{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Hvad mener du??? {{forumTopicSubject}}

nogen mener at hvis en ejer virkelig gør noget mod sin hund (fysisk) den ikke vil have og den så bider efter din hånd er det jo bare en måde den forsvare sig på ...

andre mener at de skal kunne have "lov "til at udfordre hunden sådan og at den intet skal gøre imod ejeren..da det jo er ejeren der er lederen..

hvad mener du??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mener du???
  • #1   26. apr 2008 At man under ingen omstændigheder skal overskride sin hunds grænser

  • #2   26. apr 2008 ja men hvor er den??hunde har jo forskellige grænser..
    nogen længere end andre.


  • #3   26. apr 2008 hmmm, det kommer an å hvad dt er.....kenzo kan ikke lide at få medicin men det skal han....og der skal han fadme ikke bide efter mig....hvilket han heller ikke gør....men hvis jeg tæsker ham med hundesnoren , så ville det sgu være iorden

  • #4   26. apr 2008 hundesind..hvad hvis han gjore...??

  • #5   26. apr 2008 hmm min nico bider og jeg mener virkelig bider når han skal ha sele på, og han finder hele tiden på nye ting han ikke vil ha.. måske jeg overskrider hans grænse men dyrlægen som også er hundetræner siger han på ingen måde skal ha lov til det.

    ved ik om det er det samme du mener eller om du mener man provokere den med vilje


  • #6   26. apr 2008 smukke....
    ja jeg mener som sådan noget ..for jeg fik det samme af vide af min nye dyrlæge...


  • #7   26. apr 2008 Jeg synes til dels det er ok at hunden forsvare sig hvis man overskrider dens grænser og den ikke har anden udvej, men som hundesind siger så skal den ikke gøre det når den skal have medicin osv... Men presser du den op i et hjørne og ikke er sød ved den og den ikke har mulighed for at komme væk ja så er det ok i mine øjne...

  • #8   26. apr 2008 så ville han få skæld ud og blive smidt i seng uden aftensmad ;0)

  • #9   26. apr 2008 Mine hunde ville aldrig bide eller knurre af mig, Caspar kunne knurre lidt da han var lille fx hvis han lå med sit ben, men så trænede jeg tillids øvelser... Tror mine hunde stoler på jeg ikke gør dem ondt på nogle måder, derfor behøver de ikke forsvare sig i nogle situationer...

    Men mener fx at familier med børn, har et ansvar for at lære børnene at når hunden ligger i kurven så vil den være alene, og en hund kan jo ikke sige fra på andre måder end at knurre, og bider den er det jo fordi personen har overhørt dens signal, så jo mener en hund er i sin ret til at sige nu vil jeg ha fred....

    Tror desværre bare mange ikke lære fx børn det, og til sidst er det hunden der er taberen fordi den måske snapper ud efter barnet(hvilket den jo heller ikke skal) men hvis de gang på gang på gang overskrider hundens grænser, så er det jo et eller andet sted klart den gør det...


  • #10   26. apr 2008 eddie har meget svært ved negle klipning ..jeg er stadig i træning med ham ..og nu er han to år ...dyrlægen var nød til at bedøve ham ...da jeg føler at hvis man selv prøver er det som om det næsten bliver til overgreb og det vil jeg ikke være med til ...men hun sagde at en hund skal kunne modstå ejerens mening om at den skal ..

  • #11   26. apr 2008 fru robbie..ja er enig..

  • #12   26. apr 2008 hehe ja min dyrlæge siger at det han gør er han bare skaber sig og vil ha magt, og løbet er næsten kørt for mig nu.. nu ejes han af min far jo, men hvis jeg sidder og spiser og han tigger og jeg siger nej eller ignorere ham så angriber han også..
    og der har jeg på ingen måde skadet ham heller ik med hans sele.
    han vil heller ik ha sin mad medmindre min far giver det til ham

    dumme hund hehe men det er min fejl siger dyrlægen fordi jeg ville ikke overskride han grænse, men det skulle jeg ha gjort lige på det område

    men man skal selvfølgelg ik gøre det for sjov eller bare for at vise jeg bestemmer

    men i nogle områder skal man jo stå ignnem overfor sin hund

    hvis man ik vil ha en psykopat hidsig hund so nico

    ej det er han ik generelt det er bare ved mig fordi han har set han kan slippe let af sted med det


  • #13   26. apr 2008 smukke...mit er slet ikke på den måde ..men lige det med hans negle er bare et problem...det vil han bare ikke...

  • #14   26. apr 2008 hvis det er fordi hunden ik har tillid til en at den er usikker sjkal man klart passe på og lave ævelser men i mit tilfælde er det en magt demonstration han har gang i som jeg lod ham slippe afsted med mere end en gang.

  • #15   26. apr 2008 han har nappet ud når jeg har prøvet og været stædig ...og virkelig ville have de skulle klippes..ellers høre han efter andre ting...men det sagde dyrelægen var pga jeg er en manglene leder overfor min hund...ja men hvis jeg blev mere stædig ville det da ende med at han kom til skade...
    altså der er jo grænser...


  • #16   26. apr 2008 jo sådan var nico også skreg som en sindsyg og bed og alt mulig og begyndte at græde (altså mig) for blev så ked af han reagerede sådan, og dyrægen kan stå med ham og han nærmest giver hende poten så hun kan klippe neglen, hun sagde det er fordi jeg ikke stod hård nok fast, jeg skulle være stædig. men jeg ku ikke

    så nu kommer han til dyrlægen hver gang


  • #17   26. apr 2008 Har aldrig oplevet, at en hund jeg har haft har knurret eller vist tænder af mig....aldrig nogensinde.

