{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Hvid schweizisk hyrdehund. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde der gerne vil have en Hvid schweizisk hyrdehund og jeg har lovet at finde info om opdrættere mv. Min veninde er erfaren hundeejer og har haft flere schæfere.
Hunden kommer til at leve et aktivt liv, men kommer nok ikke til at blive brugt til hundesport. Så den behøver ikke være af de mest driftige linjer. Et stabilt temperament og god sundhed er übervigtig.
Hvilke opdrætter kan anbefales? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvid schweizisk hyrdehund.
  • #1   27. sep 2018 Bedablanco laver skønne hunde

  • #2   27. sep 2018 I denne gruppe er en del af opdrætterne i DK samlet, jeg mener også Bedablanco er med i gruppen.

    De er megasøde derinde.

    https://www.facebook.com/groups/1475621805992260/


  • #3   27. sep 2018 Hvordan er sundheden generelt i racen?

  • #4   28. sep 2018 Jeg kan ikke helt gennemskue det. Og venter lidt med at gå helt i dybden, til jeg skal besøge en opdrætter (når de hvalpe de pt. har i huset, er flyttet hjemmefra, så jeg ikke fristes til en hvalp, før jeg er klar, og ikke stresser hvalpenes mor unødigt smiley )

    Jeg regner med, at det er den race min næste hund skal være, men jeg vil gerne vide mere om den. Hvordan den evt. adskiller sig i forhold til den almindelige schæfer etc.

    Eftersom en hvalp let koster 14.000 kr., efter hvad jeg kan finde frem til, går der jo noget tid, inden jeg overhovedet får råd, til at købe en. Så jeg har tid nok, til at sætte mig bedre ind i racen smiley

    De kan døje en del med allergi, som schæfere generelt, ser det ud til.

    De testes for nogle sygdomme, hvor man sørge for, ved at teste forældredyrene, at nogle af de værste sygdomme, ikke er til stede genetisk, i hvalpene, eller at hvalpen "kun" bliver bærer ... Det er som jeg har forstået det ...
    Den ene er noget med at sygdommen får immunforsvaret til, at angribe kroppens egne celler i den nederste del af ryggen, så hunden bliver lam, og den bliver derfor ikke ret gammel.
    Den anden er noget med, at sygdommen kan gøre, at hunden ikke kan tåle forskellige former for medicin, blandt andet narkose etc.
    Det er 2 sygdomme det vil være bedst at undgå.

    Du må ikke holde mig op på detaljerne, for det er kun som jeg har forstået det indtil videre.

    De er klart bedre til at forklare det inde i gruppen.

    Jeg er inviteret til at besøge flere af opdrætterne, men også almindelige hundeejere af racen, som jo så har hunde fra de "bedste" opdrættere i landet. Og der kan man sikkert lære en masse.

    Jeg er sikker på, din veninde, får samme tilbud, da de fleste gerne viser deres skønne vovser frem smiley


Kommentér på:
Hvid schweizisk hyrdehund.

Annonce