{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå pænt?
  • #1   9. okt 2013 Jeg stopper op HVER gang hunden trækker... Så snart snoren igen er løs, går vi fremad igen. Belønningen er at komme fremad.

    Hvis hunden viser interesse for biler, cykler osv., så fanger jeg opmærksomheden på hunden så snart jeg ser en bil/cykel/scooter, og belønner for at holde fokus på mig i stedet for "køretøjet". Viser hunden ingen interesse, så gør jeg ingenting...


  • #2   9. okt 2013 Jeg kan anbefale jer at tilmelde jer på et træningshold. Der lærer man lineføring med sving, stop mv.

  • #3   9. okt 2013 jeg bruger det samme princip som hesten... at der roses når det ønskede udføres, altså i det øjeblik kræet selv slækker linen, eller hvad det nu kan være.
    Men ja, har man ikke gået på et træningshold før, så er det klart det man starter med: Det gjorde jeg osse med min første hund.. og så har jeg bagefter bedre kunne modificere tingene efter behov.


  • #5   9. okt 2013 Jeg gør ligesom Tanja og min dober hvalp trak også lidt i starten men er stort set stoppet nu. Det er vigtigt at man er konsekvent. bare det mindste den trækker af sted med dig, og den bliver belønnet i sin handling.


  • #7   9. okt 2013 Tak for svarene vi har gået til hvalpe træning med ham og forsat til udvidet træning og nu skal vi på 7-8 måneders hvalpe holdet, bruger altid den der med at stoppe når han trækker også gå igen med det samme han stopper og masser af ros, men med det samme han ser et eller andet så trækker han kan sagtens holde ham tilbage men det er bare træls smiley
    Ang med når der kommer biler osv prøver jeg at gøre mig selv mere spænede med godbidder og pt også en masse klikker træning både hjemme og når vi er til træning. Synes bare ikke at det rigtig virker og det handler om schæfer hvalpen så det SKAL bare læres inden han bliver for stor og stærk smiley


  • #9   9. okt 2013 Siger ah sådan meget bestemt når han trækker så plejer det at virker lidt.
    Fedt at i har fundet en lyd der virker på jeres, det håber jeg også snart at vi får til Aiko smiley


  • #10   9. okt 2013 Nikoline - At sige en lyd når han trækker har ofte modsatte effekt.
    Hvis i har forsøgt med stop-op metoden, så prøv i stedet at vende retning UDEN at sige en lyd... Hver gang han trækker hen i mod noget, vender du øjeblikkeligt om og går modsatte retning. Når han så går pænt roser du ham (kun med stemmen) kan i vende stille og roligt om igen og gå hen i mod det han gerne vil hen til... Trækker han igen, så vender du om igen.

    Det vil give nogle ture frem og tilbage på det samme sted, men på sigt skal det nok virke smiley


  • #11   9. okt 2013 Det vil jeg da helt klart prøve, det lyder til at det godt ville kunne virke smiley

  • #12   10. okt 2013 Endnu en gang mange tak, har prøvet det du forslog ( Tanja og Bine ) og det virker allerede har gået en dejlig lang tur idag hvor han kun trak få gange og han forstod den lynhurtig smiley

Kommentér på:
Gå pænt?

Annonce