{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Skille sig af med hunden {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste, der ikke forstår hvorfor folk skiller sig af med hunden, fordi de er blevet separeret? Hvis det var mig, ville jeg nok elske hunden for meget til bare at skille mig af med den.
Hvis det er fordi der ikke er mulighed for det, f.eks. med bolig og den slags, er det klart at de mener hunden fortjener det bedste.
<b>Men, jeg syntes at jeg ofte ser at den eneste grund er at du ikke er kærester mere, og derfor ikke gider at have hunden. Ville man ikke umiddelbart være alt for knyttet til hunden eller er det måske bare mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skille sig af med hunden
  • #1   15. dec 2008 lise og frøen freyja
    jo jeg er umiddelbart enig, men tror bare at lige præcis i skilsmisse (især hvis man har børn) at der er så meget at tænke på og så kommer hunde altså ikke på førstepladsen, men tror da helt sikkert at de fleste prøver så godt de kan at beholde hunden, men mange må flytte til noget mindre og mange sted må man ikke have hund


  • #2   15. dec 2008 Nu kan jeg kun tale for mig selv og NEJ, jeg kunne ikke skille mig af med hundene. Blackie er min mands og står i hans navn men begge pigerne står i MIT navn og jeg skal NOK finde et sted at bo, hvis jeg skulle blive alene..... Det er jo MINE hunde og det bedste i mit liv (sammen med mand og familie selvfølgelig)..... De giver mig SÅ meget glæde i hverdagen:-))

  • #3   15. dec 2008 Om jeg så skulle bo i en skurvogn, så ville jeg aldrig skille mig af med mine hunde.....

  • #4   15. dec 2008 Da jeg blev alene havde jeg Gizmo og jeg har ham sku endnu og sådan kommer det til at fortsætte..

  • #5   16. dec 2008 der er jo også forskel på om man kun har sig selv at tænke på eller om der er børn involveret, man kan jo næppe byde sit barn at bo i bilen, eller en skurvogn, bare fordi mor vil beholde hunden

  • #6   16. dec 2008 Hvad nu hvis man har små børn, som man ikke kan forlade, for at lufte hund? Det kan man f.eks ikke byde hunden.

    Og hvis man står uden et sted at bo med børn og man bliver tilbudt en bolig, hvor man ikke må have hund?

    Man skal jo huske at når kommunen tilbyder, og man takker nej, så er det ens eget problem at finde et sted, og det er ikke altid lige nemt.

    Da jeg gik fra kæresten og ikke havde et sted at bo, var jeg så heldig at have penge nok til at sende Emma på pension, hvor hun løb og boede frit med de andre hunde, i en måned, men så heldig er alle jo ikke.

    Jeg kan godt forstå at man må skille sig af med sin hund, når man står i en skilsmisse. Det er synd for hunden at de skal leve et stresset liv, fordi hele ens verden falder sammen.

    Tit når folk går fra hinanden kan man dårligt holde sig selv oppe, så er det svært hvis man også har børn man skal være stærk for, så tror jeg godt det kan være svært at have hund, uden dårlig samvittighed.


  • #7   16. dec 2008 nogle har et overskud til, at tage sig af hund og børn i en evt. skilsmisse, men det er ikke alle...
    og præcis links menneske, man kan ikke gå fra små børn om aftenen, så de er alene...

    Jeg tror ofte folk, har den opfattelse, at mange mennesker synes det er nemt med en skilsmisse... men det er det ikke altid... nogle bukker under af sorg og har svært ved at overskue en hverdag, der skal fungere med evt. børn og arbejde... så er det immervel bedre at finde et nyt hjem til hundebassen...


  • #8   16. dec 2008 men ok... her på hg, er det ikke forsvarligt at efterlade sine hunde nytårsaften... men lad bare børnene være alene hver aften, når hunden skal ud... *HUH*

    En skilsmisse er ikke lige det man tænker i et forhold.... eller når man anskaffer sig et dyr...


  • #9   16. dec 2008 Nu er det altså ikke altid så let at finde en bolig, hvor du må have hund. Hvis det er en dårlig skilsmisse, skal man jo helst finde et sted at bo meget hurtigt.

    Og eftersom det er færre og færre steder, du må have hund, ja så har du et problem..

    Og det er jo langt fra alle, der har råd til at gå ud og købe en bolig, hvor man selv må bestemme...


  • #10   16. dec 2008 Det er ikke spørgsmålet om at vælge fremfor en mand.

    Et scenarie.:

    2 mennesker skal gå fra hinanden, ingen af dem har råd til at sidde i huset alene. Ergo må det sælges og de må ud og finde hver deres egen bolig.

    De finder lejeboliger og der må man ikke have hund...

    Hvad gør man så? Bor på gaden?


  • #11   16. dec 2008 Det er altid nemt at gøre sig klog på andres situation....

  • #12   16. dec 2008 Jeg ved godt det er "forbudt" herinde at nævne man kunne finde på at komme af med sin hund, men jeg har prøvet at stå uden et hjem og som sagt, var jeg så heldig at kunne få råd til at Emma kunne komme på labdet at bo, i mens jeg løste mine problemer og min boligsituation.

    En anden ting var da at jeg så fik min lejlighed og fik Emma hjem, var hun så snotforvirret over at komme et nyt sted hen med nye lyde og indtryk. Man skal jo starte forfra med alt.

    Ved sådan en flytning nogle hunde starte helt forfra med alene hjemme træning osv. Hun var så stresset. Jeg var ked af det, det kunne hun også mærke, så det endte med at jeg fandt en sød familie som hun boede hos til jeg uddannet mig færdig og havde tiden til hende, da jeg både gik i skole og arbejdede fuld tid.

    Der boede hun i 8 mdr og havde det fantastisk!

    Jeg fik hende hjem samme dag som jeg havde afsluttet eksamen. Jeg havde overskud igen og var glad, det samme har Emma været siden.

    Så sommetider er det bedste at få hunden væk, jeg ved Emma havde godt af det, for mit liv smittede gevaldigt af på hende.

    Hvorfor rode hunden ind i et "lorteliv" når de kan få det meget bedre?


Kommentér på:
Skille sig af med hunden

Annonce