{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.215 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog. Erfaringer søges. {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg går og leger med tanken om at få os en fransk bulldog.
Jeg er vokset op med gravhund, og ved hvad det vil sige at have hund, men vi er blevet forelsket i franske bulldogs. Vi søger dermed erfaringer fra folk med den slags hund.

Renlighed; Er den nem at få renlig?
Sygdomme; Nogen specielle/typiske ting den lider af?
Pels; Fælder den?
Pleje; Skal sådan en trimmes/klippes?
Sind; Er det en terrorist hvis den er alene mere end 6 timer?
Opdragelse; Er den til at opdrage på?
Gåture; Kan den lide at gå lange ture eller er den doven?
Familie/venner; Er det en social hund?

Ellers noget vi bør vide om den?

Det skal lige siges, at NÅR vi skal have sådan en, skal det være en tæve med stamtavle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk bulldog. Erfaringer søges.
  • #1   19. apr 2007 Hey..
    Jeg er den stolte ejer af en dejlig fransk Bulldog..
    Jeg sys bestemt at de er nemme at få renlige.. Ihvertfalde min.. Han var det da han var 6 måneder... De fælder en del.. Hihi.. men altså.. det må man tage med.. En fransk buldog er rigtig nem at opdrage.. Lange gå ture kan de godt lide, men... de elsker at sove længe.... F.eks har jeg fri idag og min har bare sovet her til kl. halv 12.. hihi..
    Håber du ku bruge lidt af det


  • #2   19. apr 2007 http://www.bulldogklubben.dk/
    her kan du virkelig læse alt, lige fra hvordan forbene skal være til evt. alvorlige fejl ved hunden..


  • #3   19. apr 2007 Michella L> Tak for info. Det lyder som en god hund du har. Den ser også sød ud på billederne!

    pernille B> Tak, der må jeg ind og kigge.

    Andre> I må stadig gerne skrive jeres erfaringer her!


  • #4   19. apr 2007 hej...:-)
    renlighed : jeg tror at det er ligesom andre hunde... det kommer jo en del an på en selv ( at læse hvalpens signaler HURTIGT...:-)

    sygdomme : det er jeg ikke den store ekspert i... men der er nogle ting man skal være opmærksomme på (det er der nok andre der kan forklare ) lola har aldrig fejlet noget...

    pels : ja, franske fælder som de fleste andre hunde!

    pleje : de skal ikke klippes. men hvis man ikke går så meget på asfalt, skal man måske klippe negle. det har lola dog overhovedet ikke brug for da vi bor i kbh.

    sind : det skønneste sind!!!!! de er nogle kanon dejlige vovser... læs evt. nogle af vores profiler, det giver nok et lille indblik...
    alene hjemme er noget der kan trænes...

    opdragelse : lola er lærenem.... meeen meget stædig ! det ligger til racen, men er en del af deres charme syntes jeg...

    gåture : lola elsker at gå tur, snuse og lege vildt... men jeg har hørt om franske som er lidt mere reseveret omkring det... specielt i dårligt vejr...

    familie : dejlig, skøn... har lyst til at være i smørklatten hele tiden...
    lola er hvor jeg er konstant... også på wc smiley sove i arm.... i det hele taget en rigtigt hyggegøj!!!
    man skal dog ikke have noget imod snorken og prutter der lugter... for det følger med!!!!!!

    jeg kan på det varmeste anbefale en fransk!!! det er verdens dejligste vovse!!!

    håber at i kan bruge dette... og held og lykke !!!

    marie-louise og lola smiley



  • #5   19. apr 2007 Jeg vil anbefale jer at få en med tavle fra et anerkendt opdræt, så i ikke skal ud og spendere mange tusinde kroner på dyrlægeregninger, HVIS uheldet er ude og i får en med dårligt åndedræt. Dernæst vil jeg anbefale jer at udnytte den lange ventetid - som der er på denne race, til at søge informationer omkring hunden og om det i det hele taget er en hund der matcher jeres behov.

    Jeg er selv dybt forelsket i denne race og skal på et eller andet tidspunkt have sådan en lille fætter - mit kendskab til racen er at det er nogle rigtig små hyggegøjer med et super temperament.

    Held og lykke

    Ps jeg siger ikke at tavleløse franske bulldogs er grimme eller mindre værd... just in case!


