{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Teenager eller bare forkælet {{forumTopicSubject}}

eller måsle lidt af hvert.
Peanut er knapt 9 mdr og de sidste 2-3 uger har han været helt oppe og køre og forsøger styrer alt herhjemme, han vil leges med i alle de vågne timer på døgnet og det er ikke sådan at han ikke bliver stimuleret.
Jeg forsøger at ignorerer ham når han begynde at små pive men når han finder ud af det ikke hjæper med piv så starter han med at gø eller bide i ting han ikke må bide i ( det har vi aldrig haft problemer med før) og så får han jo min opmærksomhed fordi jeg ikke vil ave han gøer hele tiden, smart hund smiley
Manden i huset mener at han har for meget energi så han kaster bold med ham flere gange om dagen men jeg syntes bare at det gør ham mere aktiv.
Han har lige været til sundhedstjek , spiser ok 8 har aldrig været storspisende) drikker og har ikke ondt.
Er han "bare" teenager eller over simuleret ???

Peanut er en lille hund på 4 kg og vores dag ser nogenlunde sådan ud
7-7.30 morgen tur ca 20 min derefter morgenmad
formiddag lidt metal træning ca 15-30 min
middagstid en lille gåtur eller en tur i haven
eftermiddag oftes 1 time i skoven med andre hunde alternativ en 30 min tur alene
eftermiddag kaste bold og lidt træning ca 15 min
aften kaste bold og en gåtur på ca 20 min
kl ca 23 går vi i seng og han sover til 7 næste morgen hvor vi starter forfra.
Hundetræning 1 gang om ugen ca 1,5 tim og leg med anden hund 1 gang om ugen i ca 30 min.
Har I nogle gode råd



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Teenager eller bare forkælet
  • #1   12. maj 2012 Tak det med tæppet skal jeg prøve med kontinuerligt.
    Manden ser for meget CM og tolker som han vil ( han er selv amerikaner) og han mener at Peanut skal have sin energi ud og da de begge syntes det er sjovt at kaste bold så gør de det. Dog er det altid manden der siger stop og det accepterer Peanut.
    Når han leger med andre er det ikke voldsomt, for det meste leger de ta fat og lægger sig for at hvile ind imellem.
    Når jeg træner med ham afveksler jeg mellem tricks, seriøs træning og aktivitets legetøj.
    Han har aldrig fået et rigtigt ben, kun de der huder med eller uden fyld, men det var nok en ide at give han et rigtigt, han gider nemlig ikke de rene huder mere, kun det med fyld er interessant.

    Kom forøvrig til at tænke på, jeg skiftede foder til Ziwipeak for ca 3 uger siden, kan det påvirke hans aktivitets niveau, det er jo rent kød og dermed masser af energi ??
    Tak for råd.


  • #2   12. maj 2012 Natasja, læs "( han er selv amerikaner)" så er der vist ikke noget at gøre er der? lol de har jo deres helt egen måde - vaner end f.eks.os ;o)

    Mamma, Bare sig til ham "Hallo fister, du er i DK og her indordner man sig" hehe også håbe på "piben" får den rigtige "lyd" ;oP *DrilleKrammer*


  • #3   12. maj 2012 Tobi kommer også med bolden og man skal kaste den, men er også god til selv at slappe af når han har løbet efter den en 8 gange.... ellers kunne jeg forestille mig at man tager bolden også smider lidt foder ud på græsset, det ville nok få hunden til lige at stresse af :o)

  • #4   12. maj 2012 Hihi ja jeg sender ham ud til din et par timer, jeg ser også selv CM men sorterer i hans metoder og bruger ikke mange af dem da min hund er let trænet ( det er vist en anden diskusion )
    Faktisk vil jeg helst ikke have manden putter lydighed ind da han jo ser for meget CM og jeg træner positiv træning med godbidder og belønning smiley noget manden ikke kan forstå for det gør CM ikke, han forstår ikke forskellen på en ikke problem hund som min og så de tilfælde han ser i tv hvor ejeren vil have en hurtig løsning, jeg behøver ingen hurtig løsning, vil hellere træne et godt solidt makker skab med hunde.
    Ja Ziwipeak er dyrt men han spiser 43 g om dagen , omkring 15 kr
    så det er ok, men hvis det var en stor hund så ville jeg finde andre alternativer :-))
    Jeg skal forsøge minimerer mandes boldkastning og købe et lækkert ben til Peanut på mandag.
    Tak for hjælpen, jeg fortsætter arbejdet med min teenager og glæder mig over til hundetræning bliver han mere og mere koncentreret på mig så det går faktisk fremad :-))


  • #5   12. maj 2012 Aino, ja ellers kan han få en retur billet hjem hvor han kommer fra hihi.

  • #6   12. maj 2012 hahahaha Mamma, ikke vise ham tråden ;oP

  • #7   12. maj 2012 Aino nej men han læser ikke så godt dansk, og så går han aldrig på min computer så ingen fare hihi.


  • #8   12. maj 2012 hahahaha jeg kan høre du har helgarderet dig ved ikke at lære fra dig ;oP

  • #9   12. maj 2012 Jeg vil også havde sådan en mand eller noget lol aj jk ;oP min gemal er fino :o)

  • #10   13. maj 2012 Det samme laver min også, hun er 7 år smiley

  • #11   13. maj 2012 Jeg elsker min .. Åh nej jeg troede det stoppede efter teenage alderen :-))),
    Har forøvrigt testet det med at han skal lægge sig når han er ophidset og det hjælper jubii, bukker og takker Alfisten :-))


Kommentér på:
Teenager eller bare forkælet

Annonce