 10
    #62   31. jan 2015 Det er rigtigt, men der er lidt sjovere, når man vinder jo smiley
    Men tusind tak for svarene, jeg må ind og kigge igen


Kommentér på:
Boxer kennel?

Annonce