{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Hund angrebet af 2 bidske hunde i solrød. {{forumTopicSubject}}

Hunde skaber skræk i forstad: 'Folk er urolige - næste gang kan det være et barn, der bliver angrebet'

Kvindens sårede hund har fået 21 sting og skal opereres flere gange.

http://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/hunde-skaber-skr%c3%a6k-i-forstad-folk-er-urolige-n%c3%a6ste-gang-kan-det-v%c3%a6re-et-barn-der-bliver-angrebet/ar-BBwHmao?li=AAdS3vN&ocid=spartandhp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund angrebet af 2 bidske hunde i solrød.
  • #1   27. sep 2016 Nej det hopper ikke fra andre hunde til børn... så meget uvidenhed!!

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #3   27. sep 2016 Vi aner ikke hvad de kan finde på. Forstår godt at folk er urolige når to ukontrollerede hunde løber rund. Hvis skaden ikke er stor nok til en aflivning forstår jeg ingen ting. Her snakker vi ikke om enkelt gang de lige er kommet til at smutte.

  • #4   27. sep 2016 Når man ser på episoden med hundeloven i hånden, så står disse 2 hunde til aflivning - prompte.
    De har - uden forudgående hændelse - uprovokeret angrebet en hund og skambidt den.
    Skambidningsgraden er tydeligvis overskredent, når den stakkels hund de har angrebet har fået 21 sting....Det er jo ikke "bare" en markering, men reelt et angreb.
    Jeg ville blive stiktosset, hvis to løse hunde angreb én af mine på den måde, og jeg ville hundrede procent forlange begge aflivet. Ejeren af hundene vil også få en kæmpe bøde - hvis sådan en findes.


  • #5   27. sep 2016 Skambidningsparagraffen:

    Definition af skambid
    ?Et skambid er defineret ved følgende:
    Flere dybe, punktformede sår, der når dybt ned i underhuden eller penetrerer ned i muskulatur; det skal tydeligt fremgå, at der er tale om flere bid, og at det er foregået med nogen voldsomhed, eller
    udrivning (dyb flænge) i underhud/muskulatur (altså ikke kun i huden/skindet), eller
    bidlæsioner, der medfører tab af væv (bortset fra ubetydelige skader på hundeører), eller
    bidlæsioner, der medfører døden, herunder situationer, hvor en hund rusker en anden hund til døde, uden at biddet i sig selv har givet anledning til skader af en karakter som beskrevet i de foregående tre punkter.??

    Skambid – nye regler
    Lovændringen indebærer en præcisering af bestemmelsen i hundelovens § 6, stk. 5 om aflivning af hunde, der ved et overfald har skambidt mennesker eller andre hunde.

    Ændringen indfører en ny, mere præcis definition af skambid, som beskriver, hvilke fysiske skader der skal være til stede, før der kan være tale om skambid. Politiet kan indhente oplysninger fra læge eller dyrlæge om bidskaden.

    Hvis en hund bider et menneske eller en anden hund, er det politiet, der konkret vurderer og afgør, om hunden skal aflives.

    Med de nye regler har ejeren af hunden desuden mulighed for at forlange en hundesagkyndigs undersøgelse, inden politiet træffer afgørelse. Omstændighederne ved bidepisoden skal indgå i den sagkyndiges undersøgelse, fx om det skete under leg, i forsvar eller lignende. To kriterier skal altså være opfyldt, for at der vil være tale om skambid – hundens adfærd og selve skaden

    Fra 1. juli 2014 er det ikke længere tilladt - efter advarsel af dyrets ejer - at skyde eller på anden måde aflive hunde, katte og tamkaniner, der strejfer på ens grund. Det er fortsat tilladt at fjerne dyret fra sin grund på en hensigtsmæssig måde, f.eks. ved at jage det væk eller forsøge at indfange det.
    Det er dog fortsat lovligt at nedskyde eller på anden måde aflive dyret, hvis det angriber andre husdyr, eller der er overhængende fare for, at det vil angribe person eller ejendom.


    https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Forbudte-hunderacer.aspx

    http://naturerhverv.dk/nyheder-og-presse/nyheder/nyhed/nyhed/fra-1-juli-er-det-ikke-laengere-lovligt-at-skyde-omstrejfende-kaeledyr/


  • #6   27. sep 2016 ØHM der står da ingenting om racen på angriberne..???
    Kan det tænkes det ikke er en liste hund.???


