{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.403 visninger | Oprettet:

Hund og marsvin! {{forumTopicSubject}}

Vi har en knap 2 år gammel schæfer/rottweiler bl. I løbet af ugen skal jeg hente to marsvin, der er komplet tamme, og vant til hund. De plejer kun at stå i bunden af buret, uden overdelen, så de kan kigge ud over kanten, og deres hund "nusser" med dem:)
Det ville være hyggeligt hvis det kunne lade sig gøre hjemme hos os.
Hvordan får jeg bedst trænet min hund til at han skal lade dem være, også når vi måske lige går på toilettet f.eks?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og marsvin!
  • #2   25. feb 2013 Jeg vil naturligvis starte med lukket bur, men jeg tror aldrig han vil blive ligeglad, medmindre det er noget vi opdrager ham til...

  • #3   25. feb 2013 Hvis du allerede nu har en formodning om, at din hund ikke vil lade marsvinene være, vil jeg i den grad aldrig lade dem være sammen, uden opsyn.
    Jeg kender til flere, der er kommet hjem og deres huse/lejligheder har lignet et slagteri, fordi deres hund har slået deres rotter/katte/kaniner/marsvin/mindre hunde ihjel


  • #4   25. feb 2013 Vi har kanin. Og Nelly har boet sammen med den, siden hun var ca. 4-5 måneder. Og selvom den både har stået inde og ude, har hun aldrig vendt sig så meget til den, at hun er ligeglad. Hvis den er i lukket bur, kan hun ignorer den, men er den ude, er jeg ikke i tvivl om, at hun vil æde den, hvis hun kan komme til det..
    Men jeg kender mange andre, det sagtens har kunne vende deres hunde til det. Men bare lige et eksempel på, at du ikke er garanteret, at din hund nogensinde vil kunne leve med dem, med åbent bur:)


  • #6   25. feb 2013 Hvis du er i tvivl, så lad være.
    Det ville være forfærdeligt at kommer hjem til et crimescene smiley


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #7   25. feb 2013 Lea >> "mindre hunde"!? seriøst?

  • #9   25. feb 2013 Han ville ikke skulle være alene hjemme med dem, det er bare hyggeligere for os og vores børn, hvis buret kunne stå åbent når vi var hjemme:)

  • #10   25. feb 2013 Matilde, ja den har jeg desværre også oplevet.....

    Hos gode venner - et stk. miniaturegravhund nedlagt af deres labrador, den havde ved tidligere lejlighed nedlagt et par kaniner - så man kan aldrig vide sig sikker, selvom hunden er sød og rar.


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #11   25. feb 2013 ..... Ej? jeg kan "forstå" det med en gnaver.. men en hund? det lyder helt vildt. havde jeg aldrig overvejet kunne ske : /

  • #12   25. feb 2013 Kathrine, jeg ville være meget forsigtig, når hunden ikke er vokset op med marsvinene.


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #13   25. feb 2013 Ej!? Blir helt schokket over der der..?

  • #14   25. feb 2013 Kan med 100% garanti sige at Tøsen ALDRIG ville gøre mindre dyr noget, Foxie vil gerne løbe efter dem men lige så snart kaninen vender sig mod hende så er hun i sofaen...

    Til gengæld så ville jeg ikke stole en meter på Tinka hun vil såååå gerne nakke den kanin... smiley


  • #16   25. feb 2013 vi har åbne bure, 2 hunde og 1 kat. Her funker det fint. Katten er revnende ligeglad.
    Og den ene af hundene, som har jagthund i sig, hun har istedet lært at passe på dem ude i haven. Den anden hund, vil gerne hjælpe med at nussepusse på dem.. specielt ungerne.

    Så det kommer meget meget an på hunden/katten.

    Min gamle hund var jo et stort lokum, og her måtte marsvinene på de laveste hylde så bare vænne sig til at hun kunne finde på at stikke kraniet ind og stjæle deres gulerødder.


  • #17   25. feb 2013 Hvorfor ikke bare stille bunden af buret på et bord, hvor hunden ikke kan nå? - Marsvinene vil nok også være noget mere nervøse hvis de står helt nede på gulvet + der måske kan være noget mere træk.

    Vi har 5 marsvin - som dog var der før hunden - og de går i hjemmebygget bur, med kant foran der gør at de kan stå på bagben og kigge ud.
    Nederste kant er i en højde på 40cm.



  • #18   25. feb 2013 Lad dem dog have top på buret? Det er jo bare tremmer, de kan jo sagtens se ud?

    Jeg ville IKKE lade Maggie være alene med vores marsvin/kanin og da SLET ikke uden top på! Jeg ville oveni stille dem højt så hunden ikke kan nå, i kan jo sagtens kæle dem alligevel smiley

    Her kan Maggie sagtens ignorere marsvin/kanin, og være forsigtig ved dem hvis vi sidder med dem - også selvom buret står på jorden med "top" på, men ville aldrig lade buret stå på jorden uden top, det er simpelthen for risky


  • #19   25. feb 2013 De skal naturligvis ikke stå på gulvet, men havde tænkt mig et lavt bord, så mine børn kunne følge med, et bur er trods alt også rimelig stort og vil tage meget bordplads.


  • #20   25. feb 2013 Sådan ser det ud herhjemme. Marsvinet står med åben låge så hun kan titte ud, men så højt at Maggie ikke kan nå hende smiley

    profilbillede
  • #21   25. feb 2013 Jeg kan udemærket følge dem der foretrækker bur uden tremmer, det er bare mere hyggeligt. Vil aldrig selv gå tilbage til tremmer.

    Calule - Og så ærger jeg mig over at dit marsvin er alene.. De er jo flokdyr.


  • #22   25. feb 2013 Nu er vores hund jo nærmest en meter høj, så han vil stort set altid kunne nå. Synes nu også det lyder lidt hyggeligere uden top på, især når de er vant til det i for ejen.
    Havde håbet lidt på en fremgangsmåde at træne ham i at lære at lade dem være på en positiv måde, og ikke en diskussion om hvorvidt buret skal være åbent og hvor det skal stå:)


  • #23   25. feb 2013 Tænker lidt, er du kreativ? For så kunne du jo lave en reol om til bur. Hvis du har buret i 60cm. højde +20 ekstra til plexiglas - så kan hunden vel ikke nå uden at stå på bagben og det bør man vel kunne lære ham at han ikke måtte smiley
    På den måde kan børnene jo også stadig fint se.


  • #24   25. feb 2013 J S: Det er et meget bevidst valg. Har haft marsvin siden jeg var 6, så ved da noget om det smiley Da hun havde bur-kammarater var hun meget besidderisk, og styrede buret med hård pote. De andre måtte helst ikke komme ind i huset, drikke af flasken eller spise af skålen. Hun var noget a en tyran, bed dem gerne og stressede en del over at de andre skulle "styres" hele tiden, så da de døde valgte jeg ikke at finde en ny ven til hende da jeg hun blev meget roligere, stressede mindre og synes det ville være synd for den nye smiley

  • #25   25. feb 2013 Js, det lyder smart, er det til st gøre rent? Må lige Google, min mand er vel ikke håndværker for ingenting;)

  • #26   25. feb 2013 Vores bur bliver bare tømt med en fejebakke - plexiglasset kan tages af.
    Vores bor f.eks. sådan her:


    profilbillede
  • #27   25. feb 2013 I buret JS snakker om kan du sagtens skære et stykke vinyl eller lignende til bunden, så suger møblet slet ikke i samme grad smiley

Kommentér på:
Hund og marsvin!

Annonce