{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Tandrensning {{forumTopicSubject}}

Hvor tit tager i jeres hund til dyrlæge for at få en tandrensning?

Grunden til jeg spørger om dette, er fordi jeg faktisk er lidt bange for at sende min hund til dyrlæge for at få en tandrensning. Vi var nemlig ved at miste hende da hun kom i narkose da hun skulle steriliseres - dyrlægerne mente det var en allergisk reaktion på narkosen. Så for at sige det som det er er jeg bange for at miste hende til det. Det har så heller ikke gjort det bedre af at en bekendt lige har mistet hans hund da den kom til dyrlæge for at få renset tænder. Så nu spørger jeg måske dumt - men er det nødvendigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrensning
  • #1   7. jun 2013 For os var det en nødvendighed da vi derved fandt ud af at Balto havde dybe lommer under tænderne der var betændte og han derfor skulle have fjernet 8-9 tænder.

  • #2   7. jun 2013 ingen af mine får tandrensning ved dyrlægen. Hvis der sidder lidt på tænderne, så fjerner jeg det selv med en tandrenser. Og ellers sørger jeg bare for de får brugt deres tænder fornuftigt på knogler, brusk osv

  • #3   7. jun 2013 Det skal lige tilføjes at han altid har fået at vide at han havde flotte tænder, og jeg har altid holdt dem ved lige og fjernet plak og plamager med bagsiden af en ske og diverse tyggeben og knogler.

  • #4   7. jun 2013 Min får også tyggeben, knogler og forskelligt legetøj som skulle være god til at fjerne tandsten, plak osv. Men har aldrig selv prøvet på at fjerne det - måske jeg skulle lære hende at få børstet tænder engang imellem :o)

  • #6   7. jun 2013 Det er noget man er nødt til at vurdere i den enkelte situation.
    Man kan naturligvis ikke bare lade sin hund gå rundt med smerter pga. Tandproblemer, fordi man ikke vil løbe risikoen. så er alternativet jo aflivning alligevel.
    Jeg har gudskelov endnu ikke selv oplevet det, men det skulle være afsindigt smertefuldt at have tandpine!
    Mine får ikke fast tandrensning. De får tyggeting og ben samt jeg renser deres tænder med en dims hvis jeg kan se noget. Så vurderer jeg sammen med dyrlægen hvis jeg på et tidspunkt skulle blive itvivl!
    Mundhygiejnen og racen har i aller højeste grad noget at gøre med nødvendigheden af tandrensning hos dyrlægen!


  • #7   8. jun 2013 Ja det er rigtigt. Skulle hun få tandproblemer en dag vil jeg selvfølgelig heller ikke lade hende lide - så må jeg tage en snak med dyrlægen om hvad vi gør. Men vi har nu også kun fået afvide hun har fine tænder - så håber da det holder ved smiley

Kommentér på:
Tandrensning

Annonce