1.396 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Tandrensning Tandrensning

Hej HG,
Min gode veninde har en lille chihuahua på knap 2 kg, som ikke mange dyrlæger vil lave tandrensning på, da den skal være i fuld narkose men mange afviser hende og hendes hund da ikke mange kan "give den rette dosis af narkose" -de afviser da det er for farligt at bedøve den lille hund - hvis den får for høj dosis af narkose kan den dø.

Er der nogen herinde der kan anbefale en god dyrlæge/erfarring som laver tandrensning?

Er der andre der har små hunde på ca 2 kg der har samme problem mht. tandrensning?

På forhånd tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandrensning
  • #3   1. dec 2015 Jeg mistede min chi-blanding på 2,9 kg under en tandrensning, så..... Det er nok en god idé at finde en dyrlæge med erfaring med små hunde.

• #4   1. dec 2015 Hvor henne var det? Åh du godeste smiley blev du så ikke sur på dyrlægen!??

• #6   4. dec 2015 Mai S: Nej, jeg blev ikke sur på dyrlægen. Har brugt det pågældende dyrehospital i ca. 14 år, og har altid været godt tilfreds med dem. Jeg ved at dyrlægerne kæmpede en brav kamp for at få liv i min lille Line igen, men desværre uden held. Hun var en ældre dame på 11 1/2 år, og der er en risiko ved at få bedøvet en hund. Specielt når det er en ældre hund.
    Derfor bruger jeg et dyrehospital, hvor de har mere erfaring/bedre overvågning/nyere udstyr, fremfor en lille dyreklinik. Men selv hos de erfarne dyrlæger kan det altså også gå galt. Desværre.

• #8   4. dec 2015 Jeg har altid givet masser af friske (rå) kødben, for netop at undgå tandproblemer, men det er desværre ikke nok for alle hunde smiley

• #10   4. dec 2015 Line, som jeg desværre mistede under en tandrensning, havde heller ikke tidligere haft behov for en tandrensning. Hendes pekingeser veninde, som hun voksede op med, og som er 3 mdr. yngre, har aldrig haft behov for tandrensning (i hvertfald ikke indtil videre), og har stadig fine, hvide tænder. Min ca. 11-12 år gamle mellemstore blandingshund, har heller ikke problemer med tænder/tandsten. Tror også at det afhænger af om de har arvet gode/dårlige tænder fra deres forældre, og om de er glade for at spise kødben.

Kommentér på:
Tandrensning

Annonce