{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Så TAG dog musen!!!? {{forumTopicSubject}}

Arhh, hvis der er noget jeg har et meget ambivalent forhold til så er det virkelig mus altså markmus..!! Synes ikke de skal dø, men vil dæleme heller ikke have dem indenfor og for at det ikke skal være løgn så har vi fået den første der er flyttet ind i nat smiley
-Jeg vågnede op i nat fordi hunden rendte rundt og pev og lavede en masse påstyr.. jeg går ud til ham i køkkenet hvor han ligger helt mast op i højrnet, jeg går hen og ser ham over skulderen og kan se at han har trængt et lille skind af en mus op i hjørnet, nu ved jeg ikke hvad jeg skal stille op med mus eller hund, han holder den nede med poten ( eller hvad man skal sige) nu sker alting i split sekunder. Musen slipper fra ham, stryger henover hans forben og mine fødder og ind under opvaskemaskinen og væk var den, herefter rejser hunden sig bare op på bagdelen og kigger på mig med et blik der siger - Nårh, hvad skal vi så lave mor? *OMG* Hund SÅ tag dog musen?? hvad sker der lige? Sys lige jeg ville dele vores natte roderi med jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så TAG dog musen!!!?
  • #1   24. sep 2011 Tjaaa når mor ikke var hurtig nok, så finder vi da på noget andet *GG*

    Prøvede lidt det samme, dog fik Emma aldrig fat i musen. Vi var hos en vi kendter, og sad på hendes gårdsplads, da en mus piler over den. Emma ser det, og styrter efter. Musen løber ind bag en stor træ plade der står op af væggen. Emma er stolt og står med rejste børster og gør ved den indgang musen løb ind. Dog opdager hun ikke, der jo også er en udgang på den anden side af træpladen, og musen lige så pænt løber ud der. Alle vi andre så det, men ikke Emma der resten af aften "vogtede" over indgangen :-))


  • #3   24. sep 2011 Hehe åh nej nej.....altså de hunde :O)

    Jeg kan godt li' mus hvis de er udenfor hvor de høre til :O) Og det synes jeg ellers jeg har forklaret mine hunde.
    Men der var en gang hvor vi boede til leje i et hus med en ret skummel kælder, og der stod vaskemaskinen selvfølgelig. Jeg hadede at gå derned, så jeg havde tit hundene med for at have lidt selskab. Men så en dag, så så jeg Maggie forsvinde ret hurtig op og kælderen. Og det ligner ikke hende og jeg synes også hun havde noget i munden. Jeg render efter hende. Og hvor finder jeg hende ? Oppe i vores seng, med sit nye pivedyr- altså en mus. FØJ :O)) Jeg råber ud. Men Maggie tror bare vi skal lege, fordi jeg nærmest løber udad døren, så hun løber efter mig med mus i munden og jeg hviner og lukker døren op til haven, men nej nej musen skal da blive inde inde i huset. Så Maggie smider den på gulvet, og løber selv ud i haven. Men jeg griber en spand og smider den over musen. Så kunne kæresten smide den ud når han kom hjem. Og så skyndte jeg mig ind og nærmest "klinisk" rensede vores seng :O)


  • #4   24. sep 2011 Ina T- Hehe, hvor sødt, de er sgu søde når de gøre sådan noget smiley Kunne nu nok godt ha brugt at han havde gjort et eller andet ved det.. men ok, han er ingen musse jager..eller dræber.. smiley

  • #5   24. sep 2011 Christina D - Nej nej også op i sengen.. ej jeg ville dø hvis det var sker her!!!
    har flere gange her til morgen været henne ved hullet sammen med hunde I ved _ tag musen, tag så musen, i håb om at han ville få noget færd eller noget af den pokkers mus, men næh nej, han står bare og glor på mig, men han drejer hoved fra side til side - Hva er det du siger til mig mor?.. tsk tsk.. skulle da ha købt en kat i stedet for.. HAHA


  • #6   24. sep 2011 pia K- Jamen kan jeg så ikke låne Zille en dags tid?? smiley

  • #7   24. sep 2011 Hehe ja det varede også længe inden jeg var tryg ved den seng igen. Det havde jo nærmest skabt traumer *GG* :O)

    Hehe ja det er noget værre noget. Men hvis en kat fanger en mus og kommer og viser dens trofæ puha nej altså :O)))
    Tror jeg bare jeg vil lære mine hunde kommandoeen. Fang og ud. Sådan så den fanger den og går ud med det samme ! :O)))) Arh jeg drømmer vidst.


  • #8   24. sep 2011 Jeg havde for en del år siden en hund med et meget veludviklet jagtinstinkt, hun ville dræbe hvis hun fik mulighed for det. Jeg boede på det tidspunkt på en gård hvor jeg lejede et værelse.
    På et tidspunkt opdager jeg at jeg har mus i væggen, om natten/aftenen når jeg var gået i seng kom de pilende over gulvet hvor de samlede hundemad sammen og slæbte med hjem igen, min, ellers så blodtørstige dræber, reagerede overhoved ikke på dem selv om de kom lige forbi hende. Der er nok noget med det der om at selv meget jagtfiksered hunde sagtens kan lærer at bo sammen med smådyr hjemme uden at jage dem.


