{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Hund nr. 4 {{forumTopicSubject}}

Tja vi har jo snakket lidt frem og tilbage, min kæreste og jeg, om på et tidspunkt at få hund nr. 4. Det er ikke aktuelt lige pt da jeg lige nu har en tæve på 1 år og 7 mdr - og ser gerne hun er ældre og roligere inden. De andre 2 er husky'er og "min kærestes" hunde. Den yngste tæve er "min" og er en lab/berner blanding. Jeg går meget op i træning (lydighed) og ønsker meget en hund mere at arbejde med.
Vi har snakket rottweiler tæve - pga af deres lyst til at arbejde, deres godmodighed og at de er fantastiske familiehunde (der er en datter hver 2. weekend)

Så er det jeg stiller mig selv det spørgsmål - om en rotte vil pladse en i sådan en flok som vores? Sammen med huskyerne som jo er en helt anden type hund.
(vi har 2 tæver og en kastreret han)

Andre der har erfaringer med lign.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nr. 4
  • #1   19. apr 2008 Hej Heidi

    Det tror jeg sagtens kan fungere. Min erfaring er, at huskies kan gå med hvem-som-helst (kig evt. på min flok - vi har 4 vidt forskellige, hvor den ene er husky) Jeg ville faktisk være mest bekymret for din nuværende tæve, og så en rottweilertæve. I skal ihvertfald nok være lidt obs på rangforholdet - også selvom I venter lidt, så alderforskellen bliver større.

    Men som sagt - huskyerne ville jeg ikke være det mindste bekymret for. Jeg kender ikke én eneste, som har problemer med at omgås andre hunde, hverken I eller udenfor deres egen flok.


  • #2   19. apr 2008 Min nuværende tæve har altid været neutral i forhold til de hunde hun har mødt og de 2 andre hun bor med - her er det husky tæven der bestemmer smiley Så hende er jeg egentlig ikke bekymret for... smiley

    Men rart at høre at husky'er generelt er fine med alle (jeg må sige jeg ikke kender meget til husky's)

    Jeg er i øvrigt også tidligt ude, men det tager tid at finde en god kennel og den rigtige hvalp smiley Det er en STOR beslutning jo hehe


  • #3   19. apr 2008 Jeg tænker umilbart det samme som Karina>
    Jeg har aldrig oplevet/mødt andre hunde som min husky ikke kunne finde ud af det sammen med. Og hun er også den bestemmende type. Men der har aldrig været det mindste - andre hunde har Altid erkendt hun var god til at styre tingenes gang, eller så har hun været god til at give plads til andre hunde der måtte være "mere" end hende selv.
    Min klare indtryk er, at det ligger en husky naturligt at afklarer flokstrukturer og sørge for mindst muligt bøvl på den front.



  • #4   19. apr 2008 Hæhæ - da vi havde husky-tæve her, var det også ubetinget hende, der bestemte. MEN.. .det ændrede desværre ikke på, at der allerede dengang var lidt gnidninger mellem Lanka og Punktum - det er derfor jeg altid beder folk om at være lidt obs på at have to tæver af forskellige racer (når den ene ikke lige er en husky)

    Gudskelov går det jo godt for langt de fleste, og det håber jeg også på for jer. Håber du finder den helt rigtige "rotte", når den tid kommer smiley


  • #5   19. apr 2008 Dermed ikke sagt der ikke er hundetyper, min husky får mere ud af at være sammen med end andre. Men det er jo en anden indgangsvinkel.

  • #6   19. apr 2008 Ginne: Det har jeg egentlig lagt mærke til - Maki (husky tæven) kan godt lege med Fraya (lab/berner) mens der er andre racer hun "sortere" fra eller i hvert fald ikke gider længe af gangen.

  • #8   19. apr 2008 Heidi med hensyn til kennel synes jeg du skal kigge på den her, det er så lækre hunde hun avler, jeg træner hos hende hver søndag og jeg har aldrig været til Rottweileren før men jeg er godt nok solgt i hendes hunde...

    www.kennelcue.dk


  • #9   20. apr 2008 Nadja - mums et par lækre vovser hun har! Helt klart et besøg værd når tiden kommer - skriver mig det lige bag øret !

  • #10   20. apr 2008 Jeg har også luret hos www.vom-hause-luna.dk. - synes også det lyder som lækre hunde og nogen der skal opleves.
    Men der er jo så mange og meget man skal ha tjekket inden man tager valget om et nyt familie medlem.
    Er der andre med erfaringer med gode rotter fra andre steder end overnævnte, så skriv endelig smiley


Kommentér på:
Hund nr. 4

Annonce