{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Hanhund sammen med tæver??? {{forumTopicSubject}}

Vi har jo tre tæver.. og nu er vi af en udenlandsk opdrætter blevet tilbudt en Ekstremt smuk hanhund, med et super temp. på 3 år.. begge forældre er INT. CH. og han har indtil videre opnået 2xCAC. BOB. Best male.. + Han er bærer af nogle meget interessante farver.. Har bl.a. lavet lillac hvalpe..
Nu kommer spørgsmålet så..
Hvordan fungerer det med en hanhund sammen med tre tæver? Har aldrig haft en hanhund før, så det er i hvertfald noget der skal være godt og grundigt gennemtænkt.. Må nok indrømme at jeg synes det ville være spændende at få sådan en smukkert til DK og se hvordan det ville gå ham på udstillinger her =o)

Hvad er fordele og ulemper ved at få ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund sammen med tæver???
  • #1   25. jun 2007 den eneste ulempe jeg har er løbetid men der kommer han på ferie... det osse lidt en ulempe at der måske er mere flokmentilitet, ved ikke om det er pga. hanhunden... men mine er jo noget større end dine så der er det jo nemmere..

    og tillykke med ham, tag ham gg


  • #2   25. jun 2007 Du kan risikere, at han vil tisse sit territorium af alle vegne. Vi fik en hanhvalp på besøg af Eisas, da han var ca. 1 og et kvart år, og han tissede konsekvent alle vegne, da han var her.

    Ellers vil der sandsynligvis kun være lidt problemer, når en af tæverne kommer i løbetid, så hvis I har mulighed for at have dem adskilt, når det er tiden, så er det da nok muligt at have ham.


  • #3   25. jun 2007 Køb ham !

    Så vidt jeg kan se er det eneste problem omkring løbetider - men hvor svært kan det lige være at "hegne" sadan en lille fætter inde.

    Hvis altså i har tid, råd og overskud til en hund mere.


  • #5   25. jun 2007 Mette P. vil du ikke beskrive det med flokmentalitet lidt nærmere?

    Hehe =o) Vi har ikke sagt ja til ham endnu.. men nøøøjjj hvor det frister.. uanset hvad bliver det først når vi har købt hus, så det var noget tid endnu hvis vi beslutter os for at købe ham =o)


  • #6   25. jun 2007 Han kommer jo fra et sted hvor der er mange flere tæver, så for ham ville det vel betyde mindre stress med kun tre damer??

    Hvor sender i så jeres hanner hen? på pensionat eller?


  • #8   25. jun 2007 Jeg vil jo heller ikke have at mine tøser får et 'dårligere' liv fordi der er en han i huset.. Hvordan bliver de påvirket af en han hund?
    Bliver han så automatisk flokleder?
    Og omvendt er det et skidt liv for en hanhund at bo sammen med tre tæver?


  • #9   25. jun 2007 Vi har mange venner og bekendte som også har chi.. så der ville nok være god mulighed for at få ham passet =o)

  • #10   25. jun 2007 min hanhund kommer på ferie hos min bror, han elsker det og deres børn elsker det... det var noget vi havde aftalt før vi hentede ally fordi jeg ikke ville stå med håret i postkassen og den bedste måde at undgå ups-kuld...

    flokken er meget præget af min han, men han er heldigvis rolig, men så når min tæve er i løb og bagefter indbilsk gravid er hun et monster og tror min han er der for hende så hun hader alle andre hunde.... men det kan jo godt være hun ville være sådan alligevel... men hun er meget knyttet og hæmmet af ham når hun er sårbar..


  • #11   25. jun 2007 nårh.. =o/ Men i havde så hanhunden først og så fik i Ally som hvalp eller?

    Er det dumt at 'indføre' en 3 år gammel han i en flok? Ville det have været nemmere at få en han hvalp, så han voksede op sammen med tæverne?

    iiiihhh alle de spøgsmål =o)

    Men et eller andet sted er det vel helt afhængigt af den enkelte hund.. hvordan det hele går..
    Jeg må hellere få en meget grundig beskrivelse fra opdrætter af hans personlighed osv.


  • #12   25. jun 2007 det er op til den enkle hund og ejer hvordan det bliver om hunden er hvalp eller ej er hvis lige meget i denne situation.... jeg ville gøre det hvis jeg meget gerne ville have hunden...

  • #13   25. jun 2007 vi havde en tæve, abby da vi fik nilsson, men alle fra hvalp af...

  • #14   25. jun 2007 Okay =o) Tusind mange tak for hjælpen!! Jeg er blevet en hel del klogere..

    Så nu skal der tænkes... =o)


  • #15   25. jun 2007 held og lykke med tænkningen ;O)))

  • #16   25. jun 2007 hihi =oD

  • #17   25. jun 2007 Jeg tror jeg ville gøre det...

    Har du et link til en med farven lillac ? Eller kan du beskrive det ?


  • #18   25. jun 2007 det er altid lettere at få en voksen han ind i en flok af piger, han vil da føle han er kommet i himlen, og af problemer kan der følge strinten ved løbetider, ellers kan jeg ikke se der skulle være nogle problemer i det.

  • #19   25. jun 2007 Hej,jeg trolr at det er det rigtige som du selv skriver,at det er forskelligt fra han hund til han hund.Har selv en tæve og hanhund,og han reagere meget kraftiger på andre tæver udenfor døren.Og du har alle muligheder for at spørger opdrætter om hvordan hun har gjordt,nu hvor hun har begge køn samlet.Det skal nok blive godt,bare du tager dine forholdsregler som du jo allered gør ved at søge råd,alliere dig med venner,familie osv.Alt mit held og lykke til dine planer og dine dejlige hunde.

  • #20   25. jun 2007 Alex N. jeg har lavet et fotoalbum med et billede af en Lilac chihuahua =o)

  • #21   25. jun 2007 Sikke en dejlig hund, og hold da op en skøn farve.

Kommentér på:
Hanhund sammen med tæver???

Annonce