  • #9   24. sep 2011 Hehe, altid dejligt at blive vækket om natten ;D

    Lilly ville også have slået den mus ihjel. Det har jeg ingen problemer med at hun gør, hvis de kommer ind eller er i vores have.
    Hun ved med det samme, hvis et hjem har en ubuden gæst indendørs. Hun går direkte efter hvor de sidst har været og så ligger hun ellers der til musen er død eller vi skal hjem smiley

    Men har også prøvet at blive vækket om natten fordi Lilly stod og gravede mig i ansigtet: " mor mor, kom nu - der er mus i haven som jeg skal spise"
    Og så måtte jeg ellers pænt gå ned og lukke hende ud hver nat i en måned. Jeg valgte til sidst at sætte musefælder op i haven for at få dem væk, så jeg igen kunne få min nattesøvn smiley


  • #10   24. sep 2011
    Christina D - HiHi.. super ide, det med fang og ud.. eller bare FANG til at starte med*griner* jeg har også meget svært ved at være i nærheden af opvaskemaskinen når det er der den render ind og ud fra.. :S har tvangsforestillinger om at den pludselig kravler op af mine ben mens jeg tømmer den.. smiley

    maya R - Jamen det er da utroligt.. vi har/havde det samme hos os, her i sommers hvor div døre stod konstant åben, havde vi en nabo kat som jævnligt lige tittede ind og ak tit har vi rystet på hovede over hunden ( Der er sgu ikke meget vagthund i dig) når han ligger og sover og katten spadser lige forbi ham og tværs igennem hele huset og ud af havedøren.. Det samme sker med mennesker, han har virker et sovehjerte med stort S!!! banditterne kunne stjæle hele huset om ørerne på ham og han ville ikke opdage det fjerneste.. HAHA


  • #11   24. sep 2011 Mia: ja det er lidt vildt, min hund sov nu ikke men det virkede bare som at det var det mest naturlige for hende at musene kom forbi med munden fyldt med hundemad.

  • #12   24. sep 2011
    ..:: <~ Tinna ~> ::.. Tænk før du savler!! - Ja det er bare super.. smiley Ej, jeg må da ha fat i sådan en KILLER dog, i stedet for det hersens badedyr jeg har hængene.. HaHa.. egentlig sjov, for de 2 gamle vi havde var også helt oppe og ringe så snart man sagde ordet mus.. Men det gælder ikke for Ego.. Tsk Tsk smiley


  • #13   24. sep 2011 maya R - ej var hun vågen *GG* Ja så kan jeg da godt se den er gal smiley Men hvad kan man stille op?

  • #14   24. sep 2011 Hi hi, lån Mickey et par dage, så er der ingen mus smiley

    Han tager jævnligt mus på marken og han er mega stædig, så han kan bruge hele dagen på at jagte mus


  • #15   24. sep 2011 Mia: det skal du ikke være ked af. Jeg har også Silas - han kigger bare mens smådyr render rundt. Han ser dem som levende godbidbolde - han elsker hvad der kommer ud af dem *GG*

  • #16   24. sep 2011 Jeanett * Jamen jeg tager hjertens GERNE imod Mickey hvis han kan afhjælpe min køkkenmus. smiley Frygter så meget at den går i skabene.. Aner ikke hvordan de kommer ind i dem.. men HADER når de gør det!! smiley smiley

    ..:: <~ Tinna ~> ::.. Tænk før du savler!! HiHi.. Ja, tror ikke helt de eller min i hvert fald har fattet at han skal passe på mor også når det glæder mus.. smiley som sagt længere oppe er der ikke meget vagt i ham smiley smiley


  • #17   24. sep 2011 Mine havde slagtet den, ellers havde kattene =)
    Men de har da taget nogle mus når vi har været på tur =)


  • #18   24. sep 2011
    Du vil altid være i mit hjerte min skat... V - Jamen hvis jeg måtte havde jeg iogså fået fat i en kat eller lånt en til musen var væk smiley Men sys nu stadig det er for dårligt at han ikke bare gjorde noget ved den, når han nu havde fanget den ikk'.. smiley


  • #19   24. sep 2011 Hæhæ ja vil jeg give dig helt ret i =)
    Måske han bare syntes den var sød..


  • #20   24. sep 2011 Du vil altid være i mit hjerte min skat... V - *Gg* Jamen det skal han ikke når mor er bange for alt der er mindre end et marsvin.. ! *G* Der skal gå total Kill Bill i ham jo!! - Mor er ikke vred, mor er skuffet smiley smiley *G* og bange for mus! smiley

  • #21   24. sep 2011 Hæhæ Mia.

    Syntes selv mus er enormt søde =)


  • #22   24. sep 2011
    Du vil altid være i mit hjerte min skat... V - Jamen det er de da, for det første på afstand også alle andre steder end i mit køkken!! smiley smiley Men jo, hvis man klippede halen af er det jo bare en hamster*G* det kan være det er det jeg skal gøre, af med halen, så er det "Jo bare en hamster" smiley


  • #23   24. sep 2011 hæhæ =)


Kommentér på:
Så TAG dog musen!!!?

Annonce