{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

så tag dog til dyrlægen {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har jeg ofte set indlæg i dette forum, hvor folk spørger : Fido bløder der og der, eller piver når jeg prikker der, eller har en dims der vokser der og der... hvor jeg bare tænker : ring eller kør til dyrlægen med det samme!!!!!

Imorges fandt jeg på dynen en lille gul plet med lidt rødt i. Jeg synes det ligner lidt urin med blod i. Jeg er ikke sikker på det er det, men det er hvor Loke (min vuffer) har lagt, og jeg tager ingen chancer når det kommer til min hund. Jeg ringede til dyrlægen og har fået en tid i dag kl 16.30.

Det skal siges jeg er på SU, bor alene, og absolut ikke har en krone til at tage til dyrlægen. MEN jeg må jo så leve af havregrød eller min bankdame må leve med overtrækket. Jeg har ansvaret for det her dyr, jeg har hos mig, og han skal aldrig lide fordi jeg ikke har penge/tid eller overskud til at tage til dyrlægen. Oven i det tager jeg til en af de dyreste dyrlæger i Aalborg fordi de er de bedste.

Det er her ikke for at sige: "se mig, er jeg ikke bare god", men mere for ligesom at gøre folk opmærksom på, at hvis der er noget galt med vuffers helbred burde man ringe til dyrlægen og ikke skrive i et forum.

Inden i svare på dette vil jeg lige sige, at der selvfølgelig er ting, man kan få gode råd om her. Pelspleje, foder osv, men hvis hunden viser tegn på ubehag synes jeg det er dyrlægen man kontakter.

Og så vil jeg gerne høre om jeg er den eneste der har haft de tanker om nogle af de indlæg, jeg hentyder til.

Med venlig hilsen,
Janni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så tag dog til dyrlægen
  • #1   14. feb 2006 Janni M: Det er så den fuldstændig rette indstilling og siger velkommen i klubben!

  • #2   14. feb 2006 Janni, du har ganske ret. smiley

  • #3   14. feb 2006 Da jeg er forholdsvis nyy bruger her er jeg ikke stødt på problemet, men synes da at det er det naturligste i verden at få undersøgt sit dyr hvis der er noget som taler for at det mistrives eller har smerter. Men det er da godt at nogle gør opmærksom på problemet.

  • #4   14. feb 2006 Folk bruger mere tid på HG end deres hunde, syntes jeg...og især det du skriver, at de søger efter svar herinde end, at tage til Dr. Dyr istedet for...optil flere gange, når man råder en person siger de...Nårh...ja...det må jeg hellere!

  • #5   14. feb 2006 Jeg er stortset kun på når jeg er på arbejde, hvad skal man ellers bruge tiden til smiley

  • #6   14. feb 2006 Team T: jeg har også tænkt nogle gange : hvis du holder så meget af din hund, så tag ud og gå en lang tur med den istedet for at sidde ved computeren :o) Men jeg sidder her jo selv, men laver mange ting med Loke... og han er jo ældre (ikke gammel!!!!) :o) så han kan ikke gå flere timer af gangen.

  • #7   14. feb 2006 JK : god indstilling :o)

  • #8   14. feb 2006 Kan kun tilslutte mig, med hensyn til din indstilling....


  • #9   14. feb 2006 Nej, men sådan er det blevet. Nogle gange undre det mig, hvordan nogle kan sidde i flere timer uafbrudt og chatte herinde, hvor de har en hund, som kræver opmærksomhed, gå ture og lege...hvor gør de så af deres hund når de er her??? Personligt er jeg kun på 1 time om dagen og resten af dagen bruger jeg på hunden, børnene og huset...jeg hjælper hellere end gerne folk...men mange gange er der tråde, hvor hunden nærmest er døende, hvor de spørge om råd uden at henvende sig til Dr. dyr først...grotesk...undskyld at jeg lufter ord ud!

  • #10   14. feb 2006 enig.. man må ikke tænke på penge i sådanne siturationer!

  • #11   14. feb 2006 Jeg har selv været på SU og boede alene- dér havde på det tidspunkt min vuffer, Loke, som jo også engang imellem skulle til dyredoktoren. Hvis jeg var det mindste i tvivl om, hvad han fejlede eller han "bare" var syg, så tog jeg til dyrlægen med ham med det samme! Og om det så var sidst på måneden, så var det ligemeget. Jeg kunne sagtens leve af havregryn med mælk! Så jeg er helt enig med dig, janni M! Jeg giver selvfølgelig gerne råd til alle de andre hundeejere herinde, men nogle gange burde der være en rød klokke, der lyser mht. hundens helbred.

  • #12   14. feb 2006 Heg gider da overhovedet ikke gå med mine hunde, de kan passe sig selv kan de, de er da heldige engang imellem og få lidt mad, men det er sgu kun hvis jeg skal ud på lokummet, for jeg gider da ikke rejse mig op for deres skyld - det vigtigste her, det er sgu da HG.



























































    Nej, sådan tænker jeg self ikke - men jeg er her alligevel mange timer, men selvom jeg er online, så sidder jeg her ikke nødvendigvis, der bliver skam også luftet hunde, gjort rent osv.
    Og nu går jeg igen, for ungerne skal hentes fra Børnehaven:o)


  • #13   14. feb 2006 Team T: ja, det er jo okay folk spørger om råd, men nogle gange virker det virkelig meget alvorligt og så er det jeg bliver lidt... øhhh... forbavset over hvad folk vil gøre for at spare en tur til dyrlægen.

  • #14   14. feb 2006 (¯`'·.¸ Jeniki ¸.·'´¯)
    *Loool*


  • #15   14. feb 2006 Christine : hvor sødt du også har haft en Loke :o)

  • #16   14. feb 2006 Intet er for dyrt for vores bedste ven!!! Den motto har jeg altid holdt på!!!!!

