{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Når du ser en fremmed hund {{forumTopicSubject}}

Hvordan reagere du så ?

Hvis din/e går løs og de andre er i snor ?

Tager selv mine i snor for at respektere, og de skal derved ikke hilse da jeg ikke er meget for hunde i snor hilser.

Hvis din/e er løs og de andre også er ?

Så taget jeg igen mine i snor hvis jeg ikke kender dem, og forventer også modparten gør det, og når vi så er ud for hinanden kan vi evt aftale om de skal slippes og hilse.

Er det derimod i hundeskov føler jeg ikke jeg kan forlange de tager deres hund i snor, men forventer de holder dem til sig så man kan nå at blande sig hvis der skulle blive noget, bryder mig ikke im en fremmed hund kommer spurtende langt foran ejeren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når du ser en fremmed hund
  • #1   6. aug 2012 Om min er i snor eller ej, når jeg møder hunde og ejere, eller bare mennesker tager jeg min hund til mig og i snor.
    Jeg elsker min hund, men ingen skal tvinges til at hilse på ham og elske ham lige så meget som mig smiley
    Lader generelt ikke min hund hilse på andre uden tilladelse.


  • #6   6. aug 2012 Susanne : Jeg syntes det er farligt at gå ud fra at alle hunde kan med hinanden og så syntes jeg det med respekt også er rigtig vigtig i en hundeskov eller friløbs område. Hvis man kan se at ens hund har sat kursen mod en fremmed som er langt væk syntes jeg man kalder den til sig så de kan hilse under kontrolleret forhold. Jeg gider ikke fremmed hunde der kommer stormende, de bliver smidt væk fra mine. Jeg kommer der for de kan gå løs, og have muligheden for at hilse på andre. Ikke for at skulle hilse / lege ned alt og alle, det har mine hunde ikke behov for, de har faste legekammerater. Finder de en de kan lege godt med, er det fantastisk. Hvis ikke er det også fint.

  • #7   6. aug 2012 jeg kalder mine hunde til mig, uanset om den anden hund er i snor eller ej.
    jeg har 4 hunde og de føler sig og reagere som en flok, det kan virke overvældene på den hund vi møder, at 4 hunde samlet løber gøende hen imod den.

    mine hunde er heller ikke altid lige interesseret i at hilse på den anden hund og da slet ikke hvis den er større end dem.

    jeg ser ingen grund til at jeg skal tvinge dem til en kontakt de ikke bryder sig om og måske udløse en konflikt på den konto.

    vi hilser og leger med de hunde vi kender
    møder vi tilfældigt en anden hund og jeg kan se på min hundes reaktion at de gerne vil hilse, så ok for mig, men det drejer sig aldrig om noget der er større end en cocker


  • #8   6. aug 2012 nu går vi meget et sted hunden egentlig skl være i snor, men mange går løse. ved de løse hunde lader jeg somregel sasha forblive løs også, men var jeg bare lidt i tvivl om hendes reaktiner eller hvordan andre hunde opfatter hende ville jeg nok gerne lige veksle et ord med ejer inden de skulle hilse - nu er sasha bare meget god til at læse andre, og hvis hun er bare lidt usikker på dem så sender hun masser af dæmpende signaler så har aldrig set hende blive misforstået.

    derimod med hunde i snor eller generelt andre mennesker vi skal tæt forbi der kommer hun i snor eller får en "her" komando så hun bliver tæt ved indetil vi har passeret. - i hundeskove gælder dette også når vi er tæt på lågen når andre er på vej ind, men ellers ikke


    sasha elsker at hilse især hvis den anden hund gier bare mindste tegn på også at ville hilse men uden snor er hun så meget bedre til ikke at virke voldsom så så snart hun har fået lov at hilse på nogen ryger snoren - ikke fordi de skal lege men fordi hun så straks er mere afslappet (og vi bliver så heller ikke viklet ind)


  • #9   6. aug 2012 De må sådant gerne hilse, men under kontrolleret forhold smiley hvis de er løse

  • #10   6. aug 2012 Mine har lært at ignorere andre, så møder jeg en fremmed hund i snor, løber mine jo bare forbi den uden problemer.

    Er den anden hund fri, kalder jeg mine ind og beder den anden ejer om at gøre det samme.

    Mine hunde hilser ikke på fremmede hunde.


  • #11   6. aug 2012 Micha ignorere også fremmede men jeg kan jo ikke gå ud fra de gør det samme, og ejer af den anden hund ved det jo heller ikke, så af respekt taget jeg i snor.

  • #12   6. aug 2012 Hvis din/e går løs og de andre er i snor ?
    Så kalder jeg hende til mig, og øver nogle kontaktøvelser og får hendes opmærksomhed. Hun skal ikke hilse på fremmede hunde - de skal ignoreres.

    Hvis din/e er løs og de andre også er ?
    Så kalder jeg hende til mig, og beder ejer gøre det samme med deres hund. Imens holder jeg kontakten med Silje, og øver nogle kontaktøvelser. Hun skal ikke hilse på fremmede hunde - de skal ignoreres.


  • #13   6. aug 2012 Nu med Chi & Staff

    Det kommer helt an på stedet. Jeg lufter en del på Feddet - en bred strand, hvor man uden problemer kan passere hinanden på lang afstand.
    Er det en sti i en skov eller lignende, kalder jeg dem naturligvis ind og sætter snor på - netop, som du skriver, af respekt smiley


  • #14   6. aug 2012 Vi har kun hunden uden line på steder, hvor der ikke er nogen former for trafik. Dukker nogen op i det fjerne, kommer han i line og vi passerer sådan.

