{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.610 visninger | Oprettet:

At skille sig af med hvalpen efter 1 1/2 time... {{forumTopicSubject}}

Pas på blodtrykket smiley
Gudskelov kun naboens 9 ugers lab hvalp, som skulle passes en times tid... Og hvor priser jeg mig lykkelig for min ældre velopdragede rolige hund...;)
Forstår overhovedet ikke at folk giver sig i kast med hvalp og baby samtidig, - for man går jo bare hjemme alligevel. Jo jo men fordi man går hjemme vokser der jo ikke på magisk vis 6 ekstra arme ud...
Og når knægten kravler med hvalpen hængende i hælene, grøden koger over, knægten skriger, hvalpen tisser på gulvet, knægten vil ha mad, hvalpen æder hans legetøj, mor, barn og hvalp skvatter om af udmattelse, huset roder, man træder i tisset, - tænker jeg bare : gudske tak og lov for min ældrende herre, som udviser stor tålmodighed og overbærenhed;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At skille sig af med hvalpen efter 1 1/2 time...
  • #1   7. jun 2012 Folk som giver sig i kast med det og klare det flot er overmennesker hehe:)

  • #2   7. jun 2012 Ja de giver ihvertfald sig selv en udfordring;) puha er sguette ikke sikker på jeg føler for det hvalperæs, når gammelpot en dag skal bort...:/
    Og dog, for hvor er de bare dejlige;)


  • #3   8. jun 2012 jeg har på grundlovsdag fået en lille skottedreng Tino.. efter jeg måtte sige farvel til min gamle skotte Cleo efter 10 dejlige år.. Kan godt mærke at det er længe siden at jeg har haft en hvalp smiley

  • #4   8. jun 2012 jeg tænker...

    At det er ligesom om man glemmer hvor hårdt det er, at have hvalp i huset, men ja... at have hvalp OG baby er en opgave der vil tage pusten fra de fleste...


  • #5   8. jun 2012 Jeg havde glemt alt om hvordan det var at have hvalp....

    Huskede slet ikke Fie som værende "slem" på nogen måde, i guder hvor floyd på tidspunkter gav mig grå hår i hovedet...


  • #6   8. jun 2012 Ha, ha, glad for at høre at jeg ikke er den eneste der kan få grå hår af de kære små;)
    Vil os helst ha en voksen igen, dog er jeg lidt skræmt efter vores internathund... For hvor er de første måneder af hundens liv vitale, han var bare så ødelagt og stresset..:(
    Men Simba og jeg har os en aftale om at han lever de næste 40 år, så det er slet ikke noget jeg skal bekymre mig om:D


  • #7   8. jun 2012 århhhh hvor i piver..... smiley

    Hvalpe er skønne (når de bliver ældre)

    Havde selv fornøjelsen for små 14 dage at passe en 10 ugers lab hvalp, af den meget nemme slags, i et døgn, og da han blev hentet, priste jeg mig lykkelig for at Fabian nu er blevet så gammel, at de værste hvalpeunoder er væk

    Kan svagt erindre da jeg havde 3 tilbage fra Floyds og Fabians kuld, det er dæleme fuldtidsarbejde

    SKAL ALDRIG HA HVALP IGEN (ihvertfald ikke før næste gang) smiley

    Ha en go fredag


  • #8   8. jun 2012 Heller aldrig hvalpe til mig igen.. tror jeg ikke.. så bliver det i hvert fald om maaange år ;o)) Har lige købt en unghund, de kan stadig formes, eneste minus ved ham er at han lige skal lære hvordan man opfører sig når man møder andre hunde så ejerne ikke løber skrigende væk fordi de tror han er et frådende monster der vil æde deres hund. Han vil bare snakke men er alt for voldsom i sin iver.. :o)

  • #9   8. jun 2012 Jeg har to hvalpe nu... En på snart 5 mdr og en på godt 6 mdr... og her er dælme gang i den!!!

    Min Shar Pei var renlig da han ankom som 8 ugers... Men så tog jeg imod et tilbud om den lille Podengo tæve på 4 mdr med en lidt uheldig og knap så god start hos tidligere indehaver af hende... så der er ikke lavet renlighedstræning... sååååå det er så det jeg ikke lige havde husket at tænke over, for min Shar Pei var jo så nem ;O)))

    Men vil sgu ikke undvære dem for noget!!!!


  • #10   8. jun 2012 Man glemmer med tiden hvordan det var... heldigvis. Men jeg tror heller ikke vores næste hund bliver en hvalp. Det er et kæmpe arbejde.