  • #7   27. sep 2016 Og?
    Selvom det ikke er listehunde, så må INGEN hunde skambide smiley


  • #8   27. sep 2016 Hundeloven gælder ALLE hunde smiley Jeg taler ikke om listehundene på noget tidspunkt.

  • #10   27. sep 2016 Det må godt nok have været en skræmmende oplevelse smiley Men godt at den hund, som blev angrebet, overlever episoden !!
    Er helt enig i at de 2 hunde står til en aflivning (hvis de altså begge har bidt). Men det er egentligt rart at se, at politiet bruger tid på at vurdere sagen ordentligt.


  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.483
    #11   28. sep 2016 smiley

  • pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
    #12   28. sep 2016 Altså, - hvis jeg havde en hund der angreb på den måde, - skulle jeg ikke have politiets ordre på aflivning….. jeg ville tage til dyrlægen og få det gjort, - selvfølgelig af skræk for hvad der kunne ske en anden gang, - og mod hvem! - men også af respekt for den hund + ejer det er gået ud over. Man kan ikke gå rundt med en tiggende bombe!! - det SKAL fungere, og man har som hundeejer pligt til at kunne være i det åbne rum med sin hund, uden fare for andre. Så jeg tænker ikke der er så meget at spekulere over.

  • #14   28. sep 2016 Puha, det minder alt for meget om den gang Saga blev overfaldet smiley

    Hun var kun 5 måneder, og blev alligevel angrebet af en voksen hund - i ét bid brækkede den kæben på hende. Dyrlægen sagde det var et rent held, at den fik fat i kæben, og ikke struben - så havde jeg mistet min hund på stedet.. smiley

    Hunden var i forvejen kendt i vores område, for at være meget ustabil. Den havde før gjort udfald mod os mennesker, men de gange har ejer haft den i snor, og kunne stoppe den, inden den bed.
    Men denne gang var den løs, og lige udenfor vores hoveddør. Jeg anede intet, da vi åbnede døren for at gå ud, og fik med held flået Saga ind i lejligheden igen, og smækkede døren i hovedet på hunden.

    Men hvis det IKKE havde været ude foran vores dør - så havde den da med garanti angrebet både mig og Saga igen!

    Og politiets kommentar?
    " Så længe din hund ikke er død, kan vi ikke gøre noget ved det. Så gælder det blot som en markering" smiley smiley

    Jeg var SÅ bange for at åbne min egen hoveddør, af skræk for at den pludselig ville stå der igen! Vi søgte straks ny lejlighed, men indenfor få uger havde den bidt to mennesker også, og så blev den endelig aflivet. Vi endte dog med at flytte alligevel, både Saga og jeg havde nærmest fået traumer af den oplevelse, og havde brug for nye omgivelser.


  • #15   28. sep 2016 Jeg havde endda to forskellige dyrlægers ord på, at det var meget mærkelig opførsel at en stor voksen hund angriber en hvalp på sølle 3 kg.
    Og at bidet var så voldsomt, at ingen af dem mente, at det kunne dreje sig om en "markering" - hunden havde bidt for at skade eller dræbe hende.

    Det var tydeligvis lige meget. "Din hund lever jo stadig" var det eneste kommentar politiet havde til det.. smiley


  • #17   28. sep 2016 Ja, det kan sagtens være.. Jeg tror desværre også at jeg var meget uheldig, og få en af de der "det-er-jo-bare-en-hund" type. >:(
    Og dengang var det i hvert fald op til politiet, om den skulle aflives eller ej.


  • #18   1. okt 2016 De 2 hunde, angiveligt jagthunde af racen "Ungarsk Vizla", har skambidt flere hunde i Solrød. Her er godt nok tale om en uansvarlig ejer!

    http://www.bt.dk/content/item/1003204


  • #19   1. okt 2016 Næste gang kan det være et barn.... Der går tur med sin hund.
    Tænk om et barn ( under 18 år ) står i sådan en grim og kaotisk situation.. Det kan jo give alvorlige traumer.

    Jeg er som sådan ikke nervøs for om de begynder at angribe børn.. Det ville være mærkeligt hvis de begyndte på det.


  • #20   2. okt 2016 Jeg undrer mig over at damen (ifølge BT) ikke ønsker at anmelde episoden, så hundene bliver aflivet ???? Hvis det er de samme hunde, der jævnligt går til angreb på kvarterets hunde, så skal det da stoppes !!

Kommentér på:
Hund angrebet af 2 bidske hunde i solrød.

Annonce