{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

træning om aftenen {{forumTopicSubject}}

Jeg starter til nyt træning med hundene idag.

Vi går i forvejen til træning om lørdagen, men her er det ved middags tid.

Når vi træner om lørdagen, laver jeg ikke noget med hundene op til træning, så de keder sig inden træning, og er langt mere PÅ når træningen så starter.

Men jeg syntes godt nok der er lang tid, til klokken 18.00 hvor træningen starter.

Hvad gør i, der træner om aftenen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning om aftenen
  • #1   18. okt 2017 Vi laver som sådan ikke noget i løbet af dagen. Han kan sagtens klare, at vi bare går nogle ture smiley

    Vi træner klokken 19.


  • #2   18. okt 2017 Jeg går tit bare en kort tissetur på markerne med dem på vej til træningspladsen - 15-20 minutter bliver det som regel til.

    Men det kommer lidt an på, hvad vi skal træne.
    Hvis det ikke er så "hårdt/intensivt", så kan de sagtens klare halvanden time på stranden, inden vi kører på pladsen smiley


  • #3   18. okt 2017 Går en tur morgen og eftermiddag, ellers ikke det vilde. smiley
    Fodersøg om morgnen som sædvanlig.


  • #4   18. okt 2017 Hov - mit svar er skrevet ud fra, at når jeg har aftentræning, så er det som regel på en hverdag, hvor jeg har været på job.

    Hvis der er "sen" træning (dvs. efter kl. 12) på en fridag, så får de en god lang tur på 1-1,5 time ude i naturen om formiddagen.


  • #5   18. okt 2017 Ja så kan jeg jo forstå, at jeres hunde er ret aktive, selv på en trænings dag.

    Jeg har altid fået at vide, at det er smart at lade hundene kede sig, de dage de skal træne, for så er de mere livlige og villige til at yde, når træning starter.

    Kan i mærke forskel på jeres hunde til træning, alt efter om de har været aktive, eller de har kedet sig det meste af dagen?


  • #8   18. okt 2017 Det eneste, der trætter mine hunde ift. træning - det er træning. De bliver ikke trætte i deres hoveder af, at jeg går en lang tur.

    Jeg har faktisk én gang præsteret at cykle 15 km. med Aqui en formiddag, hvor han skulle til rally-konkurrence i en klub i nærområdet om eftermiddagen. Det blev én af de bedste konkurrence-resultater, han endnu har lavet smiley

    Det er noget lidt andet, hvis vi skal træne agility. Så får de ikke alt for meget motion inden. Men LP, tricks, rally osv. Der behøver jeg ikke tage hensyn til forudgående motion.


  • #9   18. okt 2017 Vi går morgentur - selvom vi skal til træning ved middagstid hver søndag. Det tager toppen af energiniveauet så hun bedre kan koncentrere sig om hvornår det er hende der er på, og være tålmodig når det er en anden hunds tur. Vi har meget større succes for os begge, end de gange hvor vi ikke har gået om morgenen. Der er alt for meget krudt i røven - og ørene fungerer ikke, og blive siddende på plads, virker slet ikke.

  • #11   18. okt 2017 Jeg går selv til aften træning med Sam 2 gange om ugen, tiderne er kl. 18 og 19:15, her laver vi ikke noget, andet end lidt fodersøg, eller en kort tur, jeg har fri fra arbejde 15:30
    Er det en weekend, kører vi gerne i skoven eller går på markerne, med indlagt træning, da han stadig kan få sovet en del timer inden træning om aftenen smiley


  • #12   18. okt 2017 Vores mandagshold er kl. 19.
    Vi laver ikke noget særligt i løbet af dagen og vores tur bliver gerne lidt kortere end normalt.
    Aftensmaden får han også først når vi kommer hjem igen.


  • #13   18. okt 2017 Vi laver ikke noget, heller ikke selvom vi har sen træning. Vores hunde har lært at der ikke er en fast rutine på, hvornår vi går tur - hverken korte eller lange, så de bliver ikke irriterende i løbet af dagen.

    De er selvfølgelig lige ude for at tisse og skide, som de plejer smiley


  • #14   18. okt 2017 Vi lufter primært morgen og aften på arbejdsdage, så når der er hverdagsaftentræning, er det eneste de har lavet altså en morgentur, og så de aktiviteter, de selv finder på i haven når de er alene hjemme.

    Jeg lufter altid på marken ved siden af træningspladsen inden træningen begynder, da de ellers slet ikke kan samle sig.


  • #15   18. okt 2017 Vores dage er ens om hundene skal til træning eller ej.

  • #16   18. okt 2017 "Kan i mærke forskel på jeres hunde til træning, alt efter om de har været aktive, eller de har kedet sig det meste af dagen?"

    JA, meget - især på Stella (1,5 år). Hvis vi ikke laver noget, de dage vi skal til træning - altså ikke går tur, men kun er ude at tisse - så får hun total hjerneblødning på træningspladsen. Hun drøner rundt i snoren, vil hen til de andre og er ikke til at få kontakt til - hun skal bare rundt og hen og frem og tilbage og over og under og og og... Komplet umulig! smiley

    Hvis jeg har gået en mellemlang tur nogle timer inden (ca 30-45 minutter ved 15-16 tiden, når vi skal træne kl 19), er hun meget mere "på", er meget nemmere at få kontakt til og er generelt meget mere samarbejdsvillig. smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #17   18. okt 2017 De dage jeg tager til træning er kedelige. Altså kun et par gåture. Der sker så meget de andre dage at hunden fint kan hvile til der skal ske noget.

  • #18   18. okt 2017 Dagene er ens, om der er træning om aften eller ej. Er Atlas ikke blevet luftet godt af inden, så er han helt umulig på træningspladsen, faktisk ret meget som CTS beskriver i #16. Men vi har ikke bil, så turen ud til træning, kan næsten være træning i sig selv. Nogle steder har vi næsten haft 6 km derhen, andre har vi både skullet med bus, tog og metro, så han er også vænnet til at blive brugt inden træning også.

  • #19   19. okt 2017 Herhjemme er der ingen forskel på om det er en træningsdag eller ej smiley
    Vi træner dagligt hjemme, og når vi så skal på en af vores træningspladser, så trænes der bare på pladsen.
    Alt andet som motion, hjerneaktivitet osv er det samme smiley


Kommentér på:
træning om aftenen

Annonce