{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Hunden klør sig {{forumTopicSubject}}

Tucker er de sidste par dage begyndt at klø/bide sig et par steder (lyske og halerod). Det er et par gange om dagen, altså ikke konstant og voldsomt.

Jeg har rodet hele hunden igennem og der er INTET at se, så tænker det ikke kan være parasitter? Intet kryb, ingen pelstab, ingen rødme - intet.

Hvad kan det være? Jeg går ud fra, at det må give en tur forbi dr. dyr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden klør sig
  • #2   19. okt 2013 Jeg gik bare ud fra, at man ville kunne se "et eller andet" hvis det er lopper?

    Men så må jeg have fundet en loppekur i morgen. Lidt typisk dette er den første måned hunden ikke lige har fået bayvantic.. suk smiley


  • #4   19. okt 2013 Ved du hvordan man tjekker for lopper ?

    Red hunden igennem med en tæt kam. Kom det på et stykke køkkenrulle og gør det vådt. Hvis det bliver rødt, så er der lopper.

    Det er loppeekskrementerne som farves rødt når de bliver våde. Loppeekskrementer er små sorte gryn i pelsen, det kan godt minde lidt om kaffegrums.



  • #5   19. okt 2013 Pis så tror jeg sku også vores hund har fået lopper smiley Æv så må vi have købt en loppekur smiley

  • #6   19. okt 2013 Anni - Jeg har godt nok ikke tjekket på den måde (tror ikke jeg har en kam der er tæt nok).
    Men på områderne hvor han har hvid pels/lys hud er der virkelig intet at se. Jeg regnede med, at jeg måske netop kunne se nogle minimale mørke ting, men nej, der er intet unormalt.


  • #7   19. okt 2013 Jeg sidder faktisk og tænker det samme her. Men har intet kunne se i Vaks' pels, heller ikke små sorte prikker, som jo ville være tegn på lopper. Men then again, Vaks klør sig lidt overalt, så tænker det er fordi, at han er ved at få vinterpels. Det gør han nemlig som regel på denne tid af året.

  • #9   19. okt 2013 Det behøver hellere ikke at være en loppekam. Bare en kam, som tager noget underuld. smiley

  • #10   19. okt 2013 Den behøver jo ikke være fuld med lopper, bare en kan få den til at klø vildt, især hvis den har loppeallergi. En anden ting som du lige skal ha i baghovedet, er at en Lhasa Apso og andre racer som ikke fælder, kommer hurtigere til at klø, end de racer som fælder. Har du tjekket dens øre, om den skal ha taget hår ud?

  • #11   19. okt 2013 Marianne T - Ørene tjekkes regelmæssigt og er fine smiley

    Der er ingen tvivl om at han klør mere end ellers og normalt bruges tænderne ikke til det. Bare han børstes ved haleroden og omkring lysken, begynder benene at reagere og "klø".


  • #12   20. okt 2013 Tucksen: Når du klør den ved haleroden, vrider den sig så, somom at det er utroligt skøn det du gør? Når vores hunde klør sig, sprøjter jeg fl aloe vera på, det køler så den stopper med at klø sig. Nogen gange kan det jo blive en ond cirkel, som hunden har svært ved at stoppe igen

  • #13   20. okt 2013 Marianne T - Ja det gør han, det samme ved lysken og maven.

    I første omgang spekulerede jeg egentlig på lidt tør/irriteret hud, så da han alligevel skulle klippes idag, fik han et bad igår - som ikke hjalp. Men han har i hvert fald fået en loppekur og så må jeg se om kløen stopper.


Kommentér på:
Hunden klør sig

Annonce