{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

M
M
Tilmeldt:
23. apr 2013
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179

Ville i tage til dyrlægen? {{forumTopicSubject}}

Normalt tager jeg vores hund til dyrlæge hver gang der er det mindste. Og ofte er der slet ikke noget galt. Det har resulteret i en masse dyrlæge regninger og at jeg virkelig tit bliver kaldt for pylret smiley

Derfor spørger jeg nu herinde;
i morges vågnede jeg ved at vores Bulldog kastede op to gange - gult skum - og det har han jo gjort før uden der har været noget galt.
Men igår morges og i morges (jeg tog ham ud med det samme fordi jeg kunne se han skulle på toilet) sked han 6-10 gange. Nogle gange meget, andre gange næste ingenting. Jeg synes jeg bemærkede noget mørkt, rødt (evt blod) i hans afføring. Noget af det var fast, noget andet var mindre fast (ikke diarré).
beklager virkelig de grafiske detaljer.

Han spiser og drikker og virker ellers ikke syg. Han går dog lidt langsomt når vi er ude at gå (med mindre der sker noget rigtig spændende) men det er ikke til at sige om jeg overfortolker det og han bare er doven.

Google siger jeg skal lade ham faste en dag og så give ham skånekost?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville i tage til dyrlægen?
  • #1   14. okt 2014 Jeg ville give skånekost og evt. pro-colin/zoolac, og så se det an en eller to dage.

  • #2   14. okt 2014 Blod i afføring er hos mig lig med dyrlæge straks. Alm diarre og et par opkast betyder skånekost smiley men blod, så er det dyrlæge

  • #3   14. okt 2014 Er du nervøs kan du jo altid ringe til dyrlægen og hører hvad de mener om sagen smiley

  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #4   14. okt 2014 Men hvad er skånekost egentlig?
    nogle siger ris kylling og a38 mens andre siger Ingen a38, men tilgengæld havregrød?


  • #5   14. okt 2014 Herhjemme er skånekost virkelig udkogt ris og kylling smiley


  • #6   14. okt 2014 Heller ingen panik herfra smiley vi andre kan jo også have dårlig mave ind i mellem.
    Er han ellers frisk, drkker og har appetit, så se du tiden an.


  • #7   14. okt 2014 Blod i afføringen giver altid dyrlægebesøg medmindre det handler om lidt blod i forbindelse med en gang hård mave...



  • #8   14. okt 2014 Se lige efter i afføringen, om det er blod eller ej.

  • #9   14. okt 2014 Jeg ville ringe til dr.lægen og høre hvad han mener .når du tror der er blod i afføringen

  • #10   14. okt 2014 Blod i afføringen gør altså ikke mig nervøs, hvis det er et par dråber i forbindelse med dårlig mave.

  • #12   14. okt 2014 Skånekost her er = ris (kogt i dobbelt vand) hakket kylling, en spsk. sukker, en teske seltin salt, og et æg. Alt kogt i smadder. Gives i små portioner en spsk. af gangen i løbet af dagen.

  • #13   14. okt 2014 Når maven i forvejen er tom (derfor han brækket gul galde op) så ville jeg give ham små portioner helt udkogt ris (dejligt meget væske i) blandet op med kogt kylling eller torskerogn.

  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #14   14. okt 2014 Jeg tjekkede hans afføring hver gang og den så ret normal ud.
    Ingen blod nogle af gangene udover den ene gang hvor der var lidt mørkt og det kunne sagtens have været andet end blod. Hvis jeg ser blod næste gang så ringer jeg til dyrlægen. smiley

    Hvad er grunden til man skal give udkogt ris og kylling? smiley Hvad gavner det?


  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #15   14. okt 2014 Han har jo fået nyt foder for en uge siden så måske han skal vænne sig til det? Eller burde en uge være rigeligt tilvænning?

  • #16   14. okt 2014 Risen indeholder en masse væske plus er slimet og beklæder tarmen med en slags film der beskytter indersiden af tarmen og lægger en hinde henover eventuelle sår og rifter i tarmen så det får ro til at hele. Kylling er meget mild proteinkilde og nemt at fordøje. Salt og sukker balancen går fløjten når man kaster op og har diarre og når det tilføjes bliver man ikke så svimmel og dårlig. Æg indeholder samtlige vitaminer som man også er i mangel på når man har racermave og kaster op.

  • #19   14. okt 2014 Vil også lige se tiden an. Er hunden frisk og har appetit ville jeg ikke være bekymret. Jeg ville lade hunden faste til i aften, og så give en lille portion skånekost, for at se om han kan holde det i sig. Der er mange fine bud på skånekost, vil dog lige tilføje at havregrøden skal laves på vand (det siger min dyrlæge i hvert fald).

    Jeg er i øvrigt også typen, der hellere kontakter dyrlægen en gang for meget end en gang for lidt.


  • #20   14. okt 2014 skånekost kan være. blegt, blødt og tit. nemt at huske.

  • #22   14. okt 2014 Har du skiftet foder på en gang ? normalt skal man blande det nye i lidt af gangen og over 1-2 uger øge mængden af det, ellers kan det give mavereaktion.



  • #25   14. okt 2014 ok, det har jeg bare læst flere steder ... fodrer stort set selv kun råt, så har aldrig været inde i den problematik

  • #30   14. okt 2014 JEg ville personligt ikke være bekymret. Jeg har haft en hund med sart mave. Ihvertfald når det handler om hundefoder.

    Det eneste tidspunk jeg har haft søgt læge (Altså dyrlæge). Var da min hund sked rent blod.

    Vi fik afvide at blodet skal være sort/mørkt, før det var alvorligt, at en lille smule blod. Kan være fra en irriteret tarm eller rift.
    Selvfølgelige er blodet vedvaren ville jeg ikke bare se det an.

    Undgå mad idag, også imorgen lidt kogt ris, havregrød, kylling, eller hvad man lige har liggende til skånekost.

    Dertil skal det siges. At mine hunde aldrig har haft dårlig mave over andet end tørkost. Alt andet kan spises. Kød, ben, diverse ting fundet i naturen. Gammelt rugbrød, døde dyr osv. hvad der nu findes. Men skifter jeg tørfodret så er der krise smiley


  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #31   14. okt 2014 Kan jo se der er forskellige råd og ved ærlig talt ikke hvad der er bedst..
    Så jeg lod ham faste indtil her til aften hvor jeg så gav ham lidt udkogt ris med lidt hytteost og hans almindelige tørkost blandet i. Han virker til at have det helt fint.


  • #32   14. okt 2014 tror ikke du har gjort noget galt ved det ... så nu må du jo se hvad der sker ... normalt ville jeg efter en maveomgang give flere små måltider fremfor et stort til jeg så hvordan hunden reagerer på at få mad i maven, og for ikke at bombe en måske ret tom mave ...



  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #33   14. okt 2014 Gav ham to små portioner med 2 timers mellemrum og så får han ikke mere før engang i morgen smiley Ringer til dyrlægen når jeg står op og hører hvad hun ville anbefale. Også så jeg ved det til en anden god gang - det bliver næppe sidste gang han har maveproblemer.

Kommentér på:
Ville i tage til dyrlægen?

Annonce