{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.959 visninger | Oprettet:

Hotspot igen :/ {{forumTopicSubject}}

Nu er det sket igen, min lille hund har fået et hotspot, og han er meget pivet med at man røre ham, og lige gyldigt hvor meget man smørre med salve ser det ud til at det ikke hjælper noget fordi han slikker salven af igen. Vi har ingen krave så det er bare blevet værre og værre.

Så ned til dyrlægen i dag med hunni og så vil de barbere ham ned på såret (da han ikke kan røres deromme) og så en omgang antibiotika til baby...

Så¨nu vil jeg høre alle i andre hundeejere hvad plejer i at gøre ved hotspots? har i noget der bare hjælper på de der skide sår?

Håber nogen kan give mig nogle fif smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hotspot igen :/
  • #1   20. aug 2009 Plejer at klippe området til og gerne lige lidt mere end selve spottet.

    Derefter renser jeg med klorhexidin og smører med fucidinsalve


  • #3   20. aug 2009 Vores gamle hund havde det tit - de første par gange måtte han i narkose for at blive barberet og få det renset, men han var panisk angst for dyrlæger, så det var en trist omgang.

    Siden hen smurte jeg det altid med fucidin med det samme, og sørgede for at smøre mange gange om dagen de første dage. Når det sad et sted hvor man kunne dække det til, lavede jeg en "specialdesignet" forbinding - f.eks. af ærmet fra en t-shirt eller hvad der nu passede - altså noget lidt løst bomuld. Så kunne han ikke så nemt slikke eller klø sig med poten. (OBS risiko for kvælning osv - kan ikke anbefales når hunden er alene hjemme).

    Det gjorde, at vi slap for bedøvelse - fucidinen tog det altid i løbet af et par dage. Jeg må sige, at jeg ikke forsøgte at barbere området, da man ikke kunne komme til det på ham hys-hunden jeg havde. Jeg holdt meget godt øje med den omgivende pels self - det kan jo brede sig hvis ikke man passer på.


  • #4   20. aug 2009 vores chow chow har også en hel del. plejer at trimme håret ved såret og så rense det med klorhexidin. det skal hvae så meget luft som muligt. om natten eller på andre tidspunkter hvor vi ikke kan holde øje med ham bliver det dækket af stof så han ikke kan komme til det.

  • #5   20. aug 2009 Carina A: vis du googler det, kommer der en go forklaring..

  • #7   20. aug 2009 Det er en betændelse tilstand i huden

  • #8   20. aug 2009 Tak for svarene, tror måske jeg skulle prøve at få fat i noget klorhexidin smiley Hader Hot Spots de er virkelig djævlens værk!

  • #9   20. aug 2009 Ja hotspot er noget rigtig lort....

    Har altid klorhexidin og fucidin liggende og det glæder bare om at tage det i opløbet, de kan slikke et lille sår op til et kæmpe område i løbet af natten

    Her er lidt billeder af hotspos, og det er ikke rare billeder

    http://hundegalleri.dk/html/alb_alle.asp?postpw=77270144&formsort=AlbumID+DESC&formCatID=&formsearch=hotspot


  • #11   4. sep 2009 Hot-spot.
    Vi med chow kender problemet, og jeg har fundet frem til fl. som hjælper mange.
    Rens med klorhexidin eller brendoilte og smør så såret med Levertransalve ( købes på apoteket 2%), smør 2 gange daglig de første 2 dage og herefter 1 gang pr. dag, og pist væk er det og pelsen bevarre du.
    På hjemmesiden for sønderskovmølle. dk, kan du også få hjælp, han udvikler selv olie med en masse urter i, og har nu lavet en mod hud-problemer, så prøv at ringe til ham, det er nemmer at forebygge end helbrede.
    Mange hilsener Lise-lotte


Kommentér på:
Hotspot igen :/

Annonce