{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

e G
e G
Tilmeldt:
16. feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 116

Hanhund sammen med hund i løbetid {{forumTopicSubject}}

Er det frustrerende for en ikke kastreret hanhund, at rende rundt med en hunhund i løbetid?
Med rende rundt mener jeg leg i haven, og bare slappe af indenfor osv., helt almindeligt.

Han prøver en gang i mellem gerne at ville tæt på hende, men han kan godt lade være hvis man siger han skal blive liggende på sin plads.
Og han virker helt normalt, udover han er ekstra interesseret i at snuse til hende.

Men jeg tænkte bare på, om det er noget der kan stresse hanhunden, når de ikke 'får lov'?

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund sammen med hund i løbetid
  • #1   22. sep 2017 Ja, det kan være meget stressende.

    Og så tænker jeg også at det er noget af et sats - det tager ét splitsekund for en hanhund at hoppe på tæven.


  • #2   23. sep 2017 Ja og nej. Der er stor forskel på hvor påvirkede hanhunde bliver af at være tæt på en tæve i løbetid. Nogle stresser vildt, andre gør ikke.
    Min gamle bullmastiff kunne sagtens gå sammen med tæver i løbetid, uden at stresse. Han havde nemlig helt styr på hvornår de var højløbske. Til gengæld skulle man så ikke vende ryggen til ham i mange sekunder, når de var højløbske.
    Hvis du gerne vil have at de skal kunne gå sammen, så skal du være 100 % obs på dem, for de kan være lynhurtige !!!


  • #3   23. sep 2017 Ingen mennesker har øjne i nakken. Skil dem ad. Det andet er for risikabelt. Det tager ét sekund så er skaden sket.

Kommentér på:
Hanhund sammen med hund i løbetid

Annonce