    / Trine


  • #6   19. apr 2007 hehe jaa de er stædige.. Især i regnvejr... Men hvem gider os være uden for i regnvejr??? ikk mig..
    Muggi har heller aldrig fejlet noget.
    Og ja.. Det skønneste sind... Jamen en fransk er bare den dejligste hund.. De skal opleves.. Skøøøn skøøn...


  • #8   19. apr 2007 Og jeg var lige en anelse for hurtig havde lige overset en meget vigtig detalje... nemli at i skal have med tavle og derfor er mit første råd helt omsonst....Sorry!

    / Trine


  • #9   19. apr 2007 Vi kan helt bestemt anbefale en fransk, det er bare det bedste vi har gjort...;0)
    Asti har været meget lærenem med det hele, renlighed, være alene osv. Vi går til træning med hende, og hun er en af de bedste på holdet, skal snart op til en klasse 1 prøve. Hun gider ikke at gå i regnvejr, men ellers elsker hun at gå tur, kan dog i gå for længe i solen om sommeren. Hun er en rigtig familiehund, og følger os hele dagen. Børn og andre hunde er det bedste hun ved...Der er rigtig meget charme hos de franske inkl. prutter, bøvser og snorken...;0) Vi skal prøve at have hvalpe på Asti, når hun kommer i løbetid, så det bliver spændende... Held og lykke med det...


  • #10   19. apr 2007 Og forresten, synes jeg ikke Asti fælder så meget...!

  • #11   19. apr 2007 Jeg kan kun anbefale en fransk bulldog. Det er en fantastisk hund. Caiser var renlig lige før han blev et halvt år. de fælder selvfølgelig, men jeg synes nu ikke det er så slemt. Pelsen kræver ikke den helt store pleje, da de jo er korthåret. En fransk har det mest vidunderlige sind, de er meget puttesyge, og elsker opmærksomhed. Caiser er alene 10 timer hver dag, og det klarer han uden problemer. De kan være meget stædige, men hvis man lokker med godbidder kan de godt blive godt opdraget. Altså Caiser er ude og gå en tur på 45 min af gangen, men så er han også helt førdig bagefter, kan sagtens sove et par timer i kurven... Caiser har været lidt forkølet, og de tog lidt tid at komme over, pga hans luftveje, men ellers har han intet fejlet.

    Håber det kunne bruges, og held og lykke med at finde den helt rigtige tæve.


  • #12   19. apr 2007 Renlighed; Er den nem at få renlig?
    vores var henholdsvis ½ og 1 år før de blev 100% renlige, har hørt om en del der også først er blevet renlige da de var omkring 1 år.
    Sygdomme; Nogen specielle/typiske ting den lider af?
    der er nogle luftvejsproblemer man skal være opmærksom på, rynkerne skal holdes rene, de må heller ikke storme rundt når det er 30 grader ude (det har de som regel heller ikke lyst til smiley )
    Pels; Fælder den?
    ja vores gør, en hel del, især lige nu.
    Pleje; Skal sådan en trimmes/klippes?
    nej smiley
    Sind; Er det en terrorist hvis den er alene mere end 6 timer?
    vores kan sagtens være alene, de skal bare trænes til det li'som andre hunde.
    Opdragelse; Er den til at opdrage på?
    de har deres egen vilje, så hvis de ikke lyster at lære noget så prøv igen dagen efter, så kan det være lysten er størrer smiley
    Gåture; Kan den lide at gå lange ture eller er den doven?
    de kan sagtens gå lange ture, men gør det i deres tempo smiley
    Familie/venner; Er det en social hund
    meget social og nysgerrig hund.
    vi synes i hvert fald at de er fantastiske.
    som de andre også har nævnt så følger bøvser og prutter med, men det vænner man sig til.
    held og lykke med at finde den rigtige kennel I skal have jeres lille ny fra!


  • #13   19. apr 2007 Dejlig mange indlæg. Rigtig god info. Det er vi meget glade for. Så skal vi bare til at finde et godt sted at købe hende :o)

  • #14   19. apr 2007 Stolt ejer af fransk bulldog. Har haft hund i mange år. Tidligere en amstaff, og må godt nok sige at jeg aldig nogensinde har mødt mere nem og dejlig hund en fransk bull. Han er så glad og dejlig hele dagen. God mod alle han møder og ødelægger slet ingenting. Han var nem at få renlig, meget lærenem, og elsker lange gåture, men kan pga deres korte snude ikke holde til at løbe for meget.
    Men jeg vil helt 150% anbefale jer en fransk bulldog.


Kommentér på:
Fransk bulldog. Erfaringer søges.

Annonce