{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.795 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Min hund er aggressiv overfor min kæreste {{forumTopicSubject}}

Kære dig som læser dette indlæg, jeg har virkelig brug for nogle gode råd og ikke nedladende kommentar, så på forhånd tak smiley

Som overskriften lyder er min aggressiv overfor min kæreste, f.eks hvis min hund ligger i sofaen på et tæppe som min kæreste gerne vil have om sig, når han så tager fat i tæppet eller beder min hund om at flytte sig, begynder han at knurre, vise tænder, gø og til sidst bide smiley

Det samme gælder når vi kommer til soveværelset som min hund mener at han er herre over. Vi har derfor de sidste 7 måneder gjort sådan at min hund er den sidste der kommer ind i soveværelset for hvis han når at komme ind før enden mig eller min kæreste går han helt amok, det samme gælder hvis en af os vågner i løbet af natten og står op for at gå på toilettet, når vi så kommer tilbage bliver min hund stik tosset 9 ud af 10 gange uanset hvem af os det er. Men hvis det kun er mig som er hjemme og sove så siger han intet til at jeg kommer ind i soveværelset.

Det har ca. stået på 1 år snart, hvor det med tæppet i sofaen har stået på den sidste måned. Det som også har stået på stort set hele vores forhold er at min hund begynder at gø og hoppe op og ned af mig og min kæreste hvis vi f.eks står og krammer, vi har prøvet alt fra at sige NEJ til ham i en bestemt tone når han begyndte at gø og hoppe op af os, til at ignorer ham, det med at ignorer ham har hjulpet et par gange og så er han selvfølgelig blevet rost.

Min hund er overordnet meget beskyttende overfor mig, og især når det gælder min kæreste, hvilket nok skyldes at min hund kan mærke når stemningen er trykket efter et skænderi eller at jeg er ked af det, selvfølgelig skal min kæreste og jeg lære at skrue lidt ned for volumen når vi skændes men min hund skal jo også lære at jeg godt kan passe på mig selv.

Jeg har prøvet at gøre alle de klassiske ting som står i bøgerne og på nettet for at vise min hund at det er MIG der er lederen MEN han lever sig stadig fuldt ind i rollen som min bodyguard overfor min kæreste.

Når min kæreste og min hund er alene hjemme, kan de ligge og putte i sofaen og hygge sig og det er stort set også altid min kæreste min hund ligger hos hele natten, men lige så snart jeg træder ind af døren så ser min hund bare rødt på min kæreste.

Og knurre eller bider min hund ud efter min kæreste og jeg tager fat i ham, jamen så er det mig der får nogle hug.

Min hund bliver så aggressiv at han begynder at ryste og det gør så ufattelig ondt i mit hjerte at se!! smiley

Min mor bliver ved med at give mig dårlig samvittighed med at sige at jeg ikke burde byde min hund at have det sådan, men jeg forstår jo ikke hvorfor han har det sådan smiley

Min kæreste har før i tiden taget min hund i nakke skinnet hvis han ikke hørte efter og sendt ham i kurven, men jeg vil slet ikke have at min kæreste sætter min hund på plads længere. Jeg kan se en stor forskel på min hund når jeg er alene med ham og så når min kæreste er her. Og det gør SÅ ubeskrivelig ONDT, for jeg ønsker jo bare at vi ALLE kan være glade og have det godt sammen smiley

Derfor please er der nogle der har prøvet noget lignende eller nogle som har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Min hund er aggressiv overfor min kæreste
  • #1   18. jan 2014 Det er lidt svært at ændre ret meget, hvis det kun er den ene af jer der "har tilladelse" til at gøre noget når situationerne opstår -så du er altså nødt til at lade din kæreste deltage i projektet.
    -med det sagt: det skal ikke foregå ved at tage hunden i nakkeskindet eller andet i den dur. Det løser næppe jeres problemer.

    Var det mig der havde så store problemer, havde jeg fået en dygtig adfærsbehandler ud. Det er så svært at give det rette råd til større problemer, når man ikke kan se hunden, jer og de situationer hvor problemerne opstår.

