{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.335 visninger | Oprettet:

Hvilken hund var din førstegangshund? {{forumTopicSubject}}

Ja, vi har jo mange indlæg om "hvilken hund passer som min første" - sikkert også et par af denne jeg opretter nu.

Men hvilken var din første og hvorfor valgte du den race?

Min første er en lab, den typiske wonderdog.
Jeg valgte en lab fordi jeg gerne ville have en "behagesyg" hund, som jeg kunne gå på udstilling med, gå spor med, gå til brugsprøver med og som havde et godt temprament.

Den skulle være middel af størrelse, korthåret og lærenem. Den skulle kunne så vidt muligt med andre hunde, børn og mennesker i alle afskygninger samt det faktum at kæresten havde haft lab før, og dermed havde en vis erfaring med opdragelsen af denne race - og har ikke fortrudt et sekund, selvom jeg af og til kan bande terroristen langt væk.

Som førstegangshundeejer, vil jeg sige at labben der oftes bliver beskrevet som "wonderdog", kræver mindst ligeså meget som andre racer af samme kategori. De tygger meget, de er aktive og kræver en del aktivering, da ihvertfald vores ellers løber på væggene smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund var din førstegangshund?
  • #1   18. dec 2007 Min første hund var en schæfer, havde den dog kun i 4 mdr. derefter blev det min ast Buzz

  • #2   18. dec 2007 Min første hund var en cooker spaniel... for mange mange år siden.

  • #3   18. dec 2007 schæfer som jeg har nu smiley altså som min helt egen, men havde kooiker hos mor.

  • #4   18. dec 2007 Da jeg flyttede ind hos min kæreste havde en han en schæfer, så denne var i sin forstand min første hund...
    Men ellers er Tyson den første hund jeg har haft fra hvalp og selv trænet osv...


  • #5   18. dec 2007 hvid schæfer og hade aldrig haft med hund at gøre før, men det er det bedste jeg har gjordt i hele mit liv smiley

  • #6   18. dec 2007 Min allerførste hund var Cavalier - men det var egentligt ikke min, så ved ikke om den tæller da jeg ikke selv valgte hende.

    Så min egen allerførste hund er Lilly. Valgte hende fordi hun så super nuser ud. Kendte intet til racerne men hun opfyldte 2 af mine 3 krav. Hun var en tæve, hun var mindre end 10 kg som voksen - men dog ikke langhåret som var det 3. krav.


  • #7   18. dec 2007 Min første hund var en schæfer...

    Jeg valgte den ganske enkelt fordi det er den race, jeg kender bedst og holder mest af...
    Min kæreste (som nu er min mand) ville nok helst have haft en golden, men da jeg fik lokket ham med til en opdrætter og han så det lille kræ, så var han også solgt til stanglakrids....

    Det var et godt valg, det var en fantastisk hund...... Savner ham usigeligt meget...


  • #8   18. dec 2007 Min første hund var en newf *s*

  • #9   18. dec 2007 Passer heller ikke helt. Havde en Löwchen i meget kort tid fra internatet af. Dog blev han aldrig min på papirene og var kun på prøven. Hunden var super aggresiv og bed alt og alle han kom i nærheden af. Specielt kvinder og børn - så han blev aflivet.

  • #10   18. dec 2007 min barndomshund var en Dværgpincher
    som voksen japansk spids.
    hvorfor:
    en mellemstor hund der var lærenem, selvstændig, sjov og aktiv når vi var aktive og ellers ikke ville løbe på væggene, hvis der var dage hvor der ikke skete noget.

    har det ligesom dig, Natasja, undre mig nogen gange over at alle kalder Labben så utrolig nem og god til førstegangskøber.


  • #11   18. dec 2007 Jeg valgte en Labrador retreiver.

    Den valgte jeg fordi jeg ønskede en mellemstor, livlig, legende og social hund, der både ville elske at arbejde og også elske bare at følges med mig, ude på lange gå og cykelture.

    Jeg fravalgte alle racer der på nogen måder kunne have et vagt-gen, eller nogen former - stor som mindre - reserverethed i sig + alle med større pelspleje.


  • #12   18. dec 2007 Min første hund var Pumba, ham fik jeg for snart 10 år siden.. Han lever heldigvis stadigvæk i bedste velgående...

  • #13   18. dec 2007 Er vokset op med schæfere, men min aller første hund - amigo var en blanding af GD og golden retriver, den smukkeste hund.... Måtte desværre forære ham væk til et dejligt ældre ægtepar pga at han ellers skulle være alene i en 2 værelses lejelighed 12-14 timer om dagen...

    Min næste hund var en gravhund, skøn lille herre med helt sin egen holdning... Fik dog desværre en diskus i ryggen og måtte få fred.....

