{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Blod i afføring/skider blod {{forumTopicSubject}}

I går eftermiddags havde Luna to episoder hvor hun satte sig og sked, men der kom ingen afføring ud, kun frisk rød blod som hang i hendes pels bagi. Vi tog derefter til vagtdyrlægen som gav hende noget kvalmestillende under huden, tog hendes temperatur som var 39C og tjekkede hende igennem, men han kunne ikke finde noget unormalt.

Luna får skånetørfoder til daglig i forvejen, så vi skulle bare fortsætte med det og fik besked om at hun skal spise normalt i dag, da hun ikke har spist så meget de sidste par dage inden dyrlægebesøget. Og det har hun gjort, både spist tørfoder i går aftes og i dag. og derudover er hun faktisk frisk og virker ikke synderligt påvirket synes jeg. Han var ligeglad med hvad der kom ud i den anden ende sagde han. Vi har selv givet hende zoolac de sidste dage, men fik noget andet lignende med som hun skal have.

Men jeg følte bare ikke at jeg fik så forfærdeligt meget ud af det dyrlægebesøg. I nat sked hun så diarré på gulvet, lidt efter om formiddagen sked hun blod igen og derefter en tur med meget lidt diarre blandet med blod. Det er ikke meget afføring der kommer ud af gangen, mest blod og afføringen er tynd. Jeg holder øje med hende da hun jo spiser og er frisk, men hvornår bør der holde op med at komme blod ud? Har hørt at det ikke nødvendigvis er farligt med hunde der skider blod, men det ser voldsomt ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blod i afføring/skider blod
  • #1   16. aug 2020 Det ser meget voldsomt ud, når hunden skider blod. Fordi det i virkeligheden er slim fra tarmene, blandet med blod.

    Jeg ville fortsætte med Zoolac (måske skifte over til Panacur eller den orange Zoolac), og så ville jeg give hunden noget udkogt ris med kogt kylling eller fisk i stedet for tørfoderet. For hendes mave er åbenbart mere irriteret, end at den kan tåle tørfoderet lige nu.

    Mange små portioner om dagen. Sørg for at hun drikker nok, og gerne at hun både får salt og sukker ind også (1 tsk salt og 1 spsk sukker pr liter vand).

    Hvis hun er hvalp, skal hun nok omkring dyrlægen senest i morgen. Er hun voksen, kan I godt se tiden an et par dage endnu. Et maveonde kan de ofte komme ovenpå af sig selv, men hvis hun begynder at virke plaget, skal hun behandles med penicillin.

    God bedring med hende smiley


  • #4   16. aug 2020 Hun får i forvejen special tørkost hypoallergenic fra royal canin, og dyrlægen sagde at det er så skånsomt, så vi ikke behøvede at give hende andet skånekost, men jeg tror jeg prøver at koge noget ris og kylling.

    Jeg har faktisk ikke taget hendes temperatur i dag, men det må vi lige gøre når min kæreste snart er hjemme, jeg er ikke så god til det.


  • #5   16. aug 2020 John: Vi har jo allerede været ved dyrlægen i går og blev sendt hjem igen efter hun fik kvalmestillende og vi skulle holde øje med hendes appetit.

  • #6   16. aug 2020 Louise, John forsøger at være sjov, men han har bare ikke rigtig nogen situationsfornemmelse smiley

  • #8   16. aug 2020 La Guardia? Eller giardia? Det lyder nu stadig som en and - giardia slår ikke ihjel sådan det første års tid. Og inden da burde man nok have opdaget, at der er noget galt smiley

  • #10   16. aug 2020 John, hunden er åbenbart 6 år, så det er næppe en hvalp, og den har næppe hundesyge (eftersom vi er blevet ret gode til at vaccinere herhjemme).

  • Lisa L
    Lisa L Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   17. aug 2020 Har oplevet det to gange med min hund. Det var begge gange tarmbetændelse.
    Han fik penecillin, smertestillende og kvalmestillende. Og skånekost.
    Synes du skal få fat på en anden dyrlæge og få deres mening.


Kommentér på:
Blod i afføring/skider blod

Annonce