{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå pænt
  • #1   19. nov 2013 Ja hvis den har lært det, ellers ikke;)

  • #2   19. nov 2013 Walle lærte det som 2 årig da jeg overtog hende. De andre har lært det som hvalpe.

  • #3   19. nov 2013 Holly er 4 måneder, hun kan det nogenlunde nu, vi har komando på. Men selfølgelig hvis hun færten af noget spændende eller ser en anden hund, så trækkes der. Men hun er godt på vej. smiley

    Men tror det er meget normalt at de gør det i den alder, de bliver jo også en del mere "rebelske" når de bliver omkring 1 år - unghunde. smiley Men det handler bare om træning og atter træning. Hvis de er trænet godt i det, burde det ikke ændres i den alder i hvertfald.


  • #4   19. nov 2013 Min er næsten 7 mdr og trækker kun ca. fra 200-0m fra parken og stopper så, når vi er i parken. Alle andre steder trække hun ikke. Hun har lært at gå hovedsageligt på højre side af mig, så det gør hun. smiley

    Hunden går kun pænt, hvis man lærer den det. Og luk ørerne for dem, du sikkert render på, som påstår, at hunden på magisk vis begynder at gå pænt, når den bliver voksen. Den holder nok op med trække, når den bliver gammel, men hvornår gør den lige det? smiley


  • #5   19. nov 2013 Jeg synes ellers vi har trænet som sindsyge O.O

  • #6   19. nov 2013 jeg mente også hvis man træner det konsekvent på alle ture, er det så helt forbavsende at den som 1-årig ikke kan gå bare 500 meter uden at trække en gang eller 10?

  • #7   19. nov 2013 Vi satte bare en komando på, altså brugte en godbid, og sagde "gå pænt", det lærte hun hurtigt. smiley

    Altså vi startede med at holde godbiden ned langs siden, så gik hun ligsom der, da hun "kunne" det, så satte vi komando på. Nu kan hun det bare, nogle gange skal komandoen lige siges, men for det meste gør hun det af sig selv (går pænt).

    Måske skal du prøve at træne den anderledes, hvis det ikke har virket, det du har gjort, det er jo individuelt hvad der virker fra hund til hund, men det skal jeg ikke gøre mig klog på. smiley


  • #8   19. nov 2013 Det er noget af det eneste jeg virkelig træner hårdt på fra de er helt små. Så jeg vil vove den påstand at det har de altid kunne, inden de er 4 måneder har de fattet ideen og inden de bliver 6 måneder bør de kunne finde ud af det

  • #9   19. nov 2013 Hmm, Jeg har efterhånden prøvet alt smiley Jeg er heller ikke den eneste som går med ham, og da jeg går på gymnasium ville det være synd hvis det kun er mig som går med ham - kommer først hjem klokken 15-16, nogle dage først klokken 18, hvis jeg bliver på skolen for at lave lektier. Så skal han gå hjemme hele dagen og det er jo heller ikke helt ideelt smiley

    Hvis man stopper/vender/bakker så snart snoren bliver bare en smule spændt, og man går 1-2 timer dagligt, ville det så være realistisk at forvente at det ville blive i det mindste nogenlunde stabilt i løbet af 2 uger, også selvom der er forskelle ved hver enkel hund? eller skal man hellere regne med omkring 4 måneder? smiley


  • #12   19. nov 2013 Tror det er forskelligt fra hund til hund. Vi vendte/vender også om hver gang hun trak/trækker det hjælper, men det er en langsommelig proces. Det handler om at være konsekvent hele tiden. Til sidst giver det pote. smiley

    Men vi har så også en komando, som hjælper. - Med begge ting, gik det hurtigt fremad.


  • #13   19. nov 2013 Det er noget af det første jeg træner!
    Jeg gider ikke gå med en hund der trækker og skaber sig i snor... smiley


  • #15   19. nov 2013 Vi trænede også lige fra han var tryg ved linen smiley

  • #16   19. nov 2013 Gå et skridt tilbage i indlæring og begynd med at arbejde med masser af kontakt i alle mulige situationer.

