{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.456 visninger | Oprettet:

Hunden sulter sig... {{forumTopicSubject}}

Åh... Jeg er 'at my wits end' her!

Coco, min lille stjerne, vil ikke spise sit foder... Eller.. Det vil sige, det vil hun faktisk gerne, men hvis hun får bare den mindste smule (en skive peperoni fx) "menneskemad"/råt kød, så spiser hun ikke i to-tre dage, fordi hun går og venter på, at der "falder noget mere af"..
Og nu har vi været tre uger hjemme i juleferien, hvor min mor har givet hende tonsvis af små rester, leverpostej og sådan.. Hun lytter ikke til, at jeg siger, hun skal lade være - hun kan simpelthen ikke lade være. Problemet har ikke været særlig stort derhjemme, fordi at mine forældres hund stod ved siden af Coco, når de spiste. Det fik hende til at spise alt foderet. MEN efter vi er kommet hjem (d.6.januar) har hun nok sammenlagt spist, hvad der svarer til 2 hele måltider... Hun går jo og venter på noget bedre..
Det nyeste er så, at hun er begyndt at kaste op om natten nu... Natten til onsdag og her i nat, det kommer så hurtigt, at hun ikke engang når at stå op, men bare kaster op, lige hvor hun sover.. smiley

Jeg har ikke fryserplads til at barfe, tro mig, ellers var jeg startet for lang tid siden!
Lige nu står hendes foder i varmt vand med en klat leverpostej og bliver koldt, håber sådan hun vil spise det så..

Har I nogle "mirakel-kure" jeg kunne prøve af på hende? Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op med det...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden sulter sig...
  • #3   17. jan 2014 Jeg kører med forskelligt foder, har jeg altid gjort (wolfsblut, essentials og taste of the wild). Jeg kan godt lide ideen med "at variere med råt" men jeg er bange for hun så bare ikke spiser imellem der.. Og hvad er så pointen med at "variere" smiley
    Og 100g. om dagen er da pænt dyrt! 350g kylling fx koster 40,- det er så 80,- om ugen og 320,- ca. om måneden. Jeg bruger omkring 3-400,- hver halve år på foder når jeg fodrer med tørfoder..

    Når jeg siger jeg ikke har fryserplads, så er det fordi jeg deler sådan en minifryser i toppen af et lille køleskab med min roomie. Så der er virkelig meget lidt plads..

    Jeg har overvejet om jeg skal købe noget vådfoder og blande godt med tørfoderet, men har bare ikke rigtig plads i lejligheden til en masse dåser...
    Er på SU og bor i indre KBH, så det rutter altså ikke med pengene (eller pladsen smiley ) her..


  • #4   17. jan 2014 Isabelle: Hun er frisk og glad, ingen ændring i adfærd udover hendes indkald er på retur (men hun er 9mdr, så det er vel ikke så mærkeligt igen smiley )
    Men jo.. Kan godt være jeg skal overveje et dyrlægebesøg, jeg har bare ikke særlig stor tiltro til dyrlægen ang. foder..
    Min nabo havde en hund, som fik tynd mave og spiste græs, dyrlægens råd var at hun skulle give den flere fibre, så den fik en overgang sådan noget enormt kornrigt foder, som den fik endnu dårligere mave af og selvom den er tilbage på sit gamle foder, har den stadig problemer med afføringen...


  • #5   17. jan 2014 Det lyder som en dyr kylling;)
    Køb alt muligt forskelligt, fx kotteleter, oksehak, gullasch m.m køb det kød der er sat ned pga sidste salgsdag, det betyder intet for hunden og kan nemt opbevares i køleskab 3-4 dage;)


  • #6   17. jan 2014 En pakke hakket oksekød fx koster max 25-30 kr for 500 g der er så til 4-5 dage;)

  • #7   17. jan 2014 Kylling frosset fx over og undergår, måske 30 kr for en pose med et kilo;)

  • #8   17. jan 2014 Kan nemt opbevares en uge i køleskab

  • #10   17. jan 2014 Ok, så jeres bedste forslag er at skifte over til råt på "fuldtid"?

