{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.386 visninger | Oprettet:

hvid schweizisk hyrdehund {{forumTopicSubject}}

Har et par venner som kigger meget på denne race.

har prøvet at sige hvorfor ikke en schæfer men hjalp ikke meget ,)

Men de er mere end villige til at kigge på forskellige kenneler for at finde den rigtige, der passer til dem.

Men lige her er jeg helt på bar bund kender slet ingen af disse kenneler.

Hvilke kenneler er der, der er værd at kigge på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvid schweizisk hyrdehund
  • #1   2. jul 2018 Prøv Britt:

    http://www.hvidehyrdehunde.dk/

    Eller Bettina:

    http://www.bedablanco.dk/


  • #2   2. jul 2018 Hvorfor foreslog du schæfer? smiley en german shepherd ikke det samme, som en hvid schweizisk hyrdehund smiley den hvide kaldes ofte hvid schæfer, men det er ikke samme race smiley

    Kan desværre ikke hjælpe med mulige kenneler, men vil skulderklappe dem for at de søger råd, og ikke bare spontant køber den første ledige hvalp, men faktisk tænker på at hunden skal passe ind i deres hverdag.

    Nåja, en ting jeg har lært her på hg om hsh, vær obs på temperamentet! Der har været avlet på uheldige individer, hvad angår sind og psyke.


  • #4   2. jul 2018 Hos Henriette smiley

    profilbillede
  • #5   3. jul 2018 Åååh det er altid et lidt farligt område at bevæge sig ud på..
    MEN i min optik er der faktisk forskel på klubberne. I DKK forstår jeg hvorfor de bliver adskildt fra schæferne, da de er en vanvittig vattet udgave. - de fleste har ikke meget drive.
    Hvor MIN opfattelse er, at de der er avlet i DRU har drift tilbage, og i mange tilfælde er nøjagtig som schæferhunde. - deraf den hvide schæfer, og det andet bliver noget snobberi. Men selvfølgelig skal man se sig for. - men det er måske til at tage med i overvejelserne.

    Men ja, Winnie som der bliver linket til længere oppe, er en ret sej kvinde.
    Jeg har dog ikke sat mig vanvittigt meget ind i hendes linjer.


  • #6   3. jul 2018 Vi har to fra BeDaBlanco. Og den dag tiden kommer og det igen er tid til en ny hvid schweizer så får vi også nr. 3 der fra.

  • #7   3. jul 2018 Kennel Ibanez på Fyn. Den eneste kennel her i landet, der prioriterer brugsegenskaber i racen.
    De lavet fantastiske hunde og har opdræt med stor samvittighed.


  • #8   3. jul 2018 C&N, der er 3 hvide i DK, der har brugsprøver.
    En etter, en toer som er avlshan hos Ibanez og en treer, afkom fra Ibanez.

    Der er ingen fra DRU, der har tilsvarende ?


  • #9   3. jul 2018 CH. Det har du med garanti ret i. - Det er jo ikke noget man kan argumentere imod.

    Men min erfaring kommer fra de hunde jeg kender/har kendt fra træningspladser rundt omkring. Så er generelt billede af hundene.


  • #11   3. jul 2018 Jeg har en bekendt, som fik hvalp fra Ibanez tidligere på året. Han virker som en rigtig lækker og selvsikker hund, og min bekendte virker rigtig glad for opdrætter.

  • #12   4. jul 2018 De bør besøge flere forskellige opdrættere. Der er kæmpe forskel i hvad opdrætterne lægger vægt på og ønsker og mener rigtigt for racen i forhold til temperament og egenskaber.
    Nogle stiler efter at lave brugshunde Ala schæferhunde, nogle vil have en hyrdehund og andre går udelukkende efter en selskabshunds egenskaber.
    Og er man til og forventer noget andet end man ender op med, så er det i hvert fald ikke utænkeligt det bliver en øv oplevelse.
    Et eksempel kan være at vogte og beskytte huset. Nogle synes det er noget racen skal indeholde og andre ser det som en stor fejl og ville aldrig avle på en hund med de egenskaber.

    Så hvis de ved lidt om hvad det er de gerne vil have hunden skal indeholde så er de godt på vej til at kunne snakke med opdrætterne om deres linier lever op til deres forventninger smiley


  • #13   4. jul 2018 Min veninde har en fra Winnie (Digebjerggaard)
    og han er simpelhen så fantastisk dejlig en hund.

    han har klart ikke den samme drive som en alm brugs schæfer.
    Han er stadig arbejdsvillig, men generelt en alleglad og kærlig hund smiley


    profilbillede
  • #14   4. jul 2018 @Henrik: Hvad skal dine bekendte bruge hunden til ? Det må have meget at sige i en race hvor der tilsyneladende er temmelig stor forskel på hvad de forskellige kennelers hunde indeholder smiley
    Min erfaring med racen er at uanset om det er DKK versionen eller den anden så er de driftforladte og temmelig 'skrøbelige' psykisk. Vi har haft en hel del (10+) i klubben (incl en opdrætter af den version, der ikke er med DKK bog). INGEN af dem har egnet sig til træning (DcH Programmet) pga. den totalt manglende drift og psyken; en hund der er ængstelig ved - eller decideret bange for - andre mennesker/nye ting/nye situationer/andre hunde har det temmelig svært på en træningsplads. Pt har vi faktisk slet ingen af dem tilbage; ejer har enten opgivet at træne eller opgivet hunden. Flere af de hvide er blevet skiftet ud med schæfer af brugsmodel. Men det er som sagt bare min oplevelse af dem smiley


  • #15   4. jul 2018 Det var også min oplevelse af dem, Mette, indtil jeg lærte Ibanez' at kende.
    Det er dælme gode hunde.
    Det er jo ikke toptunede brugshunde og det ville være dumt at forvente det.
    Det er schæferlight.
    Og jeg ville vælge den før højavlsschæfer.


