{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

2 hunde/opførsel {{forumTopicSubject}}

vil gerne høre kommentarer til om I ville reagere/gribe ind og hvis hvordan I ville gøre det i flg. 2 situationer ...

Har 2 hunde en på 22 mdr og en på 12 uger, begge tæver..

1. Hvalp forsøger at få voksen til leg ved at hoppe ind foran den flere gange, ldt rundt om hovedet på den voksne og lidt ind i snuden på den, den voksne napper af fordi det gider den ikke, den bider ikke, markere bare,

2. Hvalp har et legetøj, voksen render hen og tager det, ikke med bid eller noget bare tager det fordi den i kraft af dens alder/størrelse kan...

Vil I bare acceptere at sådan er det fordi den voksne skal fortælle hvalpen at her gælder mine regler eller ville I irettesætte voksen i nogen af situationerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hunde/opførsel
  • #2   25. aug 2011 Jeg ville nok ikke gribe ind i nogen af dem....
    Dog m.h.t. den sidste vil jeg vurdere om det er HVER gang hvalpen har gang i legetøj eller bideting - for så ville jeg nok sætte lidt grænser *S*


  • #3   25. aug 2011 @ Lise, det er også sådan vi har gjort til nu, og fortsætter med, synes bare det er øv at hvalpen gør sig til men bare får den kolde skulder...

    Mht legetøj er det ikke hver eneste gang,men titog hun(den voksne) gider ofte slet ikke have det, hun går oftest fra det 2 sekunder efter, det er bare for at vise at hun kan, og det sker selvom hun faktisk er igang med at lege med noget andet, så er nok lidt jalousi....


  • #5   25. aug 2011 det startede med at den voksne sagde meget hårdere fra end nu, det er faktisk blevet en hel del bedre trods alt..... men vi holder stadig øje selvfølgelig...

  • #6   25. aug 2011 Det samme er det her hjemme med silas den lille og samson som tager silas´s legetøj eller godbid hvis han kan komme til det.
    Da silas var hvalp gjorder han det samme ved samson med så fik han bare en puf eller samson vidste tænder, men silas er også mega provo over for samson bider ham i benet eller i halsen med samson knurre bare utroligt han ikke gør noget. smiley


  • #7   26. aug 2011 det letter at høre at andre oplever det samme, havde tidligere 2 tæver sammen med 3 års mlm rum og de var pot og pande fra start...
    Men møder bare så tit folk med 2 hunde som bare siger alt er idyl og at den ældste finder sig i alt og er så god af sig, så følte efterhånden at vores ældste bare var en træls sur mokke, selvom jeg godt ved hun skal have lov at sige fra, og også skal have lov at demonstrere at hun er lederen her...


  • #8   26. aug 2011 @ Hanne L, ja det har jeg så også nu... Vi har alt i alt haft 5 skotter, de 3 første var super med alle andre hunde og vores venner kunne bare komme på besøg med deres hunde og blive så længe de ville, den sidste legede enormt meget med andre hunde.. Men den vi så fik i Maj og som var voksen og præget da vi fik hende er altså ikke sådan, ved ikke hvorledes hvalpen vil udvikle sig, men hun gør ret meget af andre hunde vi møder når vi går tur... Starter på hvalpe kursus med hende snart så håber jeg hun bliver glad for andre hundes selskab..

    Må sige uanset hvor hunde korrekt det er eller ej, så synes jeg det er dejligst med glade hunde der også nyder deres artsfællers selskab...


Kommentér på:
2 hunde/opførsel

Annonce