    Ja, det bliver jeg lige nød til at overveje først.. smiley

    Ingen der syntes forslaget om vådfoder er godt? smiley


  • #11   17. jan 2014 Vådfoder af en god kvalitet er fint, men nok noget dyrere end råfoder smiley

  • #13   17. jan 2014 Prøv evt. at kigge på Vom og Hundemat. Det er fuldfoder, så du skal ikke tilsætte vitaminer m.v.

    Hvis der er en BARF-forhandler i nærheden af dig, så tag hunden med derhen. Lad den snuse til en pakke kød, og du vil med det samme kunne se om, den vil have det eller ej...


  • #15   17. jan 2014 Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare giver en lille klat leverpostej i tørfoderet hvis det kan få hende til at spise hver dag..
    En billig leverpostej koster 7-9kr og kan række 1 uge..
    Om så hun skal have en klat leverpostej hver dag så ville jeg give hende det hver dag.. smiley

    Jeg blander selv noget i tørfoderet til vores for at "gøre" det mere lækkert..
    Enten putter jeg lidt vand i, tun, rå æg, makrel, a38, råt kød,leverpostej, lige hvad jeg har i køleskabet og hun ELSKER det og det bliver spist op med det samme..


  • #17   17. jan 2014 Isabelle; jeg bor på Østerbro, men kommer til Birkerød (til ringtræning om aftenen) nogen gange, er det i nærheden?

    MyLove: Det virkede desværre med leverpostej.. Men ideen er jo ok.

    Pia H: Det er jo som sådan ikke, fordi jeg er imod, at hun skal have mad, hun kan lide, men som tidligere beskrevet har jeg set en række problemer i råt (jeg er ærlig talt heller ikke sikker på, hun vil spise råt - hun har kun fået tilberedt kød) Men jeg har 4 kg taste of the wild og wolfsblut stående, som er næsten nyt, og er da ærgerlig over, hun bare ikke vil ha' det..


  • #18   17. jan 2014 Vi har købt Nature Diet vådfoder til Ellamusen, hun vil ikke spise tørfoder. Og så får hun kylling og andet godt til indimellem smiley

  • #19   17. jan 2014 Det at din hund kaster op er helt sikkert fordi den har tom mave.

    Hvad med at prøve noget smagsforstærker. Du kan nemt selv lave det ved at blende kød med vand og det er heller ikke så dyrt at lave.


  • #21   18. jan 2014 Hvad med at give hende sit foder i forbindelse med du træner med hende ?

    Nu ved jeg ikke hvordan du roser hende når du træner med hende ? Hvis du træner altså- men hvis du også her bruger de foderpiller hun får som foder, glider de måske nemmere ned ?

    - og ja, Birkerød er i nærheden af Farum smiley


  • #22   18. jan 2014 M.P: Det er så præcis det, der har fået hende til at kaste op, så det gør jeg bestemt ikke igen! Men det var faktisk præcis også det, jeg fik af vide af dem, som anbefalede "sulte-kuren" -> "Din hund har trænet dig godt." Det kan så være, men hun skal ikke gå og kaste op. Bom.

    Martine: Det er også prøvet. Hun tænder bedre på legetøj, så jeg har tit en pind eller trækketov//trækkebamse med til træning, hvis jeg bruger noget så "kedeligt"(!) som tørfoder spytter hun det ud og hendes iver for at arbejde falder drastisk pr. foderpille hun får smiley Og jeg kan glemme alt om indkald, hvis hun ved der er bare er tørfoder i den anden ende... smiley

    Men jeg har faktisk fået lidt mad i hendebåde igår aftes og idag ved at tage en teske leverpostej og fuldstændig mikse pillerne ind i det (de er ret små), så levner hun kun én pille, og det har hun altid gjort.. Så nu kører jeg lige de her 4kg foder ud med det og så overvejer jeg lige om jeg skal råfodre fremover smiley

