{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Tandrensning {{forumTopicSubject}}

Hej HG,
Min gode veninde har en lille chihuahua på knap 2 kg, som ikke mange dyrlæger vil lave tandrensning på, da den skal være i fuld narkose men mange afviser hende og hendes hund da ikke mange kan "give den rette dosis af narkose" -de afviser da det er for farligt at bedøve den lille hund - hvis den får for høj dosis af narkose kan den dø.

Er der nogen herinde der kan anbefale en god dyrlæge/erfarring som laver tandrensning?

Er der andre der har små hunde på ca 2 kg der har samme problem mht. tandrensning?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrensning
  • #3   1. dec 2015 Jeg mistede min chi-blanding på 2,9 kg under en tandrensning, så..... Det er nok en god idé at finde en dyrlæge med erfaring med små hunde.

  • #4   1. dec 2015 Hvor henne var det? Åh du godeste smiley blev du så ikke sur på dyrlægen!??

  • #6   4. dec 2015 Mai S: Nej, jeg blev ikke sur på dyrlægen. Har brugt det pågældende dyrehospital i ca. 14 år, og har altid været godt tilfreds med dem. Jeg ved at dyrlægerne kæmpede en brav kamp for at få liv i min lille Line igen, men desværre uden held. Hun var en ældre dame på 11 1/2 år, og der er en risiko ved at få bedøvet en hund. Specielt når det er en ældre hund.
    Derfor bruger jeg et dyrehospital, hvor de har mere erfaring/bedre overvågning/nyere udstyr, fremfor en lille dyreklinik. Men selv hos de erfarne dyrlæger kan det altså også gå galt. Desværre.


  • #8   4. dec 2015 Jeg har altid givet masser af friske (rå) kødben, for netop at undgå tandproblemer, men det er desværre ikke nok for alle hunde smiley

  • #10   4. dec 2015 Line, som jeg desværre mistede under en tandrensning, havde heller ikke tidligere haft behov for en tandrensning. Hendes pekingeser veninde, som hun voksede op med, og som er 3 mdr. yngre, har aldrig haft behov for tandrensning (i hvertfald ikke indtil videre), og har stadig fine, hvide tænder. Min ca. 11-12 år gamle mellemstore blandingshund, har heller ikke problemer med tænder/tandsten. Tror også at det afhænger af om de har arvet gode/dårlige tænder fra deres forældre, og om de er glade for at spise kødben.

Kommentér på:
Tandrensning

Annonce