    Vi skal nogle gange gøre noget ved hunden som den ikke bryder sig om....klippe negle....dryppe øjne/øre....vaske den....o.s.v
    Hunden bryder sig ikke om det, men den skal helst have så meget tillid til ejerne, at den tillader det uden, at bide eller vise tænder......man kan jo ikke undgå, at overskride hundens grænser her, men så må man forsøge at gøre det så lempeligt som muligt


  • #18   26. apr 2008 Min brors Rottweiler som jeg bar plejemor for i lange perioder knurrede tit på sine gamle dage over mange ting. Men han bed aldrig og jeg var heller ikke bange for at han gjorde det....
    Mig og min bror kaldte det for gammelmands-knurren og han fik bare lov til det...


    Og med min nuværende hund :

    Hvis Laura bed mig mens hun var i bad ( Som nok er det værste jeg kan gøre ved hende fysisk ) så ville det IKKE være i orden !!!
    Det ville heller ikke være i orden hvis hun knurrede af mig i nogen som helst situationer, andet end leg !


  • #19   26. apr 2008 Ja hvis man ligefrem slår hunden så vil den nok bide fra sig på et tidspunkt........det ville jeg ikke have et problem med.........

  • #20   26. apr 2008 Mine hunde kunne heller aldrig finde på at bide hverken dyrlægen eller mig. Men jeg er heller ikke bange eller usikker, når jeg tager kødben fra dem eller klipper negle på dem. Jeg forventer ikke at de gør noget og det tror jeg at de mærker. De mærker min uatoritet og sikkerhed og derfor er det helt oki at jeg tager ting fra dem eller gør ting, som måske ikke er rare for dem:-)) Jeg ville simpelthen ikke finde mig i at de knurrede eller bed ud efter mig, så simpelt er det:-)

  • #21   26. apr 2008 At knurre er et afstandssøgende signal. Føler min hund sig presset synes jeg det er okay at han siger fra.
    Men det afhænger meget af situationen.


  • #22   26. apr 2008 Jeg taler om knurren, bare så der ik er nogen der er i tvivl:o)
    At bide er aldrig ok, og gør hunden det er der helt klart noget der skal arbejdes med.


  • #23   27. apr 2008 Cath- Der skal jo skelnes mellem om hunden bider pga usikkerhed mm eller dominans.
    Må tilstå at jeg aldrig har hørt nogen anbefale at man napper hunden i øret.


  • #24   27. apr 2008 Så vidt jeg ved anvender hundemor pinning.
    Har ik hørt om det med øret. Men skal ik kunne sige at det ik sker.


  • #25   27. apr 2008 Man skal respektere hundens grænser.. Hvis hunden giver udtryg for at den ikke kan lide omfavnelse (knus), så skal man ikke gøre det..

    Hvis hunden ikke kan lide at man gør noget, der er nødvendigt.. Som feks negleklipning, så kan det gøres under bedøvelse ( min er bedøvet ved negleklipning).
    Drejer det sig om at hunden ikke vil have sele på eller ikke vil børstes, så må man først finde ud af om det skyldes smerter.. Måske gnaver selen og måske er man for hård med børsten..
    Man kan evt finde en anden løsning.. En anden sele.. Halsbånd... en anden type børste..
    Hvis det er i de situationer og man har overset alle de signaler hunden har sendt om at den bestemt ikke bryder sig om det der skal ske... Ja så synes jeg man selv er lidt ude om det...
    Samarbejde og tillid er vejen frem.. magt og tvang fører intet godt med sig

    Hvis man mener man har lov til at slå sin hund, så mener jeg hunden har lov til at bide fra sig


  • #26   27. apr 2008 En velopdraget hund bør ikke bide sin ejer - ligeså vel som en ejer ikke bør udsætte sin hund for fysisk vold el.l.

    En hund bør ikke bide sin "leder" - det er enormt dårlige signaler og viser respektløshed og utilregnelighed.

    Omvendt er en leder heller ikke en god leder, hvis han/hun ikke læser hundens signaler.

    Det er svært at svare på hvad der er rigtig og forkert - det kommer jo meget an på situationen.


  • #27   27. apr 2008 Nu har jeg lige læst tråden - og det første der falder mig ind er, at der jo er enormt stor forskel på, hvilken hund man har anskaffet sig. Små hunde er jo lidt mere hidsige anlagt end store hunde.

    Nu har vi ikke hund - endnu - men vi arbejder meget med min svigermors hund. Han har fået lov til hvad som helst hjemmefra og det resulterede i, at han bed både min kæreste og mig juleaften fordi han skulle ud til sin mor, som stod udenfor. Det synes jeg er uacceptabelt - Uacceptabelt af ejeren! For i bund og grund, er det hende den er galt med.

    Hun har ikke været leder og sat grænser for sin hund - og det mener jeg at man bør når man er hundejer.

    Man skal vise hunde, hvilken vej der er bedst for den, skabe tillid og gøre det nemt for dem at gøre de gode ting. Man bør også vise, at det ikke er i orden at hunde knurre og skaber sig åndsvagt hvis den f.eks. skal ud at køre el.l. Og så forbinde de trælse ting med noget godt - så hunden ved, at når den f.eks. får sele på og IKKE bider, så får den et stykke kylling. Så vil den lynghurtigt finde ud af, at den dårlig opførsel ikke bliver belønnet og hvem vil ikke gerne have dejlige godbidder??



Kommentér på:
Hvad mener du???

Annonce