{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Tandrensning {{forumTopicSubject}}

Får jeres hunde foretaget regelmæssig tandrensning under bedøvelse hos dyrlægen?
Guincho får ca. hvert halve år, fordi dyrlægen siger at han er typen der ellers vil have tendens til at tabe tænderne. Det påpegede hun allerede da han var hvalp. Min tidligere chi fik altid ros for at have fine tænder, og fik aldrig foretaget tandrensning.
Og det var den samme dyrlæge.
Derfor har jeg aldrig sat spørgsmålstegn til hendes mening om Guincho og tandrensning.
Men nu er jeg alligevel kommet i tvivl om vi overdriver det mht. Guincho, og jeg vil derfor gerne høre jeres erfaringer om emnet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrensning
  • #1   3. dec 2011 tico fik før første gang her for 2 mdr siden ha er 4 år.. så jeg synes det lyder vildt hvert havle år men det kan vel godt passe.. jeg vælger nu a stole på min kære dyrlæge

  • #2   3. dec 2011 Caspar fik tandrensning da han var 2år, han har rimelig tildens til tandssten, men børster den flere gange i ugen så han har ikke fået tandrensning i 21/2år nu:o)

    Micki er 61/2år og har aldrig fået en tandrensning og har super fine tænder...

    Til sidste sundhedsundersøgelse tog dyrlægen 2 sygeplejerske ind for at se deres tænder og sagde "ja sådan kan chihuahua-tænder også se ud" Så de fik stor ros...

    Sidste år i Marts var jeg forbi tanddyreklinikken i Mårløv(vandt et gavekort) og der fik de tjekket tænder at Jens Ruhnav begge 2 og han sagde de havde så flotte tænder, Micki have en smule misfarvninger på tænderne men sagde det var intet problem, det var kun kosmetiske grunde det skulle fjernes hvis det var men det er på kindtænderne, så det kan jo være ligemeget når det ikke gør noget...

    Caspar havde en lille smule tandsten, men sagde hvis det fortsatte sådan kunne der ihvertfald godt gå 2år før han skulle have en tandrensning:o)

    Men sagde også samtiddig at det er godt at få rensset tænder regelmæssigt i stedet for at de får en ordentlig tur når der så er meget tandsten...Han sagde den aller bedste måde at forbygge tandsten på(og spare hunden for narkose og dig selv for penge) er tandbørstning, så det gør vi herhjemme:o)


  • #3   3. dec 2011 Tak for jeres svar indtil videre.
    En af mine hundevenner har spurgt om det dog er nødvendigt med narkose. Men det går jeg da ud fra at det er, for jeg er i hvert fald aldrig blevet spurgt om jeg ønsker narkose til ham eller ej???

    Men tandsten kan man åbenbart fjerne selv, så ved jeg ærlig talt ikke hvad det er dyrlægen foretager som kræver narkose? På regningen står der tandrensning 880,- og tandkødsbehandling 110,- -Jeg aner dog ikke hvad tandkødsbehandling decideret står for...om det er det der kan gøre ondt?


  • #4   3. dec 2011 Enig med Charlotte, jeg var med under Caspars tandrensning og det ville han ikke kunne klare i vågen tilstand med ultralyd... Men tror da de gjorde det med indstrumenter, brugte de da ikke altid nakose, gjorde de???

  • #5   3. dec 2011 Det kan godt være Charlotte, har som sagt aldrig set det andet end med Caspar... Men synes at have hørt de bare blev beroliget, men ved det som sagt ikke:o)

  • #7   5. dec 2011 Denne gang lod jeg der gå 7 mdr. fra sidste tandrensning. Og hvis målet kunne være en gang om året ville jeg synes det var ok.
    Tror jeg vil trække den til 8-9 mdr næste gang:)
    Guinchos tandstilling er ligesom Bellas lidt skæv inde ved kindtænderne. Så tingene hænger nok sammen.

    Heldigvis er han kun til sunde spiser, det er da altid noget:)


Kommentér på:
Tandrensning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce