{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

spørgsmål om træning {{forumTopicSubject}}

når jeg går i seng om aftenen er det blevet et fast ritual at der skal trænes med min chihuahua..

hvis jeg ikke selv tager initiativ til det, finder han selv en godbid på gulvet, og ligger den på min hovedpude smiley

der oppe kan jeg få ham til at: sit, ligge, gø, gi pote, high five, vinke, rulle...

men når jeg vil træne med ham andre steder, hvor der er andet for ham at kigge på, mister han koncentrationen, og lystre ikke..

kan godt få ham til at sit, ligge og gø når tascha (papillonnen) er i nærheden.. men er vi ude så kan han ikke beholde fokus på mig..

heller ikke hvis der er "fremmede" (familie) der vil se hans tricks..

han kan ike beholde fokus på mig...

hvordan lære jeg ham det???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål om træning
  • #1   12. feb 2008 man går "tilbage" i øvelsen og går stille og roligt frem når man introducerer nye forstyrrelser for hunden.

    Ha' nogle lækre godbidder, da det er sværere for din hund, når der kommer forstyrrelser.

    Så skal du se så går det fremad igen smiley


  • #2   12. feb 2008 okay det vil jeg prøve smiley

    jeg bruger som regel de der "drops" man kan købe, og deler sådan en i 4-6 stykker.. for at han ikke skal bruge for længe på at tygge den (han KAN heller ikke spise en hel uden den bliver brækket i stykker hi hi)


  • #3   12. feb 2008 det er rigtig godt med små bidder - ellers bliver din pus jo alt for hurtig mæt smiley

    Du kan også prøve at lave en tallerken med forskellige godbidder som;
    kylling, kogt lever, ost o.s.v for at finde ud af hvad din hund ville "dræbe" for.
    Det hjælper på koncentrationen. Du arbejder jo også bedre for 500kr i timen end 100kr smiley
    Held og lykke


  • #4   12. feb 2008 Hej

    Puha det tror jeg de fleste hundeejere kender. Jeg ville bruge noget tid på at øve kontakt igen. Det er nok den aller vigtigste øvelse man kan lave med sin hund.
    Hav yndlingsgufferne med dig hele tiden. Start med at sidde på gulvet med hunden (på et sted uden alt for mange forstyrrelser) når den kigger dig i øjnene roser du promte og giver en guffer. Bliv ved på denne måde og forlæng langsomt den tid den skal holde kontakten inden den får gufferen. Når i er rigtig gode til det, så prøv med flere stimuli omkring jer. Start så alle øvelser med at opnå en god kontakt i fremtiden.
    Vh
    Tanja


  • #5   14. feb 2008 jeg har stortset altid snor i min når vi træner de ting, for så kan den ikke komme hen til noget som er mere interessant.

Kommentér på:
spørgsmål om træning

Annonce