    Vi har en enkelt skov her i området, hvor vi kan lufte hund uden line. Det er en hundeskov, der heldigvis ikke er vældig besøgt - den ligger ret langt væk. Hvis vi en sjælden gang i mellem vil i skoven, så kører vi dertil - og her gælder præcis det samme som alle andre steder. Hunden kommer i line, hvis nogen nærmer sig. Om det er cyklister, joggere, mennesker med hunde - whatever.


  • #15   6. aug 2012 Mine to går stort set altid løs.
    Er modpartens hund løs, ja så går jeg også ud fra, at det er "normal" hund, ellers ville den jo nok have været i snor.
    Er modpartens hund i snor, så går jeg udenom stadig med mine løse, de ignorerer andre hunde.
    Indikerer modparten, at vedkommen er utryk ved mine løse hunde eller pladsen er trang, så tager jeg dem i snor eller under armen.


  • #16   6. aug 2012 Inga: Jeg vil tager dem i snor af respekt smiley om modpartens hund er normal eller ej vedkommer jo ikke rigtig mig smiley

    Jeg blev lidt inspireret til denne tråd af en anden tråd omkring folk med hunde i snor der lader deres hunde hilse på alle, trods de kan se man tager sin hund til sig, man afskærmet måske eller laver kontakt øvelser eller direkte siger man ikke er interesseret i at hilse, men nogen folk kan bare ikke respektere at alle hunde ikke SKAL hilse eller hilses på, de behøver ikke være agrasive, men blot fordi man ikke føler et behov.


  • #17   6. aug 2012 Er andres hunde i snor, så kommer min det også. Han slippes først igen når vi er langt nok forbi til at han bliver ved mig.

  • #18   6. aug 2012 Nu med - Jeg kan sagtens følge dig smiley
    90% af min luftetur foregår langs vandet med en kanon god udsigt til alle sider.
    Er modpartens hund i snor, ja, så går vi udenom, dvs, vi viger 5-10 m. til den ene eller anden side og hundene går selvfølgelig "ved fod", men jeg kunne ikke drømme om at tage dem i snor.
    Møder jeg en hund i snor på en af stierne, så er det den enkelte situation( ejer og hund), der afgør om jeg tager pudderkvasterne på armen eller i snor.




  • #20   6. aug 2012 Jeg tager altid mine hunde i snor når vi møder andre.. Ligemeget om deres hunde er løse eller ej..

  • #21   6. aug 2012 Lulu er kun løs steder, hvor chancen for at møde andre er så godt som 0 %.
    Sker det alligevel kommer hun i snor promte.

    Lulu skal under ingen omstændigheder hilse i snor - hun stresser og håndterer det ekstremt dårligt.


  • #22   6. aug 2012 Mine har sjældent line på. De render mest løst. Men kun steder jeg kan overskue og som jeg kender. Ser jeg nogen i det fjerne, en jogger, cykelist, folk med hund, kommer mine i line.

  • #23   6. aug 2012 Hov og de skal ikke hilse på fremmede hunde.

  • #25   6. aug 2012 Jeg gør som Alfisten, snor på hundene, hvis vi møder andre, de hilser kun på få, udvalgte legekammerater.
    Desuden har jeg lært mine at gå "hinter" = helt bag mig, så har jeg fri bevægelighed til at kunne stoppe en hund, der kommer stormende mod mine.

    Alfa har en temmelig kort lunte overfor fremmede hunde, der er for anmasende.
    Hun er overfaldet 3 gange og det har sat sine spor.

    Ghini kunne jeg egentlig godt nøjes med at kommandere hinter og undlade snoren, hun ignorerer andre hunde indtil hun får anden besked også selv om de passerer ganske tæt, men snoren er for mig et signal til andre om, at jeg har kontrol over hundene og ikke ønsker kontakt.

    Det har de "faste" hundeejere i området fattet, men nogle har været længe om det smiley



  • #27   6. aug 2012 Nogle folk kan opfatte løse hunde som et signal om at deres også må være løse, og derved at det er helt okay at de hilser, Micha ville sagtens kunne passere andre hunde uden at kigge på dem, men i det jeg tager mine i snor, respektere de fleste og sætter så også deres i snor så vi pænt kan passere.

    Hvis hun til gengæld er løs, kan folk finde på at slippe deres fordi de ser min er læs, på trods af deres indkald måske ikke er såå godt.


  • #28   6. aug 2012 Mine kommer i snor hvis jeg møder fremmede. Og det er både mennesker og hunde for ved de kan finde på at løbe derhen.
    Er det nogen jeg kender, og ved de kan med, så forbliver snoren af, for så skal der leges.

    Kommer en del i den samme hundeskov. Der får de lov at komme fri ligeså snart jeg er inde af lågen og rå ryger de af sted...
    Det gør alle de andre også og de samme hunde som kommer så vi kender jo hinanden og vores hunde. Kommer selvføgelig også nye til,men jeg synes ikke der har været problemer med mine hunde.
    Altid været over hundene hvis det blev lidt for voldsomt


  • #30   19. aug 2012 jeg har sjælendt snor på min hund vil jeg da gerne stå frem og sige. men jeg kan styre min hund. hun hund går lige ved siden af mig hele tiden. og kommer der andre hunde er hun faktisk ligeglad hun er ikk så meget for at hilse. men for det meste sætter jeg snor på vis der kommer andre hunde. jeg bryder mig ikk om folk med løse hunde og så de kommer farende hen mod en. og de fleste oplevelser jeg har haft med hunde der løber i fuld fart hen mod mig og min hund har mit indtryk været at ejeren ikk har en skid styr på sin hund eller respekt for andre mennesker og hunde.

  • #32   19. aug 2012 lille solstråle. jeg syndes det virker ret sejt og velopdragent


Kommentér på:
Når du ser en fremmed hund

Annonce