  • gerda s
    gerda s Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 28
    #11   8. jun 2012 hej
    i en alder af 69 år købte jeg en gravhunde hvalp korthåre t der er rigtig meget gang i hende sammen med de 2 andre på 5 og 7 år jeg taber også pusten indimellem meeen der er også mange sjove timer


  • #12   8. jun 2012 Primadonnaens moar!: Vores var os kun 9 mdr da vi hentede ham på internat, men avl på den type hund uden nogen form for stamtavleviden eller lignede var simpelthen ikke godt, samt at hans opvækst nok ikke har været optimal...:(
    Hvis man løftede en flaske med vand, krøb han som stod man med en kæp og bankede ham... Han var fra i rødøvre, som jeg så senere har hørt rigtig skidt omkring.. Om det skyldes internatet eller tidligere ejer skal jeg være usagt, ødelagt var han....:(
    Tog os over et år at alene hjemme træne ham, og få ham til at hvile nok i sig selv til ikke at æde sine kløer til blods..
    Aldrig igen, stakkels hund:(


  • #13   8. jun 2012 Simba..: Ja man skal tænke sig om og gerne vide noget om hundes adfærd når man vælger en omplaceringshund den har jo "en historie" forud. Omvendt kan man også nogen gange finde en der bare lige går rent ind uden problemer. Jeg synes dog ikke nødvendigvis at stamtavleviden er en garanti for at du får en hund uden fysiske eller psykiske problemer. Jeg har været der selv og har måtte aflive en ung hund med stamtavle pga.både fysiske og psykiske problemer. Så jeg ser mere på hunden .. :O)

  • #14   8. jun 2012 Jeg synes det er svær at se hundens sande jeg på et internat. Vi blev så samtidig rådet til at få ham kastereret hurtigst muligt efter hjemkomsten. Hvilket ikke var særlig smart på en i forvejen usikker hund - dog var jeg dengang af den opfattelse at kastration kunne få noget ro på ham, så han ikke havde hormonerne til at fare rundt i kroppen... - ja vi har jo alle lov at blive klogere...
    Men ja vi har lært af vores fejl, og nej stamtavlen er ingen garanti, men det giver dig trods alt mulighed for at vide hvilke race du har med at gøre samt dens aner. Vi ved stadig ikke hvad cæsar indeholdt, udover engelsk mastiff...


  • #15   8. jun 2012 Vil give dig ret i at man ikke kan se hele hundens sande jeg på et internat. Dog synes jeg at man alligevel kan få en god fornemmelse for hvad hunden indeholder grundliggende også ved personalets hjælp og om evt. problemer er noget man kan arbejde med. Det er i hvert fald min erfaring. Jeg har også lavet bommerten med at kasterere en usikker hund og ja af skade bliver man heldigvis klog..


  • #16   8. jun 2012 Han var bare en stor hvalp og fungerede super med Simba, var glad og i mødekommende, og det var nok for os...
    Men ja af skade bliver man forhåbentlig klogere:)


  • #17   8. jun 2012 Jeg vil ikke afvise at jeg kunne finde på at have hvalp og baby samtidig, men det kommer meget an hvor "nem"baby er og hvor meget overskud jeg har.

  • #18   8. jun 2012 Mht. til det med at få hvalp eller en voksen hund. Så kommer der kun voksne hunde ind her hvis det er en jeg kender. Ellers synes jeg det er for usikkert, man aner jo ikke hvad hunden har været udsat for.

  • #19   8. jun 2012 Tror også det er vigtigt som du skriver at se på hvilke forhold hunden skal indgå i og hvilke krav man så har til den, den skal kunne indfri. Cæsar så virkelig dejlig ud, har luret din profil.. :O)
    Min og mandens drøm har længe været en engelsk mastiff men da jeg gerne vil have en hund der gider arbejde lidt og da kemien bare var der faldt valget på vores lab i stedet for.


  • #20   8. jun 2012 Jeg har en super nem baby, men derfor kan det jo sagtens ramle sammen med at baby skal ha mad og hvalpen skal luftes, baby endelig er faldet i søvn efter transfervindue, feber, snot og hoste, - hvalpen vil lege, hyler, vækker baby... Ha, ha, - jeg troede os det ville være nemt, indtil jeg fik baby - som i øvrigt er supernem og underskøn;)
    Jeg vil i hvertfald på det kraftigste fraråde det;)


  • #21   8. jun 2012 Mastiff bliver det heller aldrig her igen, den er for egenrådig, men mest af alt savlende, og sviner så meget... Gider simpelthen ikke rende rundt med klud konstant:D
    Og for mig må jeg tilstå at den er for stor... Havde svært ved at holde cæsar når han bestemte sig for noget - som at forsøge at æde forbigående hunde...:/


  • #22   8. jun 2012 Mastiff bliver det heller aldrig her igen, den er for egenrådig, men mest af alt savlende, og sviner så meget... Gider simpelthen ikke rende rundt med klud konstant:D
    Og for mig må jeg tilstå at den er for stor... Havde svært ved at holde cæsar når han bestemte sig for noget - som at forsøge at æde forbigående hunde...:/


  • martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 23
    #23   8. jun 2012 Har 5 drenge her og de er fra knapt 2 år til 11 år + en dsg på 10,5 mnd og labben på 4 mnd.. Hva er problemet ??

