{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

så tag dog et fuc.... ansvar {{forumTopicSubject}}

har idag været til møde hos dansk dyreværn århus. arbejder frivilligt i besøgskorpset der inde --

under mødet må vores internatsbestyre gå ud for at hjælpe falck der ankommer med en hund --- en ung muskelhund blanding... hun har tydeligtvis hvalpe - eller har lige haft - hendes yver er stort. hun er fyldt med bidemærker over hele kroppen og hun er selvfølgelig bange. hun er fundet i et skal vi sige det -- mindre pænt kvater hvor der kasseres en del hunde på den måde at man sætter dem ud på gaden og venter på at falck kommer og henter dem, vores bestyrer fortæller at det ikke er helt så sjældent at hvalpene tages fra som 5 ugers og sælges som 8 ugers ------

det er internatets 3 muskelhund inleveret IDAG bare---

hvorfor er folk ikke kritiske og kræsne når de handler hund.

hvorfor er prisen så afgørende at folk vælger at se igennem fingre med hvor og hvordan deres hund er nået til at blive salgshund.

hvorfor tillader vi os ikke at sige til naboen eller kammeraten DU ER SKU IKKE EN GOD HUNDEEJER - lad være med at få en hund

hvorfor tager folk ikke et ansvar for den hund de anskaffer sig.


ja det var blåt et lille surt opstød fra min side --- bliver sku så ked af at se produktet af manglende ansvar på vores internat..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så tag dog et fuc.... ansvar
  • #1   14. maj 2008 vil lige fortælle at den ene af hundene fra idag. havde dens ejer forsøgt at ørekupere... men ikke vellykket

  • #2   14. maj 2008 nogle folk er syge i hoved. De tænker sig ikke om. De burde straffes ligesom de har straffet hunden.Bare min mening.

  • #4   14. maj 2008 hmm stakkels hund.. folk vælger vel egentligt bare et dyr fordi den er modernet uden at sætte sig ind i det og dens behov

  • #5   14. maj 2008 jamen når hunden er taget ind af falck som herreløse kan politiet ikke gøre noget... der er jo ingen at stille til ansvar

  • #7   14. maj 2008 men hvordan skal man kunne stoppe det.. det vil være en umulig opgave..... og problemet er jo ikke kun hundene fra århus vest --- det er et generelt problem at folk anskaffer sig disse hundetyper uden at have en skid balast til at have hunden... med ballast mener jeg ikke kærlighed, men tid, penge, bolig, osv.... det er ikke nok at elske sin hund.. det kan en hver idiot finde ud af..

    jeg ville bare sådan ønske at folk virkelig stillede sig selv nogle ganske få spørgsmål inden de køber hund...

    1. hvor er jeg om et år.

    2. har jeg altid 1000 kr på min konto til en dyrlægeregning

    3. er det sansynligt at min bolig sitiuation ændre sig inden for de næste 10-15 år og vil jeg da være villig til at sige nej til en lækker bolig hvor jeg ikke må have hund.

    4. er det virkelig så vigtigt for mig at spare de sidste 2000 kr at jeg er villig til at købe min hund et 'susspekt' sted.

    5.vil jeg have hund fordi jeg - keder mig - det vil gavne mit skræntende forhold - af medlidenhed - fordi jeg eeeeeeeeeeeelsker dyr - muskehunde er seje og vildt ssssssssssøøøde og det er chi'er også.


    jeg ved godt at jeg sætter tingene på spidsen.. men jeg er temmelig pist lige nu...


  • #8   14. maj 2008 Sur og harm er ikke ordet.. Det er totalt under kritik, at man som menneske kan være så uansvarlig.. et dyr er også et væsen, som os mennesker og give alle ret i at de burde straffes med fængsel.. og ja det er svært at straffe nogen, når hunden ikke er registret :0(
    Bliver sgu så ked.. når jeg hører disse ting og sker al for tit.. Man skal nemlig tænke sig om, når man skaffe sig et lille væsen og passe på det resten af dens dage..


  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 750
    #10   14. maj 2008 Marianne: NÅr politiet ikke engang har ressourcer til at tage ud og anholde en spritbillist der bliver tilbageholdt af private, men derimod beder dem der holder ham tilbage om at give ham nøglerne igen, hvordan skulle de så nogensinde kunne have tid til at tjekke om naboens hund nu også har fået rent vand i morges?

  • #11   14. maj 2008 vores kære justitsminister lene espersen var på besøg hos os for en mdr siden.. vi fremlage selvfølgelig eksempler på konkrete sager og hendes svar var... dyreværnssager vil ikke bliver prioteret højere end de er idag. vi håber på at vi med den nye reform måske engang når den fungerer kan starte nolge grupper hvor betjænte med interesse i dyreværnssager kan deltage.........

    det skal dermed i fremtiden være op til den enkelte betjænts interesser der afgør om der skal gøres noget......


  • #12   14. maj 2008 Rasmus K: Det er faktisk en rigtig god pointe. Selvom den gode vilje var det hjælper det nada hvis ressourcerner ikke er det.

  • #15   15. maj 2008 Et rigtigt godt indlæg.... dog desværre nok ret spildt, da jeg mener at de mennesker du mest henvender dig til, nok ikke har interesse i et forum som HG.
    Men der er rigtig mange, der kunne gøre en forskel. Mange af os begynde at kigge os omkring og se hvad der egentligt foregår og så tage aktivt del i at løse problemerne. Og at forlange at folk tænker sig grundigt om INDEN de anskaffer sig et dyr, er vel ikke for meget at forlange?
    Desværre er verdenen sådan skruet sammen idag (og nu føler nogen sig nok provokeret) at mange mennesker ikke vil lytte til andres erfaringer.... Vi ved alle bedst!! Det ses ofte herinde også, hvor mange års efaring som opdrætter eller hundeejer ofte negliceres eller modtages med en forfærdelig "jeg-ved-bedst" attitude.....
    Men nok om det.... Jeg synes det er et super godt indlæg og jeg beundrer folk som dig der arbejder med sådanne sager....TAK:::*SS*


Kommentér på:
så tag dog et fuc.... ansvar

Annonce