{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Var bange - tror jeg ?? {{forumTopicSubject}}

Vi har jo denne nye hvalp på nu snart 6 måneder. Han har dog kun været hos os siden 9. november.

I går aftes fik vi en gæst. De 2 andre hilste gladeligt på ham, men lille Dian var ikke helt så modig og hilste kun med lidt snusen og holdt sig ellers i baggrunden.
Vi satte os så alle i sofaen, jeg sad ved siden af vores gæst. Dian sad på skødet af mig og hold da op hvor han rystede mens han holdt nøje øje med gæsten.
Jeg har aldrig haft en hund som opførte sig sådan. Alle mine hunde har stort set altid vadet lige ind i folk med træskostøvler på, uden tøven.

Et øjeblik sad jeg og funderede over, hvad gør jeg lige i den situation mht. hunden. Besluttede at det var ok at han sad på mit skød, men jeg ville ikke nusse ham. Han skulle ikke tro at det var synd eller skræmmende at gæsten sad ved siden af.
Riiini hoppede rundt omkring vores gæst for at snakke, men jeg fik fat i ham og holdt ham i ro ved siden af mig. Og da Riiini så sad der stille ved siden af mig, hold Dian med det samme op med at ryste. Han holdt stadig øje med gæsten, accepterede at gæsten ind imellem stak hånden over for at nusse lidt. Men han knurrede også ind imellem sådan helt stille ligesom for at fortælle "jeg er altså ikke helt tryg ved denne gæst".

Var det det rigtige jeg gjorde, ved at lade ham sidde på skødet men uden at nusse eller stryge ham over pelsen ?

Jeg håber da, at det er et stadie han hurtigt kommer sig over. Jeg vil i hvert fald gøre hvad jeg kan for at afhjælpe det !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Var bange - tror jeg ??
  • #1   4. dec 2008 Men vores gæst var helt stille og rolig, ingen store armbevægelser eller pjat.
    Og jeg ved at Dian er vant til, at der kommer fremmede der hvor han kommer fra.
    Og jeg ved at han har haft det godt der hvor han kommer fra.
    Men han har måske også været den mindste !


  • #2   4. dec 2008 Dian er vant til mænd = min mand og opdrætters mænd + det løse.
    Vores gæst var på ingen måde bange for denne lille vovse.

    Men måske det var noget med lugten ???


    Men var det det rigtige som jeg gjorde, ved ikke at nusse eller holde om ham, men at han alligevel kunne få tryghed på skødet af mig ???


  • #3   4. dec 2008 Din hunds usikkerhed, kan godt være en unghunde face. Hvalpe er af natur meget nysgerrige, og når de bliver ældre kan de godt reagere usikre / angste på ting de endda er blevet præsenteret for før!

    Jeg ville være lidt forsigtig med at give ham trykhed på skødet. Da denne race "vokser lidt i selvtillid" når de er oppe i højder.
    Og hvis gæsten røre ved hunden imens den sidder hos dig, så har den ikke mulighed for flugt. Og reagere med knurren, og hvad der er være.
    Den fortæller din gæst, at han overskrider dens grænser.

    gæsterne må først røre, hvis han kommer hen til dem frivilligt.

    De kan evt kaste nogle små stykker lækkert kød på gulvet.
    Tættere og tættere. Små skridt af gangen.
    Så gæster bliver forbundet med noget positivt.




  • #4   4. dec 2008 liva er også bange for fremmed ,men jeg beder dem ignorer hende og ikke snakke med hende til hun selv kommer, de andre vil gerne hilse på, men ikke liva hun knore også hvis de stikker hånden hen, når hun er i det humør ,men hvis hun får lov selv at komme kan de sagtens nusse hende kh sanne

  • #5   5. dec 2008 Jeg vil sige, at han havde rigelig flugtmuligheder, hvis det var det han ville. Men det var ham selv der hoppede op på skødet af mig, fordi han sidder hos mig næsten altid når jeg er i sofaen.
    Han knurrede ikke de 2 gange gæsten rakte hånden over for at hilse. Det var kun et par ganske enkelte knur.

    Men vi skal nok sige til vores gæster, at de ikke må gøre kontakt til ham før han gør kontakt til dem, så det bliver på hans præmisser. Og så have godbidder i nærheden som de kan forsøge at give ham/kaste til ham.

    Nu er det så den første gæst vi har oplevet det med og lige denne gæst kan der sikkert gå måneder/år før han kommer forbi igen (en kollega til min mand). Så måske det kun var ham han var bange for og måske ikke noget problem med andre. Men vi må se tiden an.

    Men rart med lidt gode råd, når man pludselig står i en situation man ikke har oplevet før.


Kommentér på:
Var bange - tror jeg ??

Annonce