  • #24   8. jun 2012 Jeg kan ellers godt lide det egenrådige og savlen tørrer vi af loftet en gang i mellem fra vores skt. bernhard.. ;O) Men vil også gerne have en hund der er til at arbejde med uden at den skal tænke sig om en halv time først.

  • #25   8. jun 2012 Martin - tja, er det dig der har gået hjemme med hvalp og baby? I min verden er baby også under 1 år;)
    Primadonnaens moar - ha, ha, ja savl får du i den grad også fra en Bernhard:D Been there, done that:D Vi bor i 2 plan med i alt 90 kvm., så hans savl var ALLE steder;) Men hvor man bare knuselsker de dyr, de er bare skønne, savl, fældning og rengøring inklusiv:D


  • martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 23
    #26   8. jun 2012 Jeg har gået hjemme de sidste 6 mnd , klaret det huslige, hentet og bragt børn, haft syge børn hjemme.. Og hva var problemet.. Hvis man kan tilrettelægge ordentligt så kører det !

  • #27   8. jun 2012 Martin, nu er det jo ikke baby du har... Og ingen grund til at hidse dig op;) Jeg mener blot at det er en enorm udfordring at tilgodese på babys og hvalps behov. Og at jeg priser mig lykkelig over at min hund er en ældre herre, så bærer over med sin moar, når tingene brænder på;)
    Tænker at du måske ikke har læst hele mit indlæg?


  • martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 23
    #28   8. jun 2012 Jeg hidser mig skam heller ikke op.. Kan bare ikke se hvad problemet skulle være med en hvalp og små børn i huset..

  • #29   8. jun 2012 Martin: Vil lige tilslutte mig Simba.. her, baby er under 1år eller lige omkring. Der er himmelvid forskel på et barn på 1 eller 2år. Der kan det være svært at tilgodese begges behov. Det ved jeg fra min datter! Det er meget nemmere med en ældre hund kontra baby.
    Så problemet må være du er et overskuds menneske med rigtig meget energi.. ;O)


  • #30   8. jun 2012 Udråbstegn betragtes som råben, deraf konkluderede jeg at du hidsede dig op..;) Jamen der er jo altså ikke noget problem, jeg ønskede bare at jeg havde 6 ekstra arme, da jeg passede hvalpen... I øvrigt er det jo ikke det store problem når man aflevere børnene, så kan man jo træne hvalpen når de ikke er hjemme. Men baby bliver altså kun passet af mig...:)

  • #31   8. jun 2012 Puha, ville godt nok heller ikke give mig i kast med hvalp+baby. Her er baby 7 mdr.. Kunne da lige forstille mig hvordan det ville være med 1 stk kravlende baby, der putter alt i munden, samt en hvalp der lækker osv., og så er der også lige de der skarpe hvalpetænder...


  • martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 23
    #32   9. jun 2012 Så må i jo bare lære at tilrettelægge jeres dag hvis i syntes at det er så forfærdeligt hårdt smiley vi har om sagt 5 drenge , 2 hunde og det glider fint derudaf smiley

  • #33   9. jun 2012 Martin - du har stadig ingen baby - der er jo en verden til forskel om barnet selv kan gå, spise osv...
    Men dejligt for dig at du er sån et overskudsmenneske at du både kan tilgodese børnenes, hundes og konens behov, - os selvom ungerne blir passet for dig....


  • martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 23
    #34   9. jun 2012 Ja ja.. Helt sikkert.. Jeg ved jo ingenting om det det kan jeg da godt se.. Jeg går ud og giver kyllingen i fryseren snor på så den ikke stikker af

  • #35   9. jun 2012 Forstår simpelthen ikke så mange skriver de ikke vil have en hvalp igen! (Jo som ts skriver hvis man har både baby og hvalp - kan jeg godt se det er en stor mundfuld) men ellers er der da ikke noget hyggeligere end at have en hvalp i huset! smiley

    Synes det ærgeligt hvalpestadiet er så hurtigt ovre (Ja, det da rart at se fremskridt i ens hund, helt sikkert!). Men ellers ville jeg ønske jeg kunne have en hvalp i huset hverdag! Der er da ikke noget sjovere og mere livsbekræftende end sådan en skøn lille klodset bølle smiley


  • #36   9. jun 2012 Jamen Martin, min dag er sørme tilrettelagt så jeg kan passe både barn og hund, - jeg ønsker ikke at skulle tilsidesætte mit barns behov over en hvalps. Og hverken baby eller hvalp venter på den anden...
    Men go tur med kyllingen...;)


Kommentér på:
At skille sig af med hvalpen efter 1 1/2 time...

Annonce