{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden med sig i graven...
  • #1   18. dec 2014 Kan heller ikke se problemet. Hundens ejer bestemmer og med så gammel en hund, er det helt fair smiley

  • #3   18. dec 2014 Kan ikke se problemet -heller ikke selvom hunden havde været velfungerende. Det er da self ærgerligt at aflive et rask og helt igennem velfungerende dyr, men hvordan adskiller det sig fra de sådan ca 15.000 andre raske hunde der aflives årligt?

    Vi må alle gøre op med os selv hvad der skal ske med vores kæledyr hvis vi selv dør før de gør... og selvom jeg da ville foretrække at de kunne få det godt et andet sted, så er det ikke altid realistisk, enten fordi hunden ikke er omplaceringsegnet, eller fordi man ikke har nogen i omgangskredsen der er egnet til at overtage, og ikke ønsker at sende den ud til fremmede, når man ikke selv er der til at sikre at den får det godt.

    Hunden lider jo ikke ved det. Og jeg undrer mig altid enormt meget over hvordan det kan få folk op af stolene at en hund skal med ejer i graven, mens samme mennesker tager det helt cool, når et hav af raske hunde aflives fordi "ejer fik allergi", "vi skal flytte" eller hvad der nu gives af grunde.


  • #9   18. dec 2014 Fiskens -hvad synes du så der skal ske med en hund med aggressive tendenser hvis ejer er død?

    Eller bare med en tilfældig hund der ikke findes et egnet hjem til efter ejer er død?


  • #12   19. dec 2014 Fisken -men hvorfor er det du ikke synes det er ok?

    Er det fordi det er synd for hunden eller?

    Hos mig er der slet ingen tvivl om at Gaia skal direkte i graven hvis jeg dør. Hun KUNNE måske omplaceres, hun er ikke farlig eller noget, men jeg ville ikke have det godt med det, fordi hun er (mildest talt) noget speciel, og jeg tvivler på det er ret mange der ville være glade for at bo med hende... og heller ikke ret mange hun ville være glad for at bo ved.

    Hvis det familie der er glad for Reiki og gerne ville have ham, stadig er interesseret hvis jeg går hen og dør, så får han lov at leve videre. Er de ikke, så er det osse i graven med ham. Ingen af mine er unge hunde længere, og jeg vil ganske enkelt ikke at han skal sendes ud til en ny familie jeg ikke har haft mulighed foir at "godkende"... en død hund lider ikke, men det kan en levende meget nemt komme til


  • #14   19. dec 2014 Hundemor -men hunden er jo ikke egnet til omplacering, så hvad vil du gøre ved den hvis ikke aflivning?
    Lade den bo i en hundegård og smide mad og vand ind til den resten af dens dage, så ingen kommer galt afsted i håndteringen af den?

    Jeg kan forholde mig til dine tanker, men jeg kan ikke forstå man synes det er svært. Jeg synes det er så åbenlyst hvad der bør gøres smiley


  • #17   19. dec 2014 Hunden er ældre og tilmed aggressiv, så kan jeg ikke se noget galt i at få den aflivet, for hvilket liv vil den ellers få?

  • #18   19. dec 2014 Jeg mener også ,det er det helt rigtige, at aflive hunden ,og når det er ejres ønske, kan jeg simpelthen ikke se noget forkert i det
    Min mor har også sagt ,at den dag hun ikke er her mere ,skal hendes hund også aflives


  • #19   19. dec 2014 Jeg synes at hun har truffet en ganske fin beslutning.

  • #20   19. dec 2014 Jeg vil da helt sikkert også helst selv bestemme, hvad der skal med mine hunde, når jeg dør. Jeg er den, der kender dem bedst og ved hvem, der uproblematisk kan omplaceres, og hvem, der ikke kan.

    Jeg vil også foretrække at holde mig i live så længe, at jeg selv kan stå for omplaceringen, men det er jo ikke sikkert, at jeg kan det, så derfor er det noget, jeg drøfter med den af mine venner, der kender mine hunde bedst, så hun ved, hvad mine tanker er om hver af hundene.

    Jeg ser bestemt ikke noget galt i, at man vælger aflivning af hunden, når man dør, og da slet ikke i et tilfælde som her, hvor det drejer sig om en ældre og aggressiv hund. Hvad liv kan den få ? Hatten af for at ejeren har taget en velgennemtænkt og fornuftig beslutning.


  • #21   19. dec 2014 Egentlig er det vel noget alle hundeejere burde tænke over: Hvad skal der ske med min hund, hvis jeg af uransagelige grunde dør for den ? Begge de to jeg har nu ville uproblematisk kunne omplaceres til mennesker der kan kapere deres energiniveau og som er friske på en hel del aktivitet der indvolvere hund. Hverken min mands eller min familie skal overtage dem for det er slet ikke hunde der passer ind hos nogen af dem smiley
    Jeg synes bestemt også at pågældende hundeejer har truffet et umiddelbart fornuftigt valg. Og vil hun have hunden med i graven jamen så skal hun da have det. Selv tror jeg på at når man er død så er det totalt slut prut finale og der er ikke mere. Så hvad der sker efter dødens indtræden er man på ingen måde vidende om.


  • #22   19. dec 2014 Jeg er enig med jer andre, om ikke at kunne se problemet i at ville have sin gamle adfærdsvanskelige hund med i graven.


Kommentér på:
Hunden med sig i graven...

Annonce