    Mange tak for de mange inputs smiley


  • #23   18. jan 2014 Godt at høre hun ville spise noget.. Så tyder det på hun blot venter på der falder noget der er mere lækkert end hendes tørfoder ned smiley

  • #25   18. jan 2014 Stine H: Hvis jeg skal råfodre for 200,- om måneden er jeg vel næsten nød til at købe stort ind? Det kan jeg så ikke, når jeg praktisk taget ikke har fryserplads. Hvis jeg skal købe kød hveranden/tredje dag, syntes jeg nemt, det bliver lidt pebret, men jeg vil da helt klart overveje det smiley

  • #29   18. jan 2014 Det er ikke nok kun at give din din hund kød, hvis du vil råfodre den.
    Hunden har også brug for vitaminer, mineraler og frugt og grønt.
    Du bliver nød til at have styr på hvad hunden har brug for, hvis du vil råfodre og ikke kun give den kød, og så tage en snak med en dyrlæge om hvad råfoderet skal indeholde, så din hund ikke kommer til at mangle noget.


  • #34   18. jan 2014 Uanset hvor varieret og korrekt man spiser, kan man i dag ikke være sikker på, at de fødevarerne indeholder en tilstrækkelig mængde næringsstoffer. Landbrugsjordene er udpinte og derfor indeholder afgrøderne ikke længere de mængder vitaminer, mineraler og mikromineraler der er nødvendige. De dyr, der spiser afgrøderne får derfor heller ikke tilstrækkeligt med næringsstoffer, medmindre det gives som tilskud. De dyr, der bruges til at råfodre vores hunde med, har derfor heller ikke nødvendigvis det optimale næringsstofindhold – det er jo netop de dyr, der lever af afgrøderne på markerne.

    Hundens fordøjelsessystem er fuldstændig lig med ulvens eller den vilde hund uanset hvilken race og størrelse. Ligesom ulven skal hunden derfor spise råt kød som den primære ernæringskilde. Ude i naturen vil hunden også spise bær, frugt og grønt, hvis muligheden er der, så derfor er det også vigtigt at inkludere frugt og grønt i kosten. Da hundens tarmsystem er forholdsvist kort, kan hunden bedre optage frugt og grønt, hvis cellevæggene er blevet findelt. Ude i naturen spiser de indholdet i byttedyrets mave, som mest består af græs, bær og lign. I byttets mave er det delvist forarbejdet, og dermed nemmere for ulven/hunden at optage.


  • #37   18. jan 2014 Karin: Ja vilde dyr efterlader rester af deres bytte, men er det så ikke bare et spørgsmål om at de er blevet mætte/overlevelse?

    Mener du virkelig at en gulerod kommer ud i samme form, som den kommer ind?
    Har du overhovedet prøve at give din hund en gulerod?
    Selvfølge vil noget af den kunne ses i hundens afføring, men ikke i hel form.

    Det kan godt være at der er andre der undersøger den slags, men hvis man ikke ved noget om hvad ens hund burde og ikke burde få, er det jo fløjtende ligegyldigt hvad der står på disse lister.





  • #40   18. jan 2014 Stine H: Thank you! smiley

  • #42   19. jan 2014 Hvorfor er det så lige helt præcist at du mener det er nok at give hunden kød i sit råfoder? Det er jo ikke uden grund at hunde fra naturens side også spiser frugt og grønt. Har hørt den med at det gør de for at føle sig mætte.
    Hmm men hvis de kunne nøjes med kun kød og ikke andet, så burde de også blive mætte af det.