  • #17   14. feb 2006 *familien frandsen*
    Hørt hørt, intet er for dyrt...hva' fejlede han?


  • #18   14. feb 2006 Hehe.. Ja janni M- en skøøøøn hund og så er det navn man kan huske! smiley

  • #19   14. feb 2006 Har også lige købt en møg-dyr hundeseng til ham, da jeg synes det så ud til han ikke lå så godt i den gamle smiley Sikkert bare noget jeg bilder mig ind :o) men nu har han to så kan han selv vælge smiley

  • #20   14. feb 2006 Ja sygeforsikre jeres hunde. Der kommer endag hvor i får brug for det.
    Og en ældre hund er bestemt ikke billig, der støder mange ting til.
    Feks. medicin ( bliver ikke betalt af forsikring ) det er enormt dyrt til dyr.
    Min gamle hund kostede ca. 1000 kr. HVER måned i medicin. Og hvor mange har lige råd til det.


  • #21   14. feb 2006 Når nu Anlo nævner det med forsikring. Er der så nogen der kan forælle mig hvilken firma man skal vælge når man skal have den store forsikring pakke til vovsen???

    Lige nu har vi kun udvidet ansvar.

    J


  • #22   14. feb 2006 jeg ville vælge dyrekassen under dkk , for når hunden blir ældre vil selskene ikke have dem det vil sige man ikke kan skifte forsikring

  • #23   14. feb 2006 Nå, jeg er glad for at høre der er andre, der har gjort sig de samme tanker :o) Nu må jeg hellere læse lidt lektier, inden vi skal afsted til dyrlægen, så jeg kan gøre mig fortjent til den kæmpe SU :o)))

  • #24   14. feb 2006 Jeg har haft mine forsikret i Top Danmark, men der er hunden kun forsikret til den er 10 år. Jeg har været meget tilfreds med Top. Det ved jeg der er andre der ikke er.
    Der er et selskab der hedder noget med Danmark,. Jeg syntes det lydder til at være godt. Det gælder hele hundes liv. Men det skal nok nærlæses noget mere.
    Og hør om nogle andres erfaringer først.


  • #25   14. feb 2006 Anlo: har lige været derinde og kigge, man får bare 10 % rabat hvis man har dkk hund.

  • #26   14. feb 2006 JA netop.

    Hvir hunden over over 4 skal den have sundhedsattest fra dyrlægen :-)=


  • #27   14. feb 2006 Helt enig :o) Jeg plejer oz at skrive til folk at de skal ringe til dyrelægen!

  • #28   14. feb 2006 Har også min i dyrekassen *S*

    Og har været tilfreds i næsten alle tilfælde smiley

    Ved godt der er mange der aldrig får brug for en forsikring, men med alt det vi har været igennem kan jeg kun anbefale en sådan.

    Og de 100-150 kr. om måneden er godt givet ud, den dag uheldet er ude.


  • #29   14. feb 2006 Jeg er vist os en af dem som står online, fordui jeg glemmer at lukker viduet, man har vel flere bolde i luften ;-))

    Anyways...Synes jeg det er sjovt at se, hvor mange spørgsmål, som rent faktisk står beskrevet i de fleste hundebøger.

    Tænker tit over om det er blevet for 60ér at eje hundebøger, eller hva. Siden man ikke ved de mest basale hundeting.


  • #30   14. feb 2006 Kan kun give janni M ret.

    Folk er spørge om dit og da det er Ok

    Men når pelsdyret har et problem så må man helle kontakte dyrlægen, i sted for at folk svare på en hel del de ikke ved en dyt om.

    Det er ikke for at hænge folk ud. men har du tandpine, så sider du ikke i flere time og chatter - så skynder du dig til tandlægen, for det gør ondt.

    Hunden har også en smerteterskelse, og den kan desvære ikke fortælle dig hvor ondt den har. så det kan måske vente et par timer.




  • #31   14. feb 2006 Jeg forstår altså ikke helt at man "ikke har lov at oprette" et indlæg hvis der er et eller andet med sin hund. Jeg oprettede en indlæg i går om at min hund havde en knude ved den ene mælkekirtel og i dag ringede vi så til dyrlægen. Det havde vi gjort og så selvom vi ikke spurgte herinde først, men sommetider kan det jo være godt at få en smule vished om hvad det er, før man tager afsted til dyrlægen. Det kan jo også gøre det nemmere for dyrlægen hvis man er parat på nogle spørgsmål, som man skulle tænke lidt over. Hvis hunden er meget dårlig, så er det selvfølgelig "ring til dyrlægen i en fart", men i går da jeg spurgte, var fordi der ikke er noget ændret ved Mille. Der er kun den lille knude. Måske var det mit indlæg der fik dråben til at flyde over, det ved jeg ikke, men jeg synes nu man har lov at spørge først...

  • #32   14. feb 2006 Janni M: jeg har det på samme måde som dig.. Nico havde lidt tør hus på benet og kløde i det, fik en tid to dage efter og fik bekræftet det bare var lidt tør hud, nok pga luften, det kostet mig ca 450 kr.. men jeg var bare lykkelig over det ikke var eksem eller noget...
    Jeg tager ingen chancer hos mine dyr.. Timon (Nico's storebror) slemte jeg med til dyrlæge fordi han gil lidt underligt en enkelt dag.. måske er jeg pivet.. men mine dyre er mit et og alt og kan nærmest ikke leve uden dem så ingen chacer.. så må jeg bare leve af ´det billigste rugbrød med smørresten af måneden.. I don't care
    sådan er jeg :o)


  • #33   15. feb 2006 kan kun sige hørt til janni m

Kommentér på:
så tag dog til dyrlægen

Annonce