  • #16   4. jul 2018 @CH: Rart at hører at der faktisk finde gode hunde i racen smiley Jeg må jo tilstå at dem jeg har oplevet har fået mig til at tænke 'hvad i alverden vil man dog med sådan en' smiley

  • #17   4. jul 2018 I bund og grund vil de bare gerne have en god familiehund. Dermed ikke sagt at den ikke vil blive brugt for det vil den med garanti. Deres tidligere hund som var en Flat coated retriever trænede hun med et par gange om ugen på hold og derefter en masse ved siden af.

    Dog har hendes mand nedlagt veto mod en almindelig schæfer og kan med nød gå med til en hvid ;9

    Min opfattelse er lidt som din Mette, langt de fleste jeg har mødt var lidt sky med en skrøbeligt temperament.


  • #18   4. jul 2018 De hvide jeg har mødt (primært fra Britt) har ikke været usikre eller trykkede.

  • #20   4. jul 2018 Jeg regner med, at jeg skal have en hvalp af denne race, engang i starten af næste år.

    Mit råd er at melde sig ind i gruppen for racen på FB hvor racerepræsentant og opdrættere (FCI) er til rådighed.
    De inviterer gerne en på besøg, både på specialklubudstillingerne (hvor der åbenbart er bedre tid, end til DKK-udstillingerne), eller i privaten, hvor man kan møde potentielle kommende forældre til hvalpene. Man kan få lov at se dem arbejde, en del bruges som brugshunde.
    Min skal bruges som terapihund bl.a. smiley

    De er SÅ søde inde i den gruppe, og der er masser af billeder af de lækre vovser jo også.

    Link: https://www.facebook.com/groups/1475621805992260/


  • #23   1. sep 2018 Dejligt med hundeejere der undersøger racen inden de bestemmer sig , men hvis man forventer schæfer så køb det smiley
    Jeg har Hvid Sweizisk Hyrdehunde og går også meget op i temprament delen også , har opdrættet 2 kuld .
    Pt har jeg en mental velfungerende han der skal parre 2 tæver her i vinter ,
    Begge tæver er opdrættet af mig, hanhunden er importeret da jeg havde store krav til hvad vi ønsker at opdrætte
    Vi tager gerne i mod besøg smiley

    http://www.hvidehyrdehunde.dk/



    profilbillede
  • #24   1. sep 2018 Ang. Brugsprøver er det jo ikke kun IPO der tæller smiley

    Pt har min han , vist som den eneste HSH pt i Danmark en godkendt
    Hyrde Instinkttest A


    profilbillede
  • #25   1. sep 2018 målet er at lave sunde aktive racetypiske hunde , følger den internationale FCI regler og opdrætter kun mindst 3 generations hunde uden blanke aner
    og her er pt mit kennel skema , som bla indeholder sundhed på hofter og albuer , hvem der er mentalbeskrevet , deres dna på arvelige sygdomme, udstillings resultater og hvilke prøver de har


    profilbillede
  • #26   1. sep 2018 Er det ikke bare lidt øv for racen, at den bliver kaldt "schæfer" fordi man har en forventning til hvordan den så bør være .. og at den sidestillet med en schæferhund er ret fesen ?

    Jeg er fan af at kalde den HSH - det giver ingen associationer om noget som helst, og man kan se på racen på en objektiv måde.


  • #27   1. sep 2018 jeg kalder den IKKE SCHÆFER , heller ej hvid schæfer
    Jeg fastholder nettop jeg opdrætter af Hvid sweisisk Hyrdehund , at nogle stadig fastholder andre navne og mener hunde er den samme i racen som Hvid Sweizisk Hyrdehund giver ingen mening for mig.
    men stadig stor ros for at de nye ejere er interesseret i racen og har deres hunde-bekendt med på at hjælpe smiley





  • #28   1. sep 2018 Nej Britt - det så jeg godt og mit indlæg var heller ikke møntet på dig.

    Det er mere - racen HAR et navn, så brug det nu .. på samme måde som "mini-collie" - nej sheltie - og "Lassiehund", nope collie.

    Det er bare min holdning smiley


  • #29   2. sep 2018 Hvid schweizisk hyrdehund er en fantastisk race smiley
    Jeg brænder for denne race.
    Og kan kun sige som så mange andre - tag endelig ud og besøg nogle opdrættere og deres hunde. Få en fornemmelse af racen og hør hvad opdrætteren fortæller smiley

    Jeg har selv opdræt af denne skønne race og min dør er altid åben smiley
    Jeg har haft racen i 13 år.
    Tag gerne et kig forbi min side www.bedablanco.dk


  • #30   2. sep 2018 Hey Betina.

    Long time, no see smiley


  • #31   9. sep 2018 Hej Mette

    He he tja følger lidt med herinde endnu smiley


Kommentér på:
hvid schweizisk hyrdehund

Annonce