  • #17   19. nov 2013 På hvilken måde, Henrik? vi plejer altid at træne kontakt på træningsbanen, og jeg træner tricks/lydighed herhjemme hver dag

  • #18   19. nov 2013 Hver gang han trækker, så stop op, og vent på han tager kontakt til dig, og linen bliver lidt løsere smiley
    Det kræver en god portion tålmodighed, men det virker for mange hunde smiley


  • #19   19. nov 2013 tro mig, det har vi gjort - også over 50 gange på 1 tur smiley

  • #20   19. nov 2013 En god ide for dig, er samtidig at lære den kommandoen "fri" for så kan du tage et par etaper af gangen. Få den til at gå pænt med en godbid ned af siden, og så i kort tid. Og så sige "dygtig gå pænt" og så sige fri til de. Lige efter og hver gang dj slipper den. Til sidst ved den at den skal gå pænt indtil kommandoen fri bliver sagt. Hvis du forstår smiley

  • #21   19. nov 2013 Hvad vi ofte ser på træningsbanen når hundene trækker meget, er at det er kontakten det kniber med.
    Helt tilbage til basis. Start med belønning for simpel kontakt. Træk den så, så hunden skal holde kontakten med dig længere og længere for belønning.
    Overfør så langsomt dette til at hunden skal holde kontakt når i går i snor.


  • #23   19. nov 2013 Vi har trænet kontakt, den er også rigtig god på træningspladsen og ekstremt god herhjemme smiley vi trænede kontakten meget i dag da vi var ude at gå tur, hvor at jeg træder ind foran og han ser op da det er det jeg har fået besked på til træning smiley men synes bare det virker helt uoverskueligt smiley Vi bliver ved, men det bliver træls i længden smiley


  • #24   19. nov 2013 Han er ligeglad med godbidderne smiley Og jeg ved at jeg stopper op altid, hver. eneste. gang.. Så ved jeg ikke om jeg skal stoppe op i længere tid, eller om jeg skal vende mig om og gå den modsatte vej eller hvad jeg nu skal, men noget gør jeg jo forkert ;(

  • #25   20. nov 2013 Forslag. Start et sted hvor han kan koncentrere sig og vær sikker på hvad "gå pænt" betyder for dig......ellers kan du jo ikke lære det fra dig :o)

    Du skal lære din hund selv at tænke, hvad der kan betale sig.
    Hvis han trækker, bliver du stående uden kontakt og sig ikke noget. Når han (engang - ha' tålmodighed) kommer tilbage til dig, går I videre. Belønningen er, at I går videre.
    Hvis han ikke trækker med det samme, skal du belønne ham for at gøre det rigtige/være det rigtige sted i forhold til dig.
    Hvis han trækker, ja så venter du bare på han kommer tilbage til positionen.

    Når han kan det, fortsætter du træningen et sted med lidt flere forstyrrelser o.s.v.

    God træning - det kræver tålmodighed og konsekvens, men han vil elske dig for at få lov til at lære det :o)


  • #26   20. nov 2013 Han har lært at han skal tilbage når jeg stopper, så det er ikke rigtigt det, han trækker bare igen efter 50-200 meter, nogle gange allerede efter 5-10.. Han får aldrig godbidder for at komme tilbage, jeg roser verbalt og går videre smiley

  • #27   20. nov 2013 får han så godbidder for at blive hos dig?

  • #28   20. nov 2013 Fejlen er jo at du IKKE lærer ham ikke at trække;) du lærer ham at hver gang du stopper skal han komme tilbage til dig;)
    Du skal bruge en spand, en flæskesteg og en snor på ca 2 m
    Du placerer spanden med bunden opad, placerer en lille skive flæskesteg på spanden og forhindre hunden i at tage den, så går du 10m væk og lader hunden komme lidt ud i snoren, så snart snoren bliver stram stopper du, når snoren bliver slap går du et skridt frem mod spanden, du fortsætter roligt når du kan gå 2 skridt og snoren forbliver slap siger du værsgo og slipper snoren og lader hunden løbe frem mod spanden og spise flæskesteg.
    Så starter du igen, nu skal du kunne gå 3 skridt, senere 4 og så videre, det er vigtigt at slippe snoren når du siger værsgo ellers risikerer du at hunden når frem til flæskestegen i stram snor;)
    Når hunden forstår at den kun kommer frem til flæskestegen hvis snoren er slap begynder du at koble kommando på, fx gå pænt, det siger du hver gang du går fremad med slap snor, når du kan komme de 10 m i slap snor så lader du være med at ligge flæskesteg på spanden, i stedet tager du flæskesteg op af lommen når du når spanden, efter nogle gange giver du flæskesteg lige før spanden og så undlader du tilsidst spanden helt;)


  • #30   21. nov 2013 Såre simpel og meget virkningsfuld smiley

  • #31   21. nov 2013 Bodil, Premack?

Kommentér på:
Gå pænt

Annonce