{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Uden stamtavle? {{forumTopicSubject}}

På forhånd håber ikke jeg støder jer der har Købt uden stamtavle.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man sælger bull terrier Uden stamtavle, der er så meget debat om kamphunde, hvor vores race desværre også er en del af debatten.
Det er netop pga. alle dem der sælger kamphunde Uden stamtavle der er skyld i alt det her.

Hvis det havde været seriøse opdrættere der værnede om hvem de solgte deres avl til, var vi aldrig endt i denne situation hvor vi står til måske aldrig at kunne slippe vores race løs igen og den er dømt til at gå med mundkurv altid.
(det kunne være vi så skulle overveje at ændre hovedformen på bulleren, da det bestemt ikke er særligt egent til mundkurv, men så ville det ikke længere være vores race som vi kender den.)

Hvad med de arvelige problemer der ligger hos bull terrier, det bliver heller ikke skænket en tanke når man sælger uden stamtavle.

Ja jeg er da godt klar over der også er dem med stamtavle der har problemer, men der står køberen da i det mindste i en situation hvor de har et "reklamationsbevis" og så kan man håbe den seriøse opdrætter tænker sig om i næste kombination.

DIG der sælger og avler løs uden stamtavle, tænk dig grundigt om hvad du laver, for lige nu ser det ikke godt ud for vores race i medierne og du hjælper ikke til at gøre det bedre.

Så her er dagens sure opstød håber i kan tage det konstruktivt:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uden stamtavle?
  • #1   14. apr 2009 Synes det er et godt indlæg og ville ønske flere ville tænke sådan, det gør de desværre ikke og de kan, åbenbart, ikke se hvor meget det ødelægger, ikke kun for os - men så absolut også for dem selv og deres hunde!

    Nu er problemet større indenfor amstafferne (men det går jo udover ALLE racerne), selvom jeg faktisk synes man ser flere og flere bullere uden tavle også?? Og ja, jeg synes det er synd og skam og ville ønske man kunne stoppe det på én eller anden måde, men det kan man nok desværre ikke helt..


  • #2   14. apr 2009 Ja godt indlæg.. men skal sige, at der skam også er problemer, når man køber med stamtavle... min har sgu kostet mig meget i dyrlægeregninger.. pga. hårsækmider.. og den er skam med tavle...

    Men ja ellers er jeg skam generelt enig i din pointe med stamtavle...


  • #3   15. apr 2009 Louise S: Den ene vi har der er på stamtavle har også allergi, vi fik også efter længere proces gennem dkk nogen penge tilbage fra opdrætter og et avls forbud på Diva hvilket vi jo var rigtig glade for og fik hende også steriliseret.

    jeg har nævnt det m stamtavlerne i teksten;-)


Kommentér på:
Uden stamtavle?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce