{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  med i bussen
  • #1   8. jan 2008 Jeg tror ikke rigtig der er nogle regler omkring det, tror det afhænger af chaufføren. Vi har flere gange haft Nuba med på skødet, men har også set folk med store hunde, hvor de bare ligger på gulvet.

  • #2   8. jan 2008 los bandittos - sådan mener jeg ikke det er mere.. nu må man vist godt ha dem med i alle nr..

  • #3   8. jan 2008 jeg mener man må ha hund med i taske i alle busser, og nogle busser må du også store hunde med på børnebillet. tror det er s busser. (i københavn)

  • #4   8. jan 2008 ok takker alle sammen.. må prøve i morgen og se hvad de siger:o)

  • #5   8. jan 2008 Der findes rundt i landet busser hvor hunde ikke er tilladt, i andre busser er det op til den enkelte chaffør om han/hun vil medtage hunde.

    Hvis ikke hunden er i bur/taske skal man som regel betale børnebillet (hos enkelte selskaber fragtbillet) og hunden skal være på gulvet.

    Det letteste er at ringe til det selskab du skal køre med og høre hvad deres regler er.


  • #6   8. jan 2008 her er reglerne fra NT.. nordjylandstrafikselskab hvis nogen skulle være i tvivl......................

    Førerhunde til blinde og stærkt svagsynede samt signalhunde er velkomne i alle busser, og de er gratis at medtage. Det samme er mindre hunde, såfremt de bæres i en taske og bliver i den under kørslen. Større hunde kan ikke medtages i de gule og røde busser, men gerne i andre busser. Disse hunde medtages til børnetakst og skal altid være i snor under rejsen og må ikke anbringes på sæderne.


  • #7   8. jan 2008 men jeg ved ikke hvordan regler er i kbh. men prøv den hjemmside hvor du finder kørerplaner

  • #8   8. jan 2008 Her er reglerne for storkøbenhavn

    Hunde og andre husdyr

    Man må tage større hunde i snor med i alle tog, i Metroen og buslinjerne 30, 31, 32, 33, 34 og 36 samt på buslinjer med numre fra 80N og derover.

    Der må kun tages én hund med pr. person. For hunde betales altid børnepris uanset, om hunden følges med en betalende person (barn eller voksen). Til hunde sælges periodekort uden foto, men ellers på samme vilkår som til børn og unge under 16 år.

    Små hunde og andre dyr, der er anbragt i en taske eller kurv, kan tages med i alle busser, tog og Metro uden betaling.

    Førerhunde med symbolet "Manden med den hvide stok" kan altid tages med i alle busser, tog og Metro uden betaling. Det gælder også servicehunde, som bærer ID-vest (ejeren skal kunne vise særligt ID-kort).

    Personer med hund eller andre dyr skal vise særligt hensyn overfor øvrige kunder. Hvis f.eks. en hund er til gene, kan personalet bortvise kunde og hund.



  • #9   8. jan 2008 Kommer an på størrelsen..

    jeg kan godt have Bamse med uden taske..


  • #10   8. jan 2008 sjovt der er sådan en forskel fra jylland til staden :O)

  • #11   8. jan 2008 Jeg er glad for at jeg bor på landet..
    Der er ALLE hunde velkommen smiley
    tror endda hvis jeg tog en hest emd at de ville sige.. ok >< smiley


  • #12   8. jan 2008 Hunden skal være i taske.
    Du må kører i bus uden taske, i busser med nr over 100


  • #13   8. jan 2008 i kbh

  • #14   8. jan 2008 hund i taske er gratis men er den ikke i taske koster det en børnebillet.

  • #15   8. jan 2008 I århus må man kun ha dem med i taske, eller hvis det er førerhunde. (bybusserne) Men har nu haft hende med under armen uden brok, men det afhænger nok af chauffør. De kan godt smide dig af bussen hvis du ingen taske har smiley

  • #16   8. jan 2008 I skive må man ikke have store hunde med i bybusserne. Små hunde må man gerne have med - i tasker... Men i landbusserne må man gerne - der skal man bare betale for en børnebillet (hvilket vi dog sjældent har gjort- Trøffel plejer at komme gratis med:-))

  • #17   8. jan 2008 Jo, der er regler. Hunden skal være i taksen, før den må komme ind i en bus. at bære den er ikke nok. Det gælder dog ikke for S-busser (altå 350S, 250S, 500S, o.s.v.). Her må man godt bære sin hund.

  • #18   8. jan 2008 Dana
    Det kommer an på chaufføren. Jeg har været ude for en knold på 350S. jeg skulle til agility på kongelundens rideskole, og har min hund i en transportkasse, og ved gud om han ikke ville have penge for den. Det fik han dog ikke, da jeg lige havde tjekket reglerne hjemmefra og kunne fortælle, at det var gratis når hunden var i taske/kasse.
    Jeg nåede aldrig til AG, da den bus jeg skulle skifte til var kørt, og kørte først igen næste morgen kl. 7
    Fordi en chauffør ikke kendte reglerne og brugte tid på at diskutere


Kommentér på:
med i bussen

Annonce