{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gør:( {{forumTopicSubject}}

Jeg synes mig og Tayson er så uheldige.
Han har albueledsdysplasi, og ikke nok med det har han noget allergi der gør at hans hage springer op i blødende sår. Betalte 2000kr for en biopsi bare for at få at vide at det var allergi.....ja tak men overfor hvad? Det får han binyrebarkhormon for, men det kan han jo ikke blive ved med pga alle mulige bivirkninger, men jeg ved at det vil blive lige så slemt gen hvis jeg stoppede med pillerne og det kan jeg heller ikke byde ham.Nu er hans pels blevet fedtet og han lugter meget grimt, så der må være noget galt.....kan bare snart ikke have det hele i hovedet længere.
Er der nogen af jer der har haft en hund med nogle af de samme symptomer,?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gør:(
  • #1   14. aug 2007 Stakkels jer.
    Det eneste jeg ved er, at barf har været LØSNINGEN for nogle med alvorlig allergi.


  • #2   14. aug 2007 har du tjekket at det ikke er skab, det lugter fælt og gør pelsen fedtet.
    og ja jeg kender også en rotte med sår på hagen.... hun har skiftet foder nu, og så må vi se hvordan det går


  • #3   14. aug 2007 Du kan få udtaget en blodprøve hos dyrlægen, den koster 1100 kr og så kan du få afvide hvad han har allergi over for.. hvis de så kan se det, kan han komme igang med et behandlings forløb med nogen indsprøjtninger hvor han så til sidst burde være frisk.. vi er selv igang med det samme med vores tæve, du skal bare være meget opmærksom på hvor du for det gjort, for prisen kan svinge meget.. i det hele har det kostet ca 4000 kr, men hvis man ikke ser sig om løber det hurtigt op i en 10.000-15.000 kr



  • #4   14. aug 2007 Bettina....Den med pelsen og lugten...puha den kender vi så godt...Havde en brun newf, der led voldsomt af allergi. Vi fik aldrig undersøgt igennem hvad det var. Opdrætteren der solgte ham " brugt" til os, sagde at han var undersøgt for alt....Vi gav ham dgl predinsolon ( binyrebark) med nogenlunde effekt....Efter 2 år kastede vi håndklædet i ringen og gav ham tilbage til opdrætteren. Håber virkelig at hun aflivede ham....Han havde et skrækkeligt liv :o(

  • #5   14. aug 2007 der er et andet middel som virker lige som prenisolon, det er bare ikke lige så hårdt ved organerne..
    det ville jeg klart råde dig til at snakke med din dyrlæge om.. vores fik det i 3 år.. og til sidst lignede hun noget der var løgn..

    og ikke nok med det, men så kan det altså få hundens indre organer til at stå af.. ikke for at skræmme nogen fra at bruge det, men vi var ikke klar over hvad det kunne gøre ved vores hund..


  • #6   14. aug 2007 Skal til dyrelægen imorgen pga hans svamp i øret (ja endnu en ting) så må de altså finde ud af hvad det er....det med pelsen og lugten er først lige startet så det kunne jo godt tyde på at det er blevet være, selvom han får predinsolon. Vil heller ikke have at han har ondt på nogen måde, men med alle de ting der snart er galtmed ham håber jeg ikke at jeg bliver nødt til at aflive ham (kan slet ikke klare tanken) men det kan jeg jo blive nødt til...

  • #7   14. aug 2007 Mamma....ja det var det jeg bleb klar over efter at have undersøgt det, men lægen sagde bare at han skulle trappes ud af det men ikke at det var et mildere alternativ.

  • #8   14. aug 2007 Bettina.....stakkels jer....Håber dyrlægen kan hjælpe....

  • #9   14. aug 2007 Har du snakket med nogle, der har succes med barf ?

  • #10   14. aug 2007 vi er lige pt igang med at give diego, en bl. af vital animin og torskelevertran.. det får han hver dag... hans små sår, blæner, og hans røde hud, hans ildelugtende fedtede pels, er blevet meget dæmpet.... han har kun været på det i 2 uger, og vi kan allerede se forskel... dog taber han stadig pels.. øv...

    det er et forsøg værd at prøve, hvis ikke det virker på allergien har det ingen skade gjort på hunden, da den sagtens kan spise det som alm. tilskud til foderet... smiler

    Jeg synes det er træls for jer og ikke mindst for hunden, især at den skal være på prednisolon hver dag... det er ikke sundt.. vores diego blev i trist humør af det, var ikke glad, hang med halen, og var irreteret på de andre....

    men ellers er der den løsning, at en blodprøve kan vise hvad det er han er allergisk overfor... men træls det er det...


  • #11   14. aug 2007 Ja det har jeg, har også overvejet det, men ville lige vente til vi har været ved dyrelægen......synes det virker så indviklet og dyrt i indkøb for mig ligenu, men det er jo nok fordi man har så meget i hovedet, men det vil da blive prøvet hvis der ikke er andet at gøre.

  • #12   14. aug 2007 K & C. HVor kan man købe det henne hvis det er?

  • #13   14. aug 2007 Held og lykke med det Bettina - snak evt. med Hedvig - ved hun har rådgivet andre med dette problem.
    www.barfbutik.dk


  • #14   14. aug 2007 vi har købt vores på apoteket... det kostede knap 200 kr. men vi så det i farmland til næsten 400,- men bøtten var også dobb. så stor... vi købte levertran i 5 liters dunk hos farmland til knap 180,- men ja, det er dyrt... hvis du starter på det, så giv det ihvertfald 2 uger - 1 måned.... om ikke andet, så er der ikke sket nogen skade....

    ellers så er der at prøve at barfe..... få hjælp til det og god info...


Kommentér på:
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gør:(

Annonce