{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

sove træning!?! {{forumTopicSubject}}

vi er lidt uenige her hjemme...he he

Merle sover i sin kurv om natten....nu er det sån at vi er uenige om,hvor vidt det er ok, at hun har sin kurv i soveværelset. den ene part her hjemme mener at en hund slet ikke har noget at gøre i ens sove værelse, fordi den vil føle sig som en lige del af flokken...den anden part mener godt hendes kurv kan komme ind i sove værelset, bare hun ikke sover i vores seng....

hvad er der af holdninger omkring dette problem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sove træning!?!
  • #2   18. jan 2007 Altså jeg kan kun sige at begge mine hunde sover o soveværelset, hvis de har lyst- det står dem frit for. så jeg synes det er ok- og hvis de sover i deres kurv, kan jeg ikk se nogen problemer i det

  • #3   18. jan 2007 hmmm vores sover i sengen... så jeg behøver vist ik, skrive hvad min holdning er smiley

  • #4   18. jan 2007 Felix sover også i soveværelset eller det vil sige han vandrer lidt frem og tilbage som det nu passer ham, det har vi det fint med, bare han ikke ligger i sengen.


  • #5   18. jan 2007 Karla sover også i soveværelset - dog ikke i sengen - og vi har aldrig haft problemer.
    Tænker du på at det vil give dominans problever ved at hunden føler sig lige med jer....?


  • #6   18. jan 2007 Jeg synes det er såååååå hyggeligt at have hunden i sengen ;o) Bare ikke når de er våde og/eller beskidte... Men ellers er det helt ok

  • #7   18. jan 2007 Normalt har mine frit slag i hele huset, hvilket også gælder vores seng.

    Men lige nu hvor Effie SKAL gnave i alt (efter hendes mening!), er der gitter for ved soveværelset så hun er ved os.


  • #8   18. jan 2007 Louise Ø

    ja manden i huset mener at det vil give dominans problemer, hvis hun deler soveværelse med os...

    kvinden af huset mener kun det kan ske hvis vi deler seng med hende...


  • #9   18. jan 2007 Jeg kan intet problem se i at hunden sover i soeværelset, overhovedet.

    Monique har sin kurv stående lige ved siden af min side, der sover hn hver nat og har altid gjort det. Både fordi jeg syns at sådan skal det være, men også fordi hun virkelig har brug for at føle sig som en del af flokken (ikke så meget længere, men specielt det første ½-1år vi havde hende)

    Det er så meget oppe i tiden at hunden vil overtage førerrollen derhjemme, mange gange prøver hunden bare at finde dens plads, finde ud af hvor mennesket vil have den. (min teori)


  • #10   18. jan 2007 For mig er det en gang gammelsdags sludder.

    At sove i soveværelse eller seng giver ingen problemer med mindre man har problemer i forvejen.


  • #11   18. jan 2007 Asta sover i sin kurv inde i stuen og der er to åbne døre imellem stue og soveværelse og ca. 3 meters afstand. Hun sover bedre og JEG sover ikke mindst bedre for hun er faktisk i stand til at snorke højere end min bedre halvdel. Hun kommer engang imellem ind og tramper på trægulvet hvis hun virkelig skal ud midt om natten, hun går altid kun til soverværelsesdøren eller dvs. hvis hun virkelig trækker grænsen så er der ihvertfald mindst en tånegl på dørtrinet. Til gengæld kommer luftmadrassen frem engang imellem i weekenden hvor hun så ligger og feder den hele dagen og helst i smørhullet..

  • #12   18. jan 2007 Klaus W

    vi prøver også ikke at pylre om hende... merle går slet ikke ind i vores soveværelse....mere.

    vi har bare set andre med samme race, hvor der er blevet pakke silofan om hunden...og det er ikke en succes...vi er bare meget obs på at merle ikke skal blive sådan en lille diktator.


  • #13   18. jan 2007 Looool Klaus.......venter spændt !

  • #14   18. jan 2007 men nu vil vi undersøge om vi er FOR obs hvis i forstår smiley

  • #15   18. jan 2007 Jeg har to hunde som ikke kommer i mit soveværelse, jeg ser ikke nogen grund til at de skal sove i vores rum i det de har det fint i deres store bryggers hvor de har deres kurve og legetøj. Vores soveværelse er også på 1.sal hvor hundene ikke har adgang, men uanset race eller størrelse fik de ikke lov til at være i min seng eller sofa. bare min mening.

  • #16   18. jan 2007 Klaus W

    det er enooooormt svært hi hi

    især for mig(elise) mit morgen går ret hurtigt igang over for vores lille flagermus.