    En adfærdsbehandler vil komme ud og se jer og hunden sammen og derudfra hjælpe jer med at løse problemerne.
    Jeg ved ikke hvor i landet du bor? Måske nogen herinde kan foreslå en dygtig adfærdsbehandler i jeres område. Desværre kan enhver jo kalde sig hundetræner og adfærdsbehandler, så kvaliteten svinger meget. Det skal man være opmærksom på, så man får valgt en der faktisk er kompetent til at hjælpe.


  • #2   18. jan 2014 Du skal læse op på emnet aggression.
    Din hund lyder usikker med en hel masse ressourceforsvar.
    Det skal man have professionel hjælp til at udbedre.


  • #3   18. jan 2014 Den her bog synes jeg er ret god.
    Og som de andre to skriver søg professionel hjælp, og fortsæt med at læse om hunde. Held og lykke med det.


    profilbillede
  • #4   18. jan 2014 Mange tak alle tre smiley

    Jeg har kontaktet Gitte Asmann fra Ringsted, er der nogle af jer der har erfaring med hende eller har hørt om hende?


  • #7   18. jan 2014 I bliver simpelthen nød til at have fat i en adfærdsbehandler, det der er simpelthen ikke holdbart. Men jeg vil ikke anbefale at i finder en der er inspireret af Cæcar Milan eller Jan Fennel.

  • #9   18. jan 2014 Hunden ned af møblerne til at starte med (og nej, ikke fordi jeg tror det handler om dominans).
    Alt det ressourceforsvar skal der arbejdes med, men indtil I får hjælp så er det en bedste idé at undgå unødvendige konflikter.

    Dog tager man ALDRIG og fysisk fjerner en hund der ligger ned. Det er totalt uacceptabelt adfærd i en hunds øjne og vil meget meget ofte ende i bid.

    Så den skal enten slet ikke have lov at hoppe op eller den skal gennes ned på kommando.

    Derudover lyder det til at I i ret ekstremt grad overskrider hundens grænser (I skal have lært hundesprog og at aflæse jeres hund) hvorfor den ikke har tillid til jer og dette forstærker den uønskede adfærd og især her ressourceforsvaret.

    Jeg håber at I får hjælp.


  • #10   18. jan 2014 Jeg ville også få kæresten til at overtage nogle af ressourceopgaverne såsom at give hunden mad og andre gode ting. Gåture og leg etc.

    I skal alle tre have bygget tillid op da det i første omgang er det hunden skal bruge for at komme af med den uønskede adfærd.

    Og grænseoverskridelserne skal STOPPES. For, for hver gang, så mister hunden mere og mere af tilliden til kæresten og så er aggression det eneste hunden kan se som udvej.


  • #11   19. jan 2014 Jeg har taget kontakt til en adfærds træner og skal ring til hende imorgen og tale nærmere om hvornår osv. Og så vil jeg godt lige påpege at når jeg skriver (Min kæreste har før i tiden taget min hund i nakke skinnet hvis han ikke hørte efter og sendt ham i kurven) Der mener jeg IKKE når hunden ligger i sofaen eller sengen men hvis han f.eks har stået ude i haven og gøet og man har kaldt og kaldt på ham eller sagt NEJ uden nogen reaktion. Det er skram ikke fordi vi river ham rundt fordi han lige er i vejen smiley

  • #12   19. jan 2014 Han skal ALDRIG rives rundt. Det er der slet slet ingen undskyldning for.

  • #14   20. jan 2014 Ej okay i misforstår jo fuldstændig!!! smiley

  • #15   20. jan 2014 Og min hun er IKKE en pincher

  • #16   20. jan 2014 Rive rundt = Tage fat i nakkeskindet.
    - Tror altså ikke, at nogen misforstår det. Pinchere er en generelt meget følsom race, som nemt bliver usikker. Og det i har gang i, gør den jo netop usikker, og til sidst, muligvis også aggressiv.


  • #17   20. jan 2014 tjekkisk rottehund og chihuahua gør det altså ikke bedre - De to racer bliver også nemt usikre.

  • #19   22. jan 2014 Ja, i skal helt klart lave tillidsøvelser, og ikke mere tagen i nakkeskindet. Det gør den bare mere bange, og derfor reagerer den før det sker.

    - Så der skal masser af guf og ros til, før den hund stoler på jer igen..


Kommentér på:
HJÆLP! Min hund er aggressiv overfor min kæreste

Annonce