{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
391 visninger | Oprettet:

lukke kat og hund sammen. {{forumTopicSubject}}

Hej. Vi har overtaget 2 gamle katte da ejeren er blevet for dement til at passe dem. De er meget bange af sig i følge at de aldrig rigtig har set andre mennesker end deres gamle ejer. De er dog ved at falde til på det værelse vi har haft dem i.. Vi vil jo gerne have at de kan rende i hele huset sammen med os men vi har jo Kian en boxer på 11 måneder han er vant til katte men hvordan lukker vi dem bedst sammen. Kattene har aldrig set en hund..

Vi har tænkt at lukke Kian i buret med et ben så. Han stadig er der inde og kattene kan se ham og lugte ham og han kan se kattene men så der stadig er noget imellem dem. Vi har ikke mulighed for at sætte børnegitter for selvom det ellers var at foretrække.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lukke kat og hund sammen.
  • #1   15. jan 2017 Til at starte med skal I holde kattene inde på værelset, men sæt et børne gitter op eller plexiglas så de kan se og lugte hinanden. Samtidig skal I lade kattene udforske resten af hunden mens hunden ikke er hjemme. Når kattene er trykke ved hele huset og det går godt med deres møder med afskærmning mellem sig, kan I åbne for muligheden for kattene selv på eget initiativ kan gå ud i resten af huset, mens jeres hund er der(overvåget), men at de hele tiden har mulighed for at trække sig tilbage.

  • #2   15. jan 2017 Vi har ikke mulighed for at sætte børnegitter op. Kattene vil hele tiden have mulighed for at komme ovenpå hvor hunden ikke kan komme op

  • #3   15. jan 2017 Jeg ville være bekymret for om hunden vil begynde at jagte kattene i leg. Hvis de aldrig har levet med hund så vil de nok løbe når de ser den, hvilket vil kunne få hunden til at løbe efter dem...vil i hvert fald have hunden i snor i starten, så den omgående stoppes hvis den prøver på det.

    Hvor gamle er de? Tænker om det ikke var bedre om de var kommet ud til nogle der ikke har hund?


  • #4   15. jan 2017 Kattene er nok 6 år Ca. Endten skal de tilbage til ejer, vi beholder dem eller de bliver aflivet. Kian ved godt at ham ikke må jagte dem men selvfølgelig skal han være under fuld kontrol når han skal møde de nye katte

  • #5   15. jan 2017 Nåh du skrev gamle, 6 år er da ingen alder. Så tror jeg godt det kan lade sig gøre smiley

    Som der anbefales, lad dem se huset an i ro og mag uden hunden er der. Så de kender det og føler sig trygge, jeg ville nok købe en feliway og sætte i stikkontakten smiley

    Jeg ville også give dem et helle i stuen, noget højt de må kravle op på, f.eks kradsetræ


  • #6   15. jan 2017 Hvis ejer ikke kan tage sig af dem skal de da bestemt ikke tilbage dertil smiley

  • #7   15. jan 2017 Hvis det kan gå med dem sammen skal de også have et krasetræ i stuen. Vi har nogle reoler de kan hoppe op på smiley

  • #8   15. jan 2017 Hvis I har et værelse med en dør i, har I mulighed for at sætte børnegitter op. Der findes masser uden skruer i.
    Det er uden tvivl den bedste løsning. Hunden skal ikke møde dem mens den er i bur. Der kan den ikke udtrykke sig.


  • #9   15. jan 2017 Vi har kun dør til badeværelset og det værelse de er i ovenpå

  • #11   15. jan 2017 Vi har 2 katte der kender huset ud og ind, men nu passer vi Benzo, og han jager kattene, så de har aldrig rigtigt "hilst" på hinanden, for de smutter op på et skab eller op i et træ længe inden han ser dem, ved heller ikke hvordan vi lige skal lære ham at det må han ikke og hvordan vi får dem til at være i samme rum uden panik?
    Pt bor de på badeværelset, men jeg er træt af den ammoniak lugt der er om morgenen derude, så i morgen ryger de ud i forhallen og der kommer en kattelem i døren ud til det fri.


Kommentér på:
lukke kat og hund sammen.

Annonce