    Så Simba pionter/lab blanding og siden Diva DS gårdhund ;o)....


  • #14   18. dec 2007 En forfærdelig blanding fra et internat. Suuk. Hund nr. 2 var den mest vidunderlige golden retriver tæve.

  • #15   18. dec 2007 Min helt egen er en Papillon.. Men ellers har vi haft forskellige racer her hjemme...

  • #18   18. dec 2007 Kleiner Münsterländer uden papirer. Superdejlig aktiv hund. God familiehund hvis man elsker motion.

  • #19   18. dec 2007 Det var en amstaff... Typisk hundehandler hund - moren hentet i Polen til vagthund var gravid ved ankomsten til DK, hvalpene blev hentet i en minkfarm osv osv...

    Og vores lille Simba måtte aflives efter 4 mdr hos os pga hvad der svarer til E-hofte og gigt i albuerne.... 6 mdr gammel var han der...


  • #20   18. dec 2007 Min første hund - der var helt min - var en Schæfer - den fik jeg som 12årig - trænede med ham indtil han blev aflivet pga testikkelkræft.
    Købte en ny Schæfer - og meldte mig til forsvaret - hvor jeg blev uddannet hundefører. Så havde en hund på job - og en hjemme :0)

    derefter blev det Rottweiler - og så Bull mastiff - og nu Rottweiler og Dansk svensk gårdhund.

    Men har trænet mange hunde - alt fra gravhunde - til Boerboel - Mastino - Am. Bull dog og sbt.


  • #21   18. dec 2007 Jeg er vokset op med airdale, foxterrier og risenschnauser, så min første hund som 13 årig, blev en glathåret foxterrier, Jessie (kan ses i fotoalbumet.), senere kom Nova til, derudover har jeg haft en blanding der blev sat af foran min dør da jeg var 18. Mico. Han havde desværre boet hos en narkoman og havde fået stoffer så efter et halvt år på medicin måtte vi aflive ham da hans krop begyndte at slå fra. Så har jeg haft Lupus som var Alaskan Husky, også i fotoalbumet, en gammel dreng vi overtog som 8 årig og nu har vi så Zero en hvid schæfer som vi har sammen med Nova.



  • #22   18. dec 2007 Min den første var en stor blanding,mellem broholmer,RR og schæfer.. Det var i hvert fald hvad sælger sagde.. GG

  • #23   18. dec 2007 Daisy :o)

  • #24   18. dec 2007 En smuk langhåret schæfer-ham :o)

  • #25   18. dec 2007 Belinda
    Schæfer ham? hahah, schæfer skinke smiley (kunne ikke lade være ;D)


  • #26   18. dec 2007 En gravhund, Rufus. Han var desværre for nervøs af sig og blev deraf aggressiv og måtte aflives smiley

  • #27   18. dec 2007 Natasja *fnis.. Havde det været en tæve, så havde det været en "schæfer-hende" *g*

  • #28   18. dec 2007 Voksede op m blanding, 2 goldens og hovawart, men min første helt egen hund er min Shetland Sheepdog, Watson

    Jeg ville helst have haft endnu en Hova, men trapper, lejlighed, mangel på bil osv gjorde at det var mere praktisk med en mindre race. Ud fra størrelse gik jeg videre med at søge en race som kan bruges til agility og er nem at træne fordi jeg som fuldtidsstuderende ikke har overskud til en "svær" race.
    Jeg var igennem mange racer, men endt med sheltien på trods af at jeg ikke synes ret meget om deres udseende. det er dog kommet hurtigt og jeg synes i dag at racen er noget nær det mest perfekte der findes (bortset fra larmen)


  • #29   18. dec 2007 min første hund var en rottweiler ved navn
    bøje hankat mortensen
    da jeg altid gerne ville have en rott fordi jeg syntes den var flot

    valgte en rott igen da den er vildt vagtsom og stadig go af sind og en værre puttefis og så fordi en rott er til at køre træt ved fysisk/physisk aktivering

    har aldrig haft problemer med rottweiler


  • #30   18. dec 2007 altså vihavde mange forskellige mens jeg boede hjemme.
    men min første egen hund var en schæfer.
    og jeg valgte racen fordi jeg sys det er en flot og lækker hund og han var en skøn hund.....


