{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

At skille sig af med sin hund? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Det undre mig MEGET hvordan unge mennesker bare kan skaffe sig en hun og så bare sælge/bytte den væk i flæng..har unge mennesker slet ingen følelser for dyret? jeg kan ikke forstå hvordan unge mennesker bare sådan kan side "Her ta den jeg vil ikke have den mere" jo vist er der situationer der går at man bliver nød til at skille sig af med den men her hvor jeg bor ser mange mange unge mennsker der går af med sine hunde allerede inden de har haft den et år...hvad sker der lige :S altså jeg er 25 og min kæreste er 20 og jeg har sagt hvis vi nogensinde står i den situation at boligforeningen siger vi ikke må have kali her mere eller hvis vi går fra hinanden mig og kæresten så vil jeg hellere bo på gaden med kali end at gå af med hende. jeg elsker den hund så højt og vil for alt i verden ikke skille mig af med hende ALDRIG før hun selv forlader mig. så er nogen unge mennesker kolde i rø... ny til dags? har feks. en kammerat der har haft 4 hunde på 1 år og han er gået af med dem alle sammen uden at være ked af det overhoved..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At skille sig af med sin hund?
  • #1   6. jul 2008 Jeg tror helt seriøst ment, at de ikke har lært næstekærlighed hjemme. De har ikke lært at respektere dyr og være sammen med dyr på en ordenlig måde... Jeg tror de mangler noget i deres opdragelse...

  • #2   6. jul 2008 ja det da ærgeligt a nogle unge er sårn når vi er nogen som så ik er ....

  • #3   6. jul 2008 det er sgu ikke kun unge mennesker.
    synes tit at det herinde skal gå ud oer de unge.
    sprnge de unge med deres hunde er det farligt (selvom de får råd af en træner).
    De behandler ikke deres hunde ordentlig osv.

    Jeg går meget op i min hunds træning og jeg gør hvad jeg ved er bedst for den.
    Det er jo også voksne som ikke kan kontrolere deres hund(e). det er også voksne der sælger sin hunde efter 3 uger.

    Synes ikke det er rimeligt kun at skrive unge (;


  • #4   6. jul 2008 Vidste der nok skulle komme en der føler sig truffet..OKAY så skriver jeg FOLK i stedet for unge smiley

  • #5   6. jul 2008 jeg siger ikke det er dig, men sådan er mange herinde.

  • #6   6. jul 2008 og self føler de unge da sig truffet i den her slags indlæg:D hvah avde man forventet? var det ik meningen?

  • #7   6. jul 2008 Ja rigtig nok men jeg tror uanset hvad du siger. at største delen af folk der bare går af med deres hund fordi de ikke gider den mere det er unge mennesker.. smiley så snart den ikke er på m ode og sej mere så gider man den ikke hvis du forstår smiley

  • #8   6. jul 2008 du har helt ret. (:
    siger bare at det ikke kun er unge (;
    jeg ahr selv hun, hest, hamster & kanin. og er slev rystet over den behandling nogen giver dem (;


  • #9   6. jul 2008 Dennis & Kira H
    Ja jeg forstår dig , jeg læste på et tidspunkt et sted på nettet om en der ikke vill have sin lille hund mere fordi at den blev større end hun troede , så den ikke kunne sidde i hendes håndtaske mere ...
    ja jeg var både ved at tabe næse og mund .
    Det tror jeg da vitterligt ikke der er nogen VOKSNE mennesker der kan finde på smiley og det mener jeg seriøst


  • #10   6. jul 2008 hende med puttetroldene P
    Så skulle man ærlig talt ikke have hund


  • #11   6. jul 2008 Var selv kun lige blevet 20 år da jeg købte Vega, og jeg kunne aldrig finde på at gå af med hende!