  • #43   19. jan 2014 M.H prøv at servere frugt, grønsager og en saftig bøf i hele stykker for hunden og se så hvad den spiser, sørg for rigeligt af alle dele;) jeg vil næste væde med at bøffen forsvinder og frugt og grønt kun forsvinder hvis der ikke er bøf nok;) dvs hunde spiser frugt og grønt i det omfang der ikke er nok kød;) ellers ikke;)

  • #44   19. jan 2014 Selvfølgelig vil hunde altid vælge kødet først, de er først og fremmest kødædere og det der frister dem mest er og vil altid være kød. Så hvis der mere end rigeligt med kød, så stopper de jo også med at spise når de er mætte.
    Når du mener at de kun spiser frugt og grønt, når der ikke er andet, jamen tror du så ikke også at der er noget i grøntsager der er nødvendigt for hunden at få i sin kost, ellers så ville den jo ikke spise det, men i stedet vente på at der igen var noget kød den kunne spise?


  • #45   19. jan 2014 Nix hvis der var noget i de skulle bruge så spiste de det jo også når der var kød nok;)

  • #48   19. jan 2014 Ville de nu også det? De vælger at spise kødet først, da det er det de først og fremmest lever af og fordi det er det der smager bedst.
    De kan jo heller ikke blive ved med at spise til de brækker sig og hvis de får nok kød til at blive mætte, så ville jo også stoppe med at spise mere.

    Hvis der ikke var kød nok i naturen, så ville de også spise mavesækken og tarmene, og der igennem ville de få det nødvendige frugt og grønt som deres byttedyr havde spist. Og så er det heller ikke nødvendigt at spise mere frugt og grønt end de får der igennem.



  • #50   19. jan 2014 Ja de spiser ikke maveindhold, hvis de er mætte, men forklar mig så hvorfor de overhovedet spiser frugt og grønt ved siden af.
    Og nej det har intet med tørfoder at gøre


  • #52   19. jan 2014 For at blive mætte? Men i følge mange, så er der slet ikke nok næring i frugt og grønt for hunden til at blive mæt/kunne leve af hvis der var mangel på kød.
    Så hvorfor skulle den spise det af denne grund.


  • #53   19. jan 2014 Hvorfor vil du give hunden frugt og grønt?? Tror du at den har brug for det? Hvorfor giver man den korn? Tror man at den har brug for det?
    Nix grunden til at foder er fyldt med korn og grønt som fx kartofler ærter roer m.m er fordi det er billigt;) hunde lever ganske udmærket af kød, de kan også leve fint at korn og kødaffaldet, men det er ikke nødvendigt for dem at få korn og grønsager;) så vil man fodre nemt og godt, så brug hele byttedyr smiley vil du give grønt og korn, så gør det, det skader ikke men er ikke nødvendigt;)


  • #62   19. jan 2014 Og jeg som gik og troede at det var så dyrt at barfe.. Og så viser det sig at man bare kan gå i Brugsen, Netto osv og købe kød på tilbud.. smiley

  • #63   19. jan 2014 Når Alfa spiser majs, kommer de ikke hele ud, dyret har et par gange haft held til at hugge en hel pose frosne majs (500 g) og har spist dem rub og stub, der er intet at se i hendes afføring, ej heller når hende og Ghini gnasker græs, elmeblade og hittet over alle, små spæde spirer af vild kørvel.
    De kan bruge timer på at lede efter vild kørvel i det tidlige forår.


  • #68   19. jan 2014 Nå nå, jeg barfer ikke;) mine hunde de får skam tørfoder, enda med korn;)

  • #69   20. jan 2014 Når mine hunde æder majs kommer de ikke hele ud igen ...

    Hunde kan iøvrigt godt optage korn - bare ikke i de mængder, der er i visse typer af tørfoder.


  • #73   23. jan 2014 Hej vil bare lige spørge om hvad det vil koste at fodre min mops på 8 kilo råt hver måned ? Hvordan finder man ud af hvad den skal have og hvor meget ? smiley

  • #76   23. jan 2014 Fedt smiley hvis jeg nu er i gågaden kan jeg vel bare smutte ind ved slagteren og spørge efter en lille pose affaldsben som nogen kalder det ? Hvad er prisen pr kg?

Kommentér på:
Hunden sulter sig...

Annonce