  • #31   18. dec 2007 Min første egen hund var en Shetland Sheepdog, jeg fik/købte ham da jeg blev konfirmeret så der var visse krav fra mine forældre med hensyn til størrelse og den slags (vi havde 2 Malinois hjemme i forvejen), jeg ville meget gerne løbe agility og syntes Colliere er enormt smukke og da det skulle være en mindre hund var Sheltien jo indlysende eftersom den minder en del om Collien... :o)
    Den første efter jeg flyttede hjem fra blev så Flica (Tervueren), rent ud sagt "skulle" jeg bare have en hund igen efter at have været uden i et par år og jeg havde ikke ret mange penge så da Flica søgte et nyt hjem pga. af skilsmisse blev det hende da jeg er vokset op med Belgiere.
    Men den fremtidige race for mig er og bliver Australian Shepherds -selv om jeg godt kunne tænke mig en hamrende smuk Sebrian husky engang... :o)


  • #32   18. dec 2007 Min første hund var en 14md gammel Podenco Ibicenco, som havde været kennelhund det meste af sit liv - jeg havde læst en masse, men aldrig selv haft hund før ej heller i mit barndomshjem...

    Jeg ville gerne have haft en bulterrier, men vidste at jeg ikke havde psyken til at klare den som første gangs hundeejer.

    Podencoen blev valgt da de er "bløde" hunde, ikke behagesyge og ligner mig ellers meget mentalt...

    Nu har jeg en mindre mynde, da podencoen er ret stor, når man ikke har bil smiley


  • #33   18. dec 2007 Den første hund vi fik da jeg boede hjemme Var en blanding af schæfer, dobberman og golden retriever hun var en god hund og blev 9-10 år mener jeg...

  • #34   18. dec 2007 Er vokset op med pommer og boksere, men har altid været forelsket i schæfere.

    Så min 1. alenehund blev en schæfer og de har været her siden:o)


  • #35   18. dec 2007 Min første hund i mit barndomshjem var en blanding af Schæfer, Puddel, Airedale terrier og boxer.
    Den første hund der var min egen var en Newfoundlænder.


  • #37   18. dec 2007 Schæfer den købte jeg for et armbåndsur som jeg fiki konfimationsgave, den var uden stamtave, jeg var 14 år.

  • #38   18. dec 2007 Min hund hvis den tæller den man havde hos sine forældre var et meget stor og trafikeret gadekryds....

    Vi havde hende dog kun på prøve og måtte give hende tilbage til ejeren igen, da ejeren ikke kunne give slip på hende og sad og snakkede med hende gennem brevsprækken, når den var alene hjemme, og det kunne den stakkels hund jo ikke forstå.....

    Derefter fik den egentlige første hun et mini-collie. Skøn skøn hund var det .


  • #39   18. dec 2007 Lupe, chihuahua som jeg har nu.
    valget blev hende fordi hun var lille og dermed nemmest at rejse med. En hun og korthåret. var de eneste tre ønsker jeg havde.

    Farve, race, stamtavle og oprindelse var uden betydning smiley


  • #40   18. dec 2007 min barndoms hund var en blanding mellem rottweiler og labrador. En fantastisk dejlig hund, som elskede alle!

    min egen første hund var en blanding mellem schæfer og collie som jeg fik fra et af Dyrenes Beskyttelses Internater, da jeg arbejdede der. Jeg tror vi havde haft ca. 150 hunde der var gået igennem internatet og de havde alle været utrolig dejlige, men jeg boede i en lejlighed, hvor man ikke måtte have hund, så jeg var ikke sådan rigtig faldet for nogen...
    En morgen jeg mødte ind og som sædvanlig startede med at lukke hundene ud på en morgen tisse tur, stod der pludselig den lækreste hund - han sad helt stille og roligt i sin hundegård og ventede tålmodigt med at blive snakket med. Han var blevet indleveret om aftenen og med det samme hende der ejer internatet kom ud midt på formiddagen, sagde jeg til hende at den hund måtte jeg bare eje og så blev Max min. Det var kærlighed ved første blik!

    Max bor nu hos mine forældre, fordi jeg blandt andet har været ude at rejse og kom til at bo i en lejlighed, hvor jeg ikke kunne have ham i et stykke tid og de blev så glade for ham at de nægtede at gå af med ham igen. Han er sådan en hund man får engang i livet - klog, så man nogen gange bliver helt bange for ham (-:


  • #43   18. dec 2007 Jeg er opvokset med schæfer, så her var ingen tvivl om at jeg skulle have schæfer igen.

    Elsker den race, dens temperament passer lige til mig. De er gode og træne.


  • #44   18. dec 2007 den første hund hos os var sjovt nok en boxer smiley

    lige fra mine spæde dage Hehe- 3 stk af dem blev det til i barndomshjemmet men kun 1 af gangen smiley

    da jeg flyttede hjemmefra blev det en schæfer, men nu er jeg tilbage til boxeren igen


Kommentér på:
Hvilken hund var din førstegangshund?

Annonce