    Men ja et eller andet sted vil jeg give 'Team'Tasso'&'Tanja'<3 * ret i, at i disse indlæg er det for det meste de unge det går ud over, og det er jo altså ikke alle der er sådan, så det kan da godt være træls engang imellem.
    Når det er sagt, så har voksne mennesker nok en anden og til tider bedre ansvarsfølelse, men nogle voksne er altså lige så slemme som de unge der køber hund med hovedet under armen smiley


  • #12   6. jul 2008 Uanset om visse folk herinde føler sig truffet, så synes jeg at langt de fleste annoncer om omplaceringshunde er fra unge mennesker...

  • #13   6. jul 2008 Det der faktisk undre mig er at de hunde nogen pludselig ikke kan/vil have mere "tit" er amstaff, bullterri , amerikansk bulldog osv osv
    HVOFROR ?


  • #15   6. jul 2008 Jeg fik min første hund, som 20 årig. Jeg boede i perioder hos familie, venner og også på gaden, da jeg desværre var hjemløs i fem år. Det var hårdt, men han kom altid i første række. Han og jeg stod ved hinandens side, gennem tykt og tyndt i 15½ år. Havde jeg ikke haft ham, at skulle tage mig 110 % af, havde jeg nok ikke levet idag. I kan se et maleri af ham i mit fotoalbum. Han døde mæt af dage i 1996. De sidste 8 år af hans liv, boede vi i eget hus på landet, lige ved siden af skoven. Hvor jeg dog mindes ham med glæde. Nej, må hellere slutte nu, for nu løber tårerne.........

  • #16   6. jul 2008 Tror der er rigtig mange hunde som bor hjemme hos familien Danmark hele deres liv, hvor de måske skulle være blevet solgt videre. Mange hunde, som ikke får den rette behandling ,stimulering, mad, dyrlæge etc. hvor familien beholder hunden uden egentlitg at gå op i det.

    Det er ikke fordi jeg føler mig truffet, men ville lige udlægge det fra den anden side smiley


  • #17   6. jul 2008 Hunde er blevet en helt almindelig handelsvare, hvilket blandt andet prisstigningerne af dem muliggør. Jo højere priser - jo lettere omsættelige er hundene. Egentligt burde det være omvendt, men jo mere hundene koster herhjemme, jo nemmere er det at sælge en billigere hund fra udlandet..

  • #18   6. jul 2008 Det er vel "brug og smid væk" kulturen, der også har ramt de levende væsener. Fik selv min første rottweilerhan som 17 årig, kører nu på hund nr. 6+7, ingen af mine hunde er blevet kasseret, men alle blevet aflivet p.g.a. uhelbredelige sygdomme, har selv overtaget 2 hunde fra "familiefædre i trediverne", een p.g.a skilsmisse, en anden p.g.a. dødsfald. Begge hunde var/er iøvrigt problemhunde, så jeg overtager aldrig mere en brugt hund. (tror jeg :-).
    Ansvar og respekt for andre væsener har ikke med alder at gøre men opdragelse - at være det gode eksempel. Man kunne jo også få den tanke, at de som hurtigt kasserer et dyr, selv har oplevet det at blive kasseret, og derfor behandler andre som de selv er blevet behandlet.
    Så kan man håbe at de ikke i stedet vælger at få et barn i stedet for en hund!


  • #19   6. jul 2008 syns os der enormt mange annoncer hvor hunden skal ud fordi der familieforøgelse....

  • #20   6. jul 2008 Det er bare så trist...og for det meste kan folk vel se lidt ud i fremtiden mht om de måske skal have børn en dag. Min veninde har bare været så vild efter at få en chihuahua, men hende og hendes kæreste besluttede sig for at vente og så få en lidt større hund, der ville være bedre egnet til små børn...for de regner med at få børn en dag. Og sådan en hund lever jo længe. Så hvorfor sætte sig selv og især hunden i sådan en situation hvis det kan undgås?
    Jeg er selv 23 og bor hos mine forældre. Jeg fik min første hund for tre år siden. Der boede jeg i hus med min kæreste. Vi gik fra hinanden og det har da ikke været nemt at finde et sted at bo med to hunde og en kat. Men jeg er så heldig at jeg kan bo hjemme hos de gamle smiley Det har jeg så gjort i nogle år nu smiley


Kommentér på:
At skille sig af med sin hund?

Annonce