{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Hund nummer to? {{forumTopicSubject}}

Undskyld mit lange indlæg. Men jeg er i tvivl omkring dette med at få hund nummer to og vil derfor gerne have andres tanker omkring emnet, også selvom jeg ved, jeg selv skal tage beslutningen! smiley

Lidt om mig/os:
Vi er 24 og 23 år. Vi ejer i forvejen en Eurasier på 18 måneder (tæve). Vi har desuden 2 katte og 2 kaniner. Vores lejlighed er på 50 kvm. Vi har fælleshave med 9 andre lejligheder, direkte adgang fra vores stue. Haven er indhegnet så vi er ofte i haven og leger med vores hund. Kattene går ud og ind som de vil dagen lang.
100 meter fra vores hjem ligger Vestskoven hvor vores hund kommer dagligt, enten fri eller i snor. Vi cykler også med hende. Vi har desuden agilityudstyr vi ind imellem sætter op i haven og træner/leger med hende. Desuden ligger der et sted med hunde/hvalpetræning ti min. gang fra os.
Vi er aldrig væk i mere end 8 timer på en dag, som regel kun omkring 5. Er vi væk i længere tid får vi altid en 'hundesitter' til at komme. Vores økonomi kan godt klare endnu en hund.
Jeg er såmænd også interesseret i at få endnu en, vi har endda udset os en avler vi gerne vil købe fra.
En adfærdsterapeut som kender vores hund (vi køber foder hvor hun er ansat) har anbefalet os at få endnu en hund, til glæde for vores egen og os. Hun mente ikke, de få kvm. var noget problem. Jeg sagde til hende, jeg synes det var synd med to hunde i vores lejlighed. Hun mente, at hvis hundene kom ud dagligt og meget (som vores gør) var det ligegyldigt med størrelsen på lejligheden.

Men, men... hun er min første hund, og jeg vil nødig gøre noget som er 'synd' eksempelvis for mange hunde, på for lidt plads. Og synes det er svært at vurdere, når man kigger på billeder af dejlige hvalpe og ikke på pladsen i lejligheden! Så mit spørgsmål går på, hvad synes I? Har I selv haft lignende overvejelser? Har min adfærdsterapeut ret, eller kræver det en vis plads for at have flere hunde??
Det skal siges, at den hund vi overvejer, er af samme race. Til jer, der ikke kender eurasiere, er de omkring knæhøjde eller lidt mere og vejer mellem 18-25 kilo.
På forhånd tak for tanker og input smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nummer to?
  • #1   1. maj 2010 Faktisk er det KUN overvejlser omkring størrelsen af jeres lejlighed som du ønsker meninger om, ik?
    Lyder til at resten er på plads, uden problemer (økonomi, nuværende hunds sind, tid, mv.)
    - For jeg synes sagtens I kan have 2 ''store'' hunde i 50 Kvm, bare de får al den aktivering og motion de har brug for.. : )
    - Men er I klar på at have endnu en ''stor'' hund der skal med alle vegne, der skal opdrages, der skal renlighedtrænes, der KAN lide af fx seperationsangst mv.? Hvis ja, så ser jeg ingen problemer : )


  • #2   1. maj 2010 Jeg tænker mere, man er SÅ bundet af dyr - og i er jo ikke ret gamle - i er min egen alder og jeg ved at vi skal ikke have flere end de dyr vi har nu ! Hvis i nu engang vil på ferie ? Så er det svært at få så mange dyr passet smiley

    Btw. vi har selv 2 katte og en hund - og har lige fået en kanin i pleje til vi finder den et godt hjem !


  • #3   1. maj 2010 Lejlighedens størelse er ikke så vigtigt. Det er til gengæld vigtigt i har tiden til 2 hunde. De skal jo også trænes hver for sig. Det vil sige to gange træning . Dobbeld udgift , også af de uforudsigelige.
    Det er svært og flytte med to hunde. Mange lejeboliger er kun tilladt en hund. Der er masse meget vigtige ting og overveje der er langt vigtigere en et par kvm fra eller til.


  • #4   1. maj 2010 Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være et problem, derimod synes jeg da det ville være dejligt med en hund mere.. Mht. pladsen, så er det jo heller ikke meningen at de skal storme rundt indenfor om der er lidt eller megen plads. Efter min mening skal det alligevel foregå stille og roligt indendørs og så kan man tumle rundt udendørs. I forhold til det du beskriver tror jeg begge hunde vil være yderst glade og tilfredse og vil have det meget bedre end i en kæmpe hytte, hvor de til gengæld ikke bliver aktiveret så meget som jeres gør.. Held og lykke med det smiley

  • #5   1. maj 2010 størrelsen er ikke et problem.. vi har selv en mellem stor hund og en stor schæfer på 30-40 kvm.. vi har et rækkehus i to plan og de er kun i stuen og køkkenet. og det går helt fint... smiley

  • #6   1. maj 2010 Tak for alle indlæg indtil videre! smiley
    Undskyld hvis jeg ikke kommenterer på alle.
    Lige et par ord - mht. ferie osv. Vi tager aldrig på ferie! Vores forældre bor på Bornholm, og vi tager altid over på skift. Den ene bliver hjemme og passer katte og kaniner, den anden tager hunden med til øen! XD Undtagen til jul, der kommer nogen og passer kattene, mens vi tager hunden med. Heldigvis er familien med på at hunden er med, når vi kommer.
    Jeg har desuden hest og har haft det i mange år, så er vant til det med ansvarligheden. Mit studie er desuden overstået om 1½-2 år, hvor jeg bliver kandidat i teologi og søger stilling som folkekirkepræst. Jeg får altså stillet lejebolig til rådighed, og søger kun et sted hvor dyrene kan komme med. Så har tænkt over det allerede!! XD
    Og jeg nød virkelig vores hunds hvalpetid, hun var nemlig renlig da hun kom og fordi racen (næsten) altid er så selvstændig var der ingen alenehjemme-problemer. Det ved jeg godt, der KAN komme. Men så tager vi den derfra smiley

    Ja, det var mest det, med pladsen. Fordi mine forældre bliver ved med at sige, at det er synd for vores dyr at vi har så mange på så lidt plads. Og man bliver sgu lidt ked af det, når det er det eneste, man hører igen og igen. Og så tænker man, om man "mishandler" en evt. ny hund ved at købe den til så lille en lejlighed. Men godt der er nogen, der mener det modsatte!!! Tak igen alle sammen smiley Tror jeg sender avlerne i morgen og hører om de vil møde os smiley


  • #7   1. maj 2010 **mailer avlerne i morgen.. selvfølgelig :P*

  • #8   3. maj 2010 Vi bor på 160 m2, men vores grand danois og 2 chier, bruger kun ca. 70 m2 af lejligheden. (af egen fri vilje). De er interesserede i at være hvor VI er, og bruger vi hele dagen i stuen, jamen så er de altså også i stuen. Selvfølgelig afhænger det af racen, men mange hunde kan godt gå i en lille lejligheden, og stadig have det som blommen i et æg, så længe de får daglig motion og kærlighed smiley

    og held og lykke med ny vaps, hvis det bliver til det smiley


Kommentér på:
Hund nummer to?

Annonce