{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sukkersyge hos hund
  • #1   14. apr 2014 Er det ikke "bare" at aflevere en urinprøve og så kan det tjekkes meget hurtigt ?

  • #3   14. apr 2014 Ja det kan hurtigt se´s på et prik i fingeren på mennesker, men hvis man har gået med ubehandlet sukkersyge, så kan det også ret nemt se´s i urinen.....

  • #4   14. apr 2014 Det skal tages via en urinprøve mener jeg smiley
    Santos skal skam også have det tjekket i denne uge, men jeg vil bare gerne høre lidt personlige erfaringer fra folk der har hunde med sukkersyge smiley


  • #6   14. apr 2014 Man bruger faktisk samme insulin til hunde og mennesker, eller det gjorde man ihvertfald for et par år siden.

    Eneste minus er prisen, for uden tilskud, så kan det blive rigtig dyrt i længden


  • #7   14. apr 2014 Vores gamle hund, Zita, fik sukkersyge. Hendes mor fik det også.

    Jeg var ikke særlig gammel, men jeg mener hun var omkring 10 år, da hun fik det konstateret. Hun begyndte at tisse rigtig tit og drak mere end normalt. Hun fik insulin, og der var aldrig problemer med at stikke hende, da hun først lærte, at der kom mad bagefter.

    Hun blev aflivet som 13-14 årig, men ikke fordi sukkersygen var blevet værre. Hun var bare blevet gammel, havde grå stær og sov hele dagen. En dag, da hun bed min mor, fordi hun ville kæle med hende, besluttede mine forældre, at nu var det nok.


  • #8   14. apr 2014 Min hund fik sukkersyge da hun var 12 år. Jeg opdagede det ved hun drak utroligt meget og efterfølgende lagde store tissetårer på gulvet...

    Det blev konstateret ved blodprøve, hun kom på specialfoder og insulin dagligt på et fast tidspunkt.

    1 1/2 år efter blev hun blind og mistede livslysten.


  • #9   14. apr 2014 Tak for svarene. Santos er kun 5 år (bliver 5 i maj), og han har øget drikkelyst og kan jo så selvfølgelig ikke holde sig, så han render og små tisser indenfor. Jeg kan læse at sukkersyge mest forekommer ved ældre hunde, men lad os nu hvad dyrlægen siger smiley Håber ikke at han har sukkersyge!

  • #10   14. apr 2014 urinvejsinfektion?

  • #11   14. apr 2014 Det tror jeg ikke, for han ser ikke ud til at være "besværet" når han tisser, og det lugter heller ikke ildelugtende eller har blod i sig.

    Men igen, jeg ved det jo ikke. Jeg må se hvad dyrlægen siger, hun mente i hvert fald at skulle tjekkes for sukkersyge smiley


  • #14   15. apr 2014 Okay. Grunden til at det klistret, er det så fordi han producere for meget sukker (eller hvad sådan noget hedder i kroppen)?
    Jeg aner jo ingenting om det, for at sige det mildt smiley

    Tak for alle svarene i øvrigt smiley


  • #16   16. apr 2014 Ej... nej... Det er godt at vi lever i et mere moderne samfund i dag smiley Tror bare jeg betaler dyrlægen for ordne det der skal ordnes smiley

Kommentér på:
Sukkersyge hos hund

Annonce