{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Måske en løsning til Kaoz {{forumTopicSubject}}

.. ja jeg må jo ikke glæde mig for hurtigt, men det ser ud til at han ikke synes det nye tørfoder er helt ved siden af =)

Jeg gik fra Nutra Nuggets high proformance til NN sencitive da han synes at have løs mave konstant af den fede tørkost med det fede tilbehør på.

Jeg har så fået af vide, at det er askeindholdet i sencitive der holder maven i orden, og hans tilskud - vital animin - er mest af alt aske, så bonus er at jeg nu husker at give ham det hver dag ; )

Der kommer (selvfølgelig) stadig noget på, men jeg er holdt op med at kramme det ind i alle pillerne, og nogle dage er skålen alligevel tømt =D

Andre dage spiser han måske halvdelen med lidt opmuntring, men ikke en dag er han gået fra.

Jeg ved ikke om det er asken, men han kan i hvert fald bedre lide det nyr foder end hvad jeg ellers har budt ham, så måskeeeee er det løsningen =D

Desuden har jeg fundet noget dåsemad der er sundere end det kattemad han ellers foretrækker; det virker ikke helt så godt som kattemad - men spiser gør han da =D

Dåsemaden hedder Nature Diet, på tilbud 3*390g for 50 kr, så billigt er det ikke.

Indholder ingen sukker og sære kemikalier..

http://www.naturediet.co.uk/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske en løsning til Kaoz
  • #1   4. okt 2009 Jeg har for første gang i mit liv i de sidste 2 dage oplevet, at min hund spiste lidt tørfoder ud af sin skål.... så vi krydser fingre for at det holder her i huset... Det var en pose royal canin hypoallergenic vi havde fået i gave smiley

  • #2   5. okt 2009 Fantastisk - hvor mange dage har du fodret med det nu?
    Hvor køber du NN henne? er der et sted hvor man kan spare noget?

    Vi har opgivet kampen - og nu bliver Kenzo indtil videre håndfodret (tvangsfodret) to gange dagligt - med 2 x 500gr. high energy foder + 1 kg hakket oksekød, som han selv spiser.
    Dette har vi gjort i 1½ uge nu, og det lader til at han tager på :-).... vægten er ihvertfald steget markant, men lige hvor meget der er tarmfyld og vand er jo svært at gisne om.
    Skal veje ham igen om et par dage, så der er jeg meget spændt på om vægten endnu engang er rykket lidt opad.

    Det går forbløffende nemt at fodre ham - han får en stor håndfuld lagt ind bagerst i munden, og synker det velvilligt næsten hver gang - han får også mega-meget ros hver gang han åbner munden når jeg skal lægge det ind - og endnu mere ros når han synker det.
    I starten fik han ikke ros - vi havde fået af vide at vi ikke måtte gøre noget stort nummer ud af det - og der nægtede han pure at åbne munden, og spyttede maden ud så hurtigt han kunne - nogle gange kunne han sidde i flere minutter og vente på en mulighed for at spytte ud.
    Men efter at jeg er begyndt at stor-rose ham, når han gør det rigtigt, så går det bare så meget nemmere - og når vi er færdige så går vi ud på hans tæppe og holder en fest, hvor han ruller rundt og gnubber sig (ligesom når han har været i bad)

    Planen er at tvangsfodre ham til udstillingen i Herning i november er overstået, og så forsøger vi igen at lade ham spise selv.
    Vi håber lidt, at han har taget så meget på, og han har vænnet sig til at have fyldt mavesæk, at han føler sig lidt mere sulten... men nu må vi se - ligenu er jeg bare tilfreds med at se at han ikke ser så udmagret ud, og at hans vægt er stigende.



  • #3   5. okt 2009 Anna - Krydser fingre med jer =)

    Gourmethundene - Jeg tør jo næsten ikke sige det højt, men 14 dage, nærmer sig de 3 uger.