    Men, har haft amstaff før, hvor vi havde et domi problem netop pgr af hun sov hos mig om natten smiley


  • #17   18. jan 2007 Jeg gider ikke have min hund i møblerne. Han sover i vores baggang. Og det funger fint. Vi har en kat som sover i vores seng og hun var der først og hvis vores hund og så skulle være der er jeg ret sikker på at hun ville flytte hjemmefra.
    Vores hund tør så slet ikke gå ind i soveværelset for han får bank af katten hvis han går derind. Hun bestemmer derinde og han bestemmer så i baggangen og de andre rum må de deles om.


  • #18   18. jan 2007 Louise D

    he he he jeg kender godt dit problem...med vores gamle hund...hun skulle gerne op i sengen når der blevet leget mor og far laver børn... og snuse og ligge op af os osv.... ikke vidre behagligt smiley


  • #19   18. jan 2007 Klaus........Hun gør da bare et strålende stykke arbejde med du ikke skal tulle helt i søvn ;0)

  • #20   18. jan 2007 Det er faktisk rigtigt, at hvis hunden har tendens til dominans, så er det ikke smart at den er i soveværelset, den skal være i et andet rum. Hvis man skal følge eksperterne....

    Men når det er sagt, vil jeg også sige, at hvis hunden er almindelig af temperament, og ikke før har givet problemer i den retning, så ser jeg ingen problemer i at den sover i sin kurv i soveværelset. Og som andre skriver, så har de også deres hunde i sengen uden problemer. Det kommer helt an på hunden, vil jeg sige.


  • #21   18. jan 2007 Det er vel meningen at hunden skal føle sig som en del af flokken er det ikke? den skal bare kende sin plads i flokken!!
    Dizzy har 2 hunde kurve i stuen, 1 som hun skal bruge når vi andre spiser aftensmad, og 1 ved sofaen som hun bruger når vi andre sidder i sofa hjørnet, 1 i gangen til når vi ikke er hjemme og 1 i sove værelset til nåt det er godnat tid:-)
    Vi er af den opfattelse at der skal være plads til hende alle steder hvor vi er, og det fungere uden problemer.


  • #22   18. jan 2007 Altså min kommer i sengen alt det hun lyster MEN hvis jeg kommer og vil ligge der så må hun altså flytte sig og om natten bliver hun puffet ned i kurven... da jeg har bestemt mig for at min dyne er MIN dyne om natten og der skal den ikke deles og hvis hun ikke må ligge på den så gíder hun slet ikke at ligge i sengen.. hihi... virkelig smart og jeg synes da at det er en form for dominans at hun skal flytte sig hvis jeg vil være der......

  • #23   18. jan 2007 og chika er heldigvis en af de hunde der putter sig til at sove når mor har gang i "andre ting" smiley vildt smart....

  • #24   18. jan 2007 Klaus W

    he he he ikke så rart med en hvår hunde snude op imellem ballerne når man skal koncentrere sig ha ha ha ha...eller noget i den dur.

    så skal du jo have ørepropper


  • #25   18. jan 2007 Jeg mener den bør ha' lov at være i soveværelset, den er jo en del af "flokken", men ikke komme i seng, fordi den rangere under jer... (Sådan forgår det her hjemme)
    Men det er vel i sidste ende et spørgsmål om hunden, nogen kan fint tåle at ligge alene i modsatte ende af huset, andre kan ikke, og nogen kan sagtens komme i sengen uden at få fine fornemmelser, andre kan ikke... smiley


  • #27   18. jan 2007 hunde er et flokdyr - lige som vi mennesker og derfor vil de oftest ønske at sove hvor vi gør det. Så jeg synes at det er ok med hunde i soveværlset og de så kommer op i sengen er op til den enkelte.

  • #28   18. jan 2007 Min sover i sengen, hvilket giver en masse gode stunder til at nusse. I naturen ville de jo også ligge og sove klumpet sammen i flokken.

  • #29   18. jan 2007 Daisy har altid sovet i soveværelset lige til vi fik Baltazar.
    Han kan nemlig ikke komme op ad trappen til vores soveværelse og det er synd at han skal sove helt alene :o(

    Man bestemmer vel selv hvor hunden skal sove?
    Det er noget I skal blive enige i :o)


  • #30   18. jan 2007 En hund bliver ikke dominerende af at sove i soveværelset....

  • #31   18. jan 2007 Nu har jeg lige været for doven til at læse hele tråden.

    Vores sover alle tre i soveværelset (ikke i sengen). De kan blive inviteret op i sengen inden vi skal sove og om morgen.

    Men vil da også mene at de fra naturens side sommer sammen i flokken, og at det er den daglige lederskab der er med til at undgå dominans og skal tillid.


  • #32   18. jan 2007 Caiser har et tæppe på den ene side af sengen som han ligger på - men har nu heller ikke dominans problemer med ham smiley Når kæresten er her, så sover han i sin kurv eller hvor han nu selv vælger. Bare ikke i sengen smiley

    Kommer som sagt an på personligheden. Man vænner sig til snorken og grynten smiley


Kommentér på:
sove træning!?!

Annonce