{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
396 visninger | Oprettet:

blande sig i opdragelsen {{forumTopicSubject}}

Min nabo har en rigtig nuttet lab/colli blanding der er 14 dage yngre end min egen golden på 4 måneder. Den er desværre meget bange for vores hund og løber væk med halen mellem benene, hvis Ally blot nærmer sig hækken. Jeg har talt med naboen og de fortæller, at der nok er fordi den aldrig har mødt andre hunde. Jeg sagde ikke noget til det af frygt for at jeg kommer til at træde på et minefelt. Jeg gør selv meget for at Ally skal møde andre hunde hvalpetræning(selvfølgelig), generel bytræning og hundeskov. Skal jeg på en blid måde opfordrer naboen til dette - eller vil det ødelægge nabofreden fordi jeg blander mig i opdragelsen. Jeg har på fornemmelsen at nogle mennesker tager det endnu mere nært, hvis man blander sig i deres hundes opdragelse end hvis man blander sig i deres børns.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blande sig i opdragelsen
  • #1   21. mar 2007 Du kan jo forslå at lade hvalpene lege sammen. Det lyder som om de er klar over problemet. Men du skal nok passe på med at blande dig for meget, men man kan jo flette et par gode råd ind i samtalen når man alligevel hyggesnakker engang imellem.

  • #2   21. mar 2007 Vi har prøvet at lade dem lege sammen, men Malou (som naboens hund hedder) løb straks sin vej. Jeg vil jo heller ikke være med til at gøre det værre. Ally er vant til at lege med store hunde og er ikke særlig forsigtig - hun er en typisk tumlehvallp. Tror I de bliver vrede hvis jeg spørger til om de har tænkt sig at gå til træning (hvis de nu ikke har)

  • #3   21. mar 2007 Synes bare du skal konsentrere dig om din egen hund.


  • #4   21. mar 2007 Ja, man skal passe på med at lege bedrevidende og måske særligt når nu det er naboen, der ikke er sjov at blive uvenner med. Jeg tør ikke være helt ærlig, selvom det måske ville være det bedste, men små hentydninger kan jeg nok ikke lade være med.

Kommentér på:
blande sig i opdragelsen

Annonce