{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Marianne K W
Marianne K W
Tilmeldt:
11. jun 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Alene hjemme, hvornår går man kun fra hvalpen en gang... {{forumTopicSubject}}

Hej
Har læst meget om alene hjemme træningen, og er helt med på at man skal komme og gå MANGE gange hver dag og langsomt trappe tiden op.
Mit spørgsmål er så, hvornår er det så hunden kun skal forlade en gang om dagen? Er det når den kan være alene 1 time, eller 3???
Skal den f.eks. være alene 4 x 1 time om dagen og så 3 x 1,5? Og hvor lang tid skal der gå imellem den bliver 'forladt'?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme, hvornår går man kun fra hvalpen en gang...
  • #1   26. jun 2017 Når jeg har trænet det, har jeg sørget for i højere grad, at hunden vænnede sig til en rytme hvor den var rolig/slappede af om formiddagen, hvor den typisk skulle være alene.
    Og så fx trappede op til nogle timer om formiddagen (altså kun én gang om dagen).

    Til gengæld sørgede jeg så for at gå ud med skrald etc resten af dagen (=være væk fra den kort tid).
    Så hunden både fik indlært vanen der passer til mit liv og min rytme, samt kunne håndtere det faktum at vi også er "separeret" indimellem.

    Ved ikke om det giver mening?


  • #4   26. jun 2017 Ziva er snart 10 uger, og har derfor været hos os i snart to uger. De første dag var hun ved mig uanset om vi skulle lave mad, ordne vasketøj, rydde op i stuen eller på wc. Efter de første par dage begyndte vi at træne 'kommer om lidt' og lukkede døren til stuen, men hun kunne stadig høre mig lave alt muligt. Øgede stille og roligt tiden. Så længe hun kan høre mig, reagerer hun ikke op til 20 min. Har ikke prøvet over. Vi er lige begyndt med træning alene hjemme, med start 1 minut, 5 min osv. igår sad jeg 40 min på en mælkekasse lidt nede af indkørslen og hørte hverken piv og gø en eneste gang. Er hjemmestuderende men skulle hente min eksamensopgave der er blevet trukket i morges, så var væk i en time. Jeg tror ikke hun har sovet mens jeg har været væk, for hun var ret træt og har sovet mange timer mellem mine fødder, men hun virkede glad nok for at se mig, men ikke med nogen kæmpe begejstring. Forlader hende 1 gang om dagen lang tid, og 15 gange om dagen af 5 min bevidst for at hun skal vide jeg går, men jeg kommer tilbage lige om lidt.

  • #5   26. jun 2017 Tak for jeres gode svar??

Kommentér på:
Alene hjemme, hvornår går man kun fra hvalpen en gang...

Annonce