    Ikke nok med han spiser, han tygger det rent faktisk også.. Ikke hans normale indtagelse af tørkost metode ; )

    Jeg roser også ! Jeg opmuntrer, håndfodrer og roser - min hund er vant til at kunne søge støtte, vejledning og sikkerhed hos mig, jeg føler det kun naturligt at inddrage det i fodringen nu han tydeligvis har det svært med at spise.

    Tit er det nok at jeg bare står i køkkenet, så tager han en mundfuld og kommer selv hen og maser sig op af mit ben mens mundfulden bliver spist; og moar roser.

    Han spiser for at få sin dessert, en lille tørret kyllinge firkant (bestemt ikke mættende), som han kun får for at have spist.
    - Jeg er nu ligeglad med hvorfor han spiser, bare han gør det ; )

    Jeg har lagt mærke til at han kan trickes til at spise selv hvis bare jeg håndfodrer ham med de første mundfulde, så bliver han opmærksom på han egentlig var sulten ; )

    Kan du ikke tricke din til det? Jeg ved der er et tilskud af en art der skulle vække sulten ved hunde, men jeg har ikke gjort et større nummer ud af at forsøge mig med det da han jo skal æde det skide tilskud *GG*

    Men en stille jubel.. Håber det varer ved !

    NN køber jeg ved den lokale jagtforretning. Jeg køber 7½ kg af gangen og det holder i en måned (jeg måler ikke vægten, han får bare et bæger + hvad der nu kommer på, og han holder fint vægten).

    Jeg giver.... øøhhh... 200noget for de 7½ kg.. Kan sgu ikke huske hvad det koster *GG*


  • #4   5. okt 2009 Det lyder jo næsten for godt til at være sandt smiley

    Kenzo skal også have selskab når han skal spise - og det kan af gode grunde ikke være af hans bror, da han er madagressiv.

    Lige inden tvangsfodringen, gav jeg ham RC 4800, med lakseolie og whiskas godbidder i sovs (2-3 poser i hver portion) - det gik rimeligt og han spiste måske 300 gram til hvert måltid hvis jeg sad på trappen ved siden af ham og roste/snakkede med ham.
    Det var dog alligevel for lidt, selvom jeg var ovenud henrykt, men sidste gang vi vejede ham inden tvangsfodringen, havde han igen tabt sig - og så følte jeg at vi blev nødt til at gøre noget der virkelig virkede.
    Da 4 opdrættere (til ringtræning) enstemmigt fortalte at de alle havde tvangsfodret i perioder, og at hvis Kenzo var deres hund, at så ville de bestemt tvangsfodre - ja så synes jeg at det måtte være vores bedste løsning - ihvertfald lige her og nu.

    Kan bestemt heller ikke se noget problem i at opmuntre og rose - hvorfor dog ikke gøre det til en positiv oplevelse - Kenzo reagerer ihvertfald godt på, at han kan mærke at jeg bliver glad og roser ham.
    Er fuldstændig ligeglad med om han spiser for at få ros/please mig - så længe at der kommer mad i ham.

    Vi bliver dog klart nødt til at finde noget andet foder når han skal spise selv - kan se at han har fået lidt knopper på ryggen - og frygter at det er hans foderallergi der er blusset op på det foder jeg bruger lige nu smiley
    Har endnu aldrig prøvet NN, så det kunne jo være en oplagt mlighed.

    Krydser virkelig fingre for at dette bliver enden på dine fodrings-problemer, det lyder ihvertfal lovende smiley


  • #5   5. okt 2009 Har du egentlig nogensinde forsøgt at give Kaoz "Kronch Pemmikan ", som de siger kan bruges til at få vægt på udmagrede hunde?



  • #6   5. okt 2009 Nej Kronch har jeg ikke forsøgt, men han har aldrig haft problemer med at være for tynd - han har så også kødben til fri afbenyttelse altid, så noget får han da at spise.

Kommentér på:
Måske en løsning til Kaoz

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce