{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.641 visninger | Oprettet:

erfaringer med fransk bulldog søges {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at finde ud af hvilken hund jeg skal have som min næste hund, engang om mange mange år, men vil være lidt på forkant med hvad jeg skal kigge efter så derfor spørger jeg.

Hvordan er de med andre hunde store som små?
og af tæver og han hunde?

er der visse linjer/kenneler som går mere op i sunde hunde uden vejr træknings problemer?

er de gode med børn, både store og små?

hvordan er de at træne med?

håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt med svar på mine spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaringer med fransk bulldog søges
  • #1   18. nov 2007 og et sidste spørgsmål,

    lider de ofte af nogen former for hud sygdomme?


  • #2   18. nov 2007 Ja ved godt at deres korte næse kan gøre at de kan have svært ved at trække vejret nogen gange, og at de kan få svamp mellem deres hud folder hvis man ikke holder dem rene smiley

    har bare set et par franske hvor næsne var så flad at de næsten ikke kunne klare en gåtur derfor ville jeg høre om der er nogen kennelser som lægger mere vægt på at avle dem med en lidt længere snude en de helt flad hoved hvis du forstår hvad jeg mener?



  • #3   18. nov 2007 Ja det er en skøn hund. Ham vi havde kunne med alle andre hunde, børn, katte, heste. Han var godheden selv.
    Tror ikke de er mere disponible for sygedomme, end så mange andre racer, men man skal se sig godt for og købe dem hos avlere der gør meget ud af at avle sunde hunde og så skal man ikke købe dem uden tavle.


  • #4   18. nov 2007 lige meget hvilken hund vi falder for som vores næste, bliver det med stamtavle, og gerne fra et mindre opdræt så man er sikker på at hunden bliver præet ordenligt smiley

    vi havde snakket om en sbt men fik afvide af vores dyrlæge at den havde tendens til hudsygdomme, og det vil vi meget gerne undgå så derfro mit spørgsmål om det smiley

    hvordan har de det med lange gåture?

    og for stamtavler! er det nogen kennelser man kan finde inde på dkk's hjemmeside?


  • #5   18. nov 2007 Ann mari;

    mange tak, vi er også villige til at vente hvis vi finder den rette hund, og der er jo trods alt lige et par år endnu til vi skal have ny hund, vi kigger bare rundt for at finde den rette hund, og kennel til vores næste hund smiley


  • #6   18. nov 2007 Vores kunne ikke gå langt hvis det var varmt, men om vinteren kunne han sagtens klarer en lang tur...

  • #7   18. nov 2007 Mads og rikke, kunne den heller ikke gå lange ture om sommeren hvis man gjorde det sådan hen af aftenen så det ikke var så varmt?

    Ane mari: det lyder rigtig fornuftigt, vil prøve at skrive en mail til hende.

    Githa : de få franske jeg kender har også været ret glade for børn, en af dem kan dog ikke med nogen hunde overhoved, men kommer også fra en hundehandler i polen, var kun 6 uger da familien fik den og de har ikke gide bruge tid på den.

    er det ikke noget med at de grynter en del når de leger og derfor kan andre hunde godt misforstå dem lidt?
    og er der nogen bøger eller hjemmesider du kan anbefale at man læser på?


  • #8   18. nov 2007 Har tre og der er forskel på deres "sundhed" om man kan kalde det for det:-)

    Gizmo har lidt meget med gigt (medfødt) og allergi, har været opreret to gange mht den bæøde gane grundet vejrtrækningsproblemer/omvendt nysen anfald..

    Gilbert fejler aldrig noget, han er lavet af stål eller sådane noget og galvaniseret indvendigt.. hi.. Han snorker ikke og har aldrig gjort det, kan løbe i timer, klare varmen lige så godt som alle ander hunde vil jeg mene. Han er dygtig, lærernem men også en bandit:-)
    Han er dog heller ikke helt raceypisk..

    Emma er kun et år og det eneste jeg endnu kan sige mht hende er at hun snorker - ingen omvendt nysen:-) Men tror nu det er mere reglen end undtagelsen at finde en fransk der ikke snorker.. Hun er frisk, glad, super nem og lydig men pisse doven:-)




  • #9   18. nov 2007 Anja,

    okay mange tak for din beskrivelse af alle dine hunde smiley
    de lyder super dejlige alle 3, du har dog været ret uheldig med den ene af dem kan jeg forstå.
    det med omvendt nysen, er det noget som ligger meget til racen og som de ofte skal opreres for?



  • #10   18. nov 2007 Hej du skal passe på hvor du køber din hvalp, nogle opdrættere forlanger 6-8000kr forud og kommer der ikke den farve du ønsker får du ikke pengene retur. mvh.

  • #11   18. nov 2007 min kan så kun lide børn hvis de har mad i hånden....

  • #12   18. nov 2007 Det med varmen er vi i forvejen vant til at tage lidt hensyn til da begge vores hunde er sorte og er ved ta omkomme hvis vi går tur midt på dagen så der kommer de ud om morgenen og om aftenen når de er blevet lidt køligere, og ellers er det en tur på stranden smiley

    vi har have, så et sobbebassin er bestemt også en mulighed for os, og vi venter en lille pige nu, så når vi engang skal have ny hund vil det nok være en naturlig del af haven om sommeren alligevel smiley

    Jeg vil sige mange tak for alle jeres gode svar, har fået et par hjemmesider jeg vil kigge på og hvis jeg har flere spørgsmål vil jeg snakke med dem inde i den franske bulldog gruppe smiley

    Nu vil mine hunde gerne ud og luftes så vil smutte en tur i skoven.

    igen mange tak for jeres svar


  • #13   18. nov 2007 hehe og det med at hundene snorker, det er næsten kun hyggeligt syntes jeg smiley

    vores egen snorker også lystigt derud af og de trækker vejret fint,

    men rart at live lidt klogere på at det er breden på snuden og ikke længden som gør om de trækker vejret ordenligt.

    og inden vi overhoved ville vælge en kennel tager vi ud og hilser på, og tager på nogen udstillinger så man kan se folkene og hundene lidt an smiley


  • #14   19. nov 2007 her er der nogle her inde der ikke kan få sin handel annulleret fra en Fansk bulldog opdrætter på fyn ? Min datter er blevet snydt for rigtig mange penge, og hun får en sludder for en sladder når hun beder om sine penge. mvh.

  • #15   19. nov 2007 carsten- gå til dkk og bulldogklubben med det, de mangler beviser og personer der tør stille sig frem...

Kommentér på:
erfaringer med